Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 31 شهریور 1403 - 03:21

6
دی
درمان سرطان پوست با نور

درمان سرطان پوست با نور

تازه های پزشكی، از كاهش احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ با آسپیرین تا سوختگی، موجب دفع نیمی از ویتامین E از بدن می شود.

تحریریه پزشك امروز

 

درمان سرطان پوست با نور

با نور می‌توان سرطان پوست را درمان كرد. آنها در حال بررسی روش‌های جدید برای عكسبرداری از تومورهای سرطانی با استفاده از LEDها هستند كه احتمال دارد به پیشرفت روشی برای درمان سرطان بینجامد كه فتودینامیك‌تراپی (PDT) نام دارد. در این روش مواد شیمیایی حساس به نور كه نور را جذب می‌كنند به درون تومور تزریق می‌شوند و بعد تومور در معرض نور قرار می‌گیرد. این مواد شیمیایی با انرژی نور قسمت‌های اصلی اكسیژن را می‌سازند و سلول‌های سرطانی را از بین می‌برند.

استفاده از زهر عقرب برای توقف نارساییهای قلب

سم یکی از زهرآگین ترین عقرب‌های آمریکایی می‌تواند در موفقیت‌آمیز بودن جراحی «بای پس» قلب تاثیرگذار بوده و از پس‌زدگی عروق خونی پس از جراحی جلوگیری کند. مواد زهرآگین موجود در سم عقرب آمریکای مرکزی در جلوگیری از وقوع نارسایی قلبی پس از جراحی «بای پس» قلب، نسبت به هر دارو یا ماده ای دیگر 100 برابر کارایی داشته و تاثیرگذار است. سم عقرب «سنترورویدس مارگاریتاتوس» از توانایی زیادی برای جلوگیری از واکنش نشان دادن عروق قلبی نسبت به جراحت ناشی از جراحی و پس زدگی برخوردار است.

كاهش احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ با آسپیرین

مصرف كم آسپرین از رشد بیماری سرطان روده و مرگ در اثر این بیماری می‌كاهد. از عوارض جانبی مصرف آسپرین، خونریزی معده نیز می‌باشد.

با ویتامین B12 برای مقابله با آلزایمر بروید

ویتامین B12 می‌تواند برای محافظت از مغز در برابر بیماری آلزایمر مفید باشد. سالمندانی كه بخش فعال بیشتری از این ویتامین را در خون خود دارند، كمتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر هستند. البته این ارتباط لزوما به این معنی نیست كه مصرف مكمل‌های ویتامین B می‌تواند از تحلیل ذهنی افراد جلوگیری كند.

سوختگی، موجب دفع نیمی از ویتامین E میشود

سوختگی‌های شدید منجر به دفع شدید ویتامین E از بدن می‌شود. نیمی از ویتامین E فرد آسیب‌دیده از بدن تخلیه می‌شود. دفع چنین حجمی از ویتامین E از بدن طی سه هفته رخ داد که می‌تواند پیامدهای بسیار جدی برای بیمار به همراه داشته باشد که یکی از مهم‌ترین پیامدهای این نقیصه، آسیب رسیدن به عصب‌هاست.

بیماران دیابتی هم میتوانند شکلات مصرف کنند

محققان با گنجایش شکلات تیره در رژیم روزانه مبتلایان به دیابت نوع دو دریافتند که مصرف شکلات غنی از کاکائو در کاهش سطح کلسترول این افراد موثر است. کلسترول خون بیماران دیابتی که شکلات تیره مصرف می‌کنند کمتر از سایر بیماران دیابتی است. شکلات با مقدار بالای کاکائو غنی از پلی فنول است که اثرات مثبت آن در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در برخی مطالعات مشخص شده است.

کشف پروتئین موثر در رشد سلولهای سرطانی و‌HIV

دانشمندان پروتئین گیرنده‌ای را کشف کرده‌اند که در رشد سرطان و عفونت بیماری ایدز نقش دارد. چگونگی عملکرد پروتئین موسوم به CXCR4 و شیوه کنترل فعالیت آن را مشخص می‌کند. هیچ کس نمی‌داند که ساختار این گیرنده به چه چیزی شباهت دارد. تشخیص ساختار این گیرنده گامی کلیدی در متوقف کردن فعالیت آن محسوب می‌شود.

 راهكاری جدید برای جلوگیری از بازگشت سرطان سینه

بیماران مبتلا به سرطان سینه اگر به جراحان اجازه دهند كه مقدار كوچكی از بافت سالم اطراف تومور را بردارند، می‌توانند احتمال بازگشت بیماری خود را با این شیوه به میزان قابل ملاحظه‌ای كاهش دهند. اگر طی یك عمل جراحی حداقل دو میلی‌متر از سلول‌های طبیعی اطراف تومور سرطانی برداشته شود، احتمال برگشت‌پذیری سرطان تا بیش از 90 درصد كاهش پیدا می‌كند.

نقش مهم آستروسایتها در تنظیم انتقال سیگنال بین نورونها

آستروسایت‌ها - معمول‌ترین نوع سلول‌های مغزی كه در عملكرد نورون‌ها نقش مهمی ایفا می‌كنند- مستقیما در تنظیم انتقال سیگنال بین نورون‌ها نیز دخیل‌اند. نتایج این تحقیق چگونگی پردازش و ذخیره اطلاعات توسط مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین، در آینده برای بررسی علل بیماری‌هایی كه در انتقال سیگنال‌های بین نورون‌ها تاثیرگذارند، مانند بیماری صرع، باید بیشتر به آستروسیت‌ها توجه كرد.

تشخیص زودهنگام افسردگی با كشف ژنی حیاتی در كاركرد مغز

دانشمندان ژنی که درگیر سالم نگاه داشتن مغز است را به عنوان یک «عامل اصلی» افسردگی شناسایی کرده‌اند. زمانی که این ژن پرکار می‌شود، راه‌های گذری را که برای ادامه زندگی و کارکرد سلول‌های عصبی در مغز کلیدی است، می‌بندد. سلول‌های عصبی برای انتقال و پردازش اطلاعات در سراسر مغز از یک فرایند علامت‌دهی الکتریکی و شیمیایی استفاده می‌کنند.

این ژن می‌تواند یک عامل اصلی، یا حداقل یک عامل تاثیرگذار در نابهنجاری‌های علامت رسانی باشد که به افسردگی می‌انجامد.»

كشف یك ماده تركیبی برای درمان مغزهای پیر

یک ماده ترکیبی آزمایشی تازه نشان داده است که در بهبود حافظه و کارکرد شناحتی موش‌های سالمند کارساز است. از دست دادن حافظه با میزان بالای هورمون‌های استروید فشارهای عصبی (استرس) که با نام گلوکوکورتیکویدز شناخته می‌شود، پیوند داده شده است. آنزیمی به نام 11beta-HSD1 در ساخت این هورمون‌ها دخالت دارد و نشان داده شده که در مغز در حال پیر شدن فعال‌تر است.

 تاثیر مثبت هومیوپاتی در درمان تب دانگ

یك پزشك هندی ادعا كرده است كه هومیوپاتی راهكاری موثر برای تب دانگ است. در 80 درصد موارد با داروهای هومیوپاتی این بیماری انگلی كه از طریق حشرات منتقل می‌شود، قابل درمان بوده و از شدت بیماری كاسته می‌شود.

داروهای كمخونی برای بیماران كلیوی بیخطر هستند

مبتلایان به نارسایی‌های كلیوی می‌توانند بدون هیچ گونه نگرانی از داروهای كم خونی استفاده كنند و استفاده از این داروها برخلاف ادعای گروهی از محققان، سبب افزایش خطر سكته مغزی نمی‌شود. یك هیات كارشناس در سازمان غذا و داروی آمریكا تایید كرد: افراد مبتلا به بیماری مزمن كلیه كه هنوز نیازی به دیالیز ندارند، می‌توانند از این دارو استفاده كنند.

 

 

برچسب ها: نقش آستروسايت ها در تنظيم نورون ها، راه جلوگيري از بازگشت سرطان سينه، جلوگيري از سرطان پوست، محافظت مغز در برابر آلزايمر، تشخيص افسردگي تعداد بازديد: 645 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز