Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 01:16

17
اسفند
کرونا و الکل؛ کدام سریعتر می کشد؟!

کرونا و الکل؛ کدام سریعتر می کشد؟!

دکتر قدیر زاده در گفت و گو با زندگی آنلاین تاکید می کند: چند روزی است که متاسفانه آمار فوت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در کشور بالا رفته است .

تحریریه زندگی آنلاین- متاسفانه این روزها باور غلطی در برخی شکل گرفته که تصور می‌کنند شرب ترکیبات الکلی باعث ضدعفونی و پیشگیری از بروز عفونت ویروسی کرونا می‌شود، در حالی‌که این مساله هیچ پایه و اساس علمی نداشته و آنگونه که دکتر محمدرضا قدیرزاده رییس گروه مطالعات اعتیاد و سوءمصرف مواد و الکل سازمان پزشکی قانونی می گوید: خطر مرگ در مسمومیت با الکل بسیار بیشتر از کرونا است.

دکتر قدیر زاده در گفت و گو با زندگی آنلاین تاکید می کند: چند روزی است که متاسفانه آمار فوت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در کشور بالا رفته است و در شرح حالی که از بستگان متوفیان گرفته شده اظهار می نمایند که این افراد برای از بین بردن ویروس کرونا در بدن، به مصرف مشروبات الکلی روی آورده اند.

به گفته دکتر قدیر زاده؛ هرچند فوت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در کشور ما در این چند ساله آمار روبه بالایی را نشان می دهد که اغلب نیز بعلت مسمومیت با الکل متانول بوده است، ولیکن مصرف خوراکی الکل برای از بین بردن ویروس کرونا در بدن، شیوه جدیدی است که در حال حاضر فقط در کشور ما گزارش شده است!

رییس گروه مطالعات اعتیاد و سوءمصرف مواد و الکل می افزاید: در حال حاضر احتمال فوت ناشی از عفونت ویروس کرونا ۲تا ۴ در صد براورد می شود در حالیکه مسمومیت با متانول در صورت عدم درمان مناسب،منجر به کوری دائمی و در اغلب موارد مرگ خواهد شد. انتخاب با شماست.

 

بیشتر بخوانید:

مصرف خوراکی الکل تاثیری در نابودی کرونا ندارد

چگونه ویروس ترسناک کرونا را شکست بدهید ؟

برچسب ها: الکل، مسمومیت با الکل، کرونا ویروس، کرونا، دکتر محمدرضا قدیرزاده تعداد بازديد: 582 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز