Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 30 شهریور 1403 - 15:20

28
مهر
نکات پزشکی

نکات پزشکی

افراد سیگاری چهاربرابر بیش از دیگران شب‌ها دچار احساس بیقراری می‌شوند

دكتر نگار بهروز؛ پزشك عمومی

 

1-  در صورت شست‌وشوی بینی با آب‌نمك می‌توانید از شر علائم آلرژی خلاصی یابید. شستن بینی و مجاری آن ساده‌ترین راه و ارزان‌ترین روش برای رهایی از حساسیت‌های بهاری، گرفتگی بینی و آبریزش بینی است.

2- جوی دوسر، ‌عسل و مركبات باعث بهبود قدرت باروری آقایان می‌شوند؛ زیرا موادی را تولید می‌كنند كه باعث ترشح تستسترون در خون می‌شوند و قدرت جنسی آقایان را افزایش می‌دهند. مركبات با داشتن ویتامین c فراوان باعث افزایش تعداد و سرعت اسپرم شده و ویتامین B موجود در عسل به بدن كمك می‌كند تا از استروژن استفاده كند.

3- افراد چاق بیشتر از افراد لاغر هزینه‌ خرید پارچه و لباس می‌كنند حتی رانندگان چاق سوخت بیشتری را نسبت به لاغرها مصرف می‌كنند.

4- افراد سیگاری چهاربرابر بیش از دیگران شب‌ها دچار احساس بیقراری می‌شوند. همچنین 6/1 برابر افراد غیر سیگاری دچار ریزش مو می‌گردند؛ زیرا سیگار كشیدن روی مكانیزم آنتی‌اكسیداتیو و یا رگ‌های خونی اثر می‌گذارد.

5- خوردن سبزیجات و میوه‌ها موجب می‌شود كه بدن خودش آسپرین مورد نیازش را تولید كند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند كه دریافت اسید بنزوئیك از طریق میوه‌ها و سبزیجات و به‌طور طبیعی باعث تولید اسید سالیسیلیك می‌شود و اسید سالیسیلیك، ماده‌ای است در آسپیرین خاصیت ضد التهابی و ضد درد می‌دهد.

6- یك چرت كوتاه 20 دقیقه‌ای در طول روز باعث بهبود و افزایش میزان هوشیاری، خلق و خوی بهتر و بالا رفتن میزان بهره‌وری می‌شود. اثر این چرت‌های كوتاه تا ساعت‌ها در بدن می‌ماند در ضمن بعد از چرت زدن قلب بهتر كار می‌كند. افرادی كه عادت دارند هر روز مدت كوتاهی بخوابند،‌37درصد كمتر در معرض خطر مرگ در اثر بیماری قلبی قرار می‌گیرند.

7- سینك آشپزخانه شما، در واقع از دستشویی منزل‌تان هم كثیف‌تر است! در 5/2 سانتی‌متر مربع از سینك، بیش از پانصدهزار نوع باكتری وجود دارد. لگن ظرفشویی، اسفنج ظرفشویی و حتی شیر آب ظرفشویی نیز بسیار آلوده هستند. تنها در یك اسفنج كثیف ظرفشویی می‌توان بیش از 50 میلیون باكتری پیدا كرد.

8- راه رفتن خلاف جهت باد و در داخل آب باعث می‌شود تا 50 كالری بیشتر در هر ساعت بسوزانید؛ در مقایسه با پیاده‌روی كه هیچ مقاومتی در برابر خود احساس نمی‌كنید. در ضمن افرادی كه از قدم‌سنج استفاده می‌كنند؛ بیشتر كالری می‌سوزانند و سریع‌تر لاغر می‌شوند.

9- جوش‌شیرین، باعث سفید شدن دندان‌ها می‌شود و سیر درد پاها را كاهش می‌دهد.

10- ورزش مداوم و منظم باعث كاهش سرطان‌های زنانه می‌شود؛ به شرطی كه با خواب كافی همراه باشد. گروهی از پژوهشگران به مدت 10 سال روی حدود شش‌هزار زن تحقیقاتی را انجام دادند كه از میان آنها 604 نفر به سرطان دچار بودند. زنانی كه از نظر فیزیكی به‌طور مرتب ورزش می‌كردند، 20درصد كمتر دچار سرطان می‌شدند. البته خواب شبانه كمتر از 7 ساعت از تأثیرات مثبت ورزش كردن می‌كاهد. افرادی كه به اندازه كافی نمی‌خوابند، در مقایسه با آنهایی كه هم ورزش می‌كنند و هم به اندازه كافی می‌خوابند، بیشتر در معرض سرطان هستند.
11- به هنگام دویدن روی تردمیل در آیینه خود را تماشا كنید تا سریع‌تر به نتیجه برسید.

 

برچسب ها: نکات پزشکی، مراقبتهای پزشکی، مراقبت های پزشکی، نکات ایمنی بدن، نکات ایمنی بهداشتی تعداد بازديد: 818 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز