Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:12

9
مهر
چگونه در فصل پاییز سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم؟

چگونه در فصل پاییز سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم؟

یک پزشک و متخصص طب ایرانی به بیان توصیه‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل پاییز پرداخت.

به گزارش میزان، زهره مرتجی در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع کرونا و همچنین افزایش موارد ابتلا به انواع سرماخوردگی و آنفلوانزا در فصل پاییر طب ایرانی چه توصیه‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی دارد؟، گفت: به طور کلی توصیه ما این است که افراد برای تقویت سیستم دفاعی بدن خود از میوه‌ها و سبزیجات سبز، زرد و نارنجی فصل استفاده کنند. در حال حاضر فصل کدو حلوایی است و توصیه می‌شود افراد از این میوه بسیار بسیار مقوی غفلت نکنند و علاوه بر مصرف سایر مرکباتی که در این فصل می‌آیند، حتما از کدو حلوایی استفاده کنند، چرا که این میوه معجزه می‌کند و افراد به هر شکلی که دوست دارند از جمله خام و پخته و همچنین فرآورده‌های آن از جمله کیک و دیپ می‌توانند این میوه را میل کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه خوشبختانه این میوه خوشمزه در کشور ما زیاد است، متذکر شد: یکی از کار‌هایی که برای تقویت سیستم ایمنی به پرهیز از انجام آن توصیه می‌شود، استفاده از میوه نوبرانه است و برای مثال بهتر است در صورتی که پرتقال و نارنگی آمد و نوبر بود و مورد استفاده قرار نگیرند و باید کمی صبر کرد تا میوه کاملا از نظر آب‌وهوایی برسد و در بازار به مقدار زیادی از آن یافت شود.

این پزشک و متخصص طب ایرانی با بیان اینکه میوه نوبر، میوه‌ای است که مقدار کمی از آن از درخت چیده و در بازار عرضه شده و کامل نرسیده است، افزود: هنگامی که گرما و یا سرما به حدی باشد که میوه به طور کامل برسد و در در بازار به مقدار زیادی از آن یافت شود، بهترین زمان مصرف میوه است چرا که در آن زمان میوه بالاترین سود خود را به بدن می‌رساند.

بیشتر بخوانید:

راهکارهای تقویت سیستم ایمنی در ورزشکاران

 

وی ضمن تاکید بر پرهیز از پر خوری اظهار کرد: ما نمی‌گوییم افراد باید گرسنه باشند و توصیه این است که یک تا دو لقمه مانده به سیر شدن دست از غذا خوردن کشیده شود و پرهیز از پرخوری و مصرف در حد نیاز و متعادل مواد غذایی بر سلامت بدن، تقویت سیستم ایمنی و مقابله با بیماری‌ها نقش بسزایی دارد.

کارشناس دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در خصوص بیماری کرونا هم چنین موضوعی مطرح است که افرادی که بدن سالم‌تری داشتند و به طور مرتب ورزش می‌کردند، میزان ابتلای کمتری داشتند، ادامه داد: از طرفی دیگر آن دسته از افراد که دچار اضافه وزن بودند، سخت‌تر به این بیماری مبتلا شدند.

این پزشک متخصص ضمن تاکید بر اینکه مراقب باشید که دفع خوب و منظمی داشته باشید و دچار یبوست نباشید، توضیح داد: دفع خوب باید روزی حداقل یک بار، به راحتی و به صورت کامل انجام شود. در صورتی که دفع شما این ویژگی‌ها را ندارد، باید به خودتان کمک کنید. برای برطرف کردن یبوست، اولا غذا‌های آبکی مثل سوپ و آش را وارد برنامه غذایی خود کنید. ثانیا حتما برنامه ورزشی منظمی داشته باشید. استفاده از مواد ملین مثل انجیر و آلو خیسانده در آب یا گلاب، می‌تواند کمک کننده باشد. در صورتی که با این تدابیر، یبوست شما برطرف نشد، حتما به پزشک متخصص طب ایرانی مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

تقویت سیستم ایمنی با تغذیه مطلوب

خواص و ارزش غذایی پیاز

 

برچسب ها: فصل پاییز، سیستم ایمنی بدن تعداد بازديد: 149 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز