Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 06:29

12
بهمن
هشدار در مورد قند دریافتی روزانه (2)

هشدار در مورد قند دریافتی روزانه (2)

افرادی که آسم دارند نیز به مقدار کافی نیاز به ویتامین D دارند. ویتامین D از سرماخوردگی و آسم پیشگیری می‌کند.

 

جایگزین‌ها

شیرین‌كننده‌های مصنوعی نیز مصارف گوناگونی دارند. مصرف مقدار متعادل این نوع شیرین كننده‌ها نه موجب افزایش وزن می‌شود و نه با استفاده زیاد از آنها سلامت ارگان‌های داخلی بدن به خطر می‌افتد. مصرف مقدار منطقی و قابل قبول قند هم به طعم‌دار شدن مواد غذایی كمك می‌كند و هم از برخی خطرات جلوگیری به عمل می‌آورد.

مهم‌ترین كار برای كاهش میزان قند دریافتی بدن چیست؟

مسلما بهترین راه حل این است كه قبل از هر بار غذا خوردن و یا گاز گرفتن خوراكی‌تان، تخمین بزنید كه در طول روز چقدر قند جذب كرده‌اید و نباید در این‌باره زیاده‌روی كنید. در واقع باید روی كاهش میزان قند دریافتی تمركز كنید. چگونه؟

از این طریق:

- نوشیدن نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های شیرین را از برنامه غذایی روزانه‌تان حذف كنید.

- از قند و عسل به میزان كم استفاده كنید (هر روز 2-1 قاشق چایخوری در قهوه‌ و چای).

- از غذاهای بسته‌بندی شده با میزان قند بسیار اندك استفاده كنید. به برچسب این محصولات غذایی توجه كرده و در هر وعده بیشتر از 8 گرم قند مصرف نكنید.

-  حتی مصرف جایگزین‌های قند را نیز محدود كنید.

افرادی كه غذاهای مورد علاقه‌شان قند متعادلی دارد، سالم‌تر هستند؛ پس سعی كنید از بستنی‌های كم‌چرب و سبك، ساندویچ‌های سالم، مقدار بسیار كمی شكلات و دو تكه كوچك شیرینی استفاده كنید.

نقش ویتامین D در درمان سرماخوردگی

آیا شنیده‌اید كه كمبود ویتامین D، ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های دستگاه تنفسی را افزایش می‌دهد. میزان پایین ویتامین D در خون افراد، استعداد آنها را در ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های دستگاه تنفس افزایش می‌دهد. برخلاف دیگر ویتامین‌ها، كمبود ویتامین D كه به عنوان ویتامین آفتاب شناخته شده همچنین با قرار گرفتن بدن در معرض خورشید تولید می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد كه میزان پایین ویتامین D در خون افراد، امكان ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های دستگاه تنفس را افزایش می‌دهد. با این وجود با این وجود هنوز مشخص نشده است که سطوح پایین ویتامینD  افزایش حساسیت به سرماخوردگی را بیشتر می‌کند یا خود سرماخوردگی علت کاهش سطح ویتامین Dاست.

ویتامین D در کنترل سیستم ایمنی بدن، مبارزه با سرطان، بهبود سلامت قلبی عروقی و تنظیم قند خون می‌تواند نقش داشته باشد.

 در حال حاضر برای این ویتامین مصرف روزانه 2۰۰ –6۰۰ واحد بین المللی(بسته به سن افراد) توصیه می‌شود. این میزان برای افرادی که دارای سن 51-70 سال هستند، ۴۰۰ Iu اعلام شده که بر اساس مقدار لازم این ویتامین برای حفظ سلامت استخوان‌هاست. محققان توصیه می‌کنند روزانه۱۰-۱۵ دقیقه به خاطر تولید ویتامینD  در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

زیرا مقدار کم نورخورشید بدون ایجاد سوختگی پوست خطری در افزایش سرطان پوست ندارد. با این حال ایمن‌ترین راه در جهت دریافت کافی این ویتامین، مصرف مکمل‌های غذایی آن است. همچنین با خوردن ماهی سالمون و شیر غنی شده ماهی کنسرو شده و همچنین در معرض آفتاب قرار گرفتن می‌تواند مقدار کافی ویتامین D  را تامین كند و باعث تقویت سیستم ایمنی شود.

افرادی که آسم دارند نیز به مقدار کافی نیاز به ویتامین D دارند. ویتامین D از سرماخوردگی و آسم پیشگیری می‌کند.

انواع قندها و مواد غذایی حاوی آن:

- چغندر قند - شكر قهوه‌ای - نی‌شكر - دكستروز – اكاروز

- شكر سفید – عسل

- شیره افرا - فروكتوز - آب‌میوه

- كنسانتره – گلوكز

به دقت برچسب محصولات را بررسی كنید تا مطمئن شوید كه غیر از قند طبیعی هیچ‌یك انواع و اشكال دیگر قند را ندارند. اگر محصول مورد نظرتان یكی از انواع قند را دارد، بهتر است محصول دیگری را جایگزین آن كنید كه حاوی قند افزودنی نباشد.

 

 

برای خواندن بخش اول- هشدار در مورد قند دریافتی روزانه- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: راه های کاهش قند بدن، نقش ویتامین D در درمان سرماخوردگی، انواع قندها، مواد غذایی حاوی قند، روش های کاهش قند مصرفی تعداد بازديد: 609 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز