Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 15:59

9
بهمن
لکه قهوه ای زیر چشم نشانه چیست؟

لکه قهوه ای زیر چشم نشانه چیست؟

تیره شدن پوست در نواحی زیر چشم موجب می‌شود تا حلقه‌هایی تیره، چشم‌های شما را احاطه کنند و سبب بروز تغییراتی نامطلوب در چهره و ظاهر شما شوند. لکه های زیر چشم می توانند از قهوه ای

به قلم : دکتر هما فاتحی ؛ پوست، مو و زیبایی

 

تحریریه زندگی آنلاین : تیره شدن پوست در نواحی زیر چشم موجب می‌شود تا حلقه‌هایی تیره، چشم‌های شما را احاطه کنند و سبب بروز تغییراتی نامطلوب در چهره و ظاهر شما شوند. لکه های زیر چشم می توانند از قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره و متمایل به سیاه و همچنین از نظر اندازه متفاوت باشند. این عارضه نه تنها با افزایش سن، بلکه در همه سنین ظاهر می‌شود. لکه ‌های تیره می‌تواند علت اصلی (ژنتیکی) یا ثانویه (محیطی) داشته باشد و از چندین عامل ناشی شود. این دلایل هرچه که هستند، زیبایی و شادابی چهره شما را می‌گیرند و باعث می‌شوند خسته و بیمار به ‌نظر برسید.لکه های قهوه ای زیر چشم برای سلامتی فرد مضر نیست؛ اما ممکن است برخی از افراد ترجیح دهند با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنند. یک پزشک یا متخصص پوست می تواند به تشخیص تیرگی زیر چشم کمک کند که در انتخاب مناسب ترین روش درمانی یا تغییر سبک زندگی مؤثر است.

بیشتر بخوانید:

سیاهی زیر چشم و راه های درمان آن

 

 

 

 

لکه قهوه ای زیر چشم نشانه چیست؟

کمبود خواب یا عادت‌های بد خوابیدن

آلرژی، ازجمله تب یونجه

هایپرپیگمنتیشن (زمانی اتفاق می‌افتد که بدن ملانین بیشتری تولید می‌کند).

کاهش سطح بافت چربی در اطراف چشم

نازک شدن پوست زیر چشم

کم‌خونی ناشی از کمبود آهن

قرار گرفتن بیش‌ از حد در معرض نور خورشید

مالیدن مکرر چشم‌ها

افزایش سن

سیگار کشیدن

ژنتیک

بیماری‌های تیروئید

کمبود آب بدن

درماتیت

قطره‌های چشمی درمان گلوکوم (آب‌سیاه) مانند بیماتوپروست

بیشتر بخوانید:

 

روشهای درمان لکه های قهوه ای زیر چشم

همانطور که گفتیم لکه های زیر چشم ممکن است به دلیل متنوعی از عوامل ایجاد شود. برخی از روش‌های رایج درمان تیرگی زیر چشم عبارتند از:

استفاده از کرم‌های موضعی

این کرم‌ها معمولاً حاوی مواد فعالی هستند که می‌توانند به ترمیم و روشن‌کنندگی پوست زیر چشم کمک کنند. برخی از مواد فعال معمول در کرم‌های موضعی برای درمان تیرگی زیر چشم عبارتند از:

هیدروکینون: یک ماده روشن کننده پوست است که می‌تواند به کاهش تیرگی و لک‌های پوست زیر چشم کمک کند. با این حال، استفاده از هیدروکینون باید تحت نظارت پزشک باشد و به مدت معینی و با دوز مناسب انجام شود.

ویتامین K: این ویتامین به عنوان یک ماده ضد التهابی و ضد بادشناختی می‌تواند به کاهش تیرگی دور چشم کمک کند.

ویتامین C: این مورد یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند به کاهش تیرگی و تقویت کلاژن پوست کمک کند.

پپتیدها: برخی از کرم‌های موضعی حاوی پپتیدها هستند که می‌توانند به ترمیم و بهبود ناحیه پوست زیر چشم کمک کنند و تیرگی را کاهش دهند.

عوامل ضد التهابی: برخی از کرم‌های موضعی شامل عوامل ضد التهابی هستند که می‌توانند به کاهش التهاب پوست و کاهش تیرگی دور چشم کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

از بین بردن سیاهی دور چشم با روش های خانگی

 

 

 

 

استفاده از ویتامین C موضعی

استفاده از کرم‌های حاوی ویتامین ث موضعی می‌تواند یکی از راه‌های درمان تیرگی دور چشم باشد. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند به کاهش تیرگی و تقویت کلاژن پوست کمک کند. ویتامین C در کرم‌های موضعی معمولاً به صورت آسکوربیک اسید یا دیوید آسکوربیک ارائه می‌شود. وقتی به پوست ماساژ داده می‌شود، می‌تواند به ترمیم و روشن‌کنندگی پوست زیر چشم کمک کند و تیرگی را کاهش دهد. علاوه بر این، ویتامین C می‌تواند به تولید کلاژن در پوست کمک کند که می‌تواند باعث افزایش انعطاف‌پذیری و جوانسازی پوست زیر چشم شود.

لایه‌برداری پوست

برای لایه برداری پوست دور چشم از روش‌های لیزر درمانی و پیلینگ شیمیایی استفاده می‌شود. اثرات این روش‌ها عبارتند از افزایش تولید کلاژن در پوست، کاهش مشکلات رنگدانه‌ای در پوست و بهبود کیفیت کلی بافت پوست.

هایفوتراپی

هایفوتراپی یا HIFU تکنیکی است که در آن به کمک امواج اولتراسوند، پوست شما برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می‌شود. اشعه‌ی اولتراسوند از لایه‌ی خارجی پوست عبور می‌کند و به عمق مشخصی از پوست می‌رسد و موجب ایجاد گرمای معینی می‌شود. این اشعه هیچ آسیبی به بافت پوست نمی‌زند و تنها موجب تحریک پوست به تولید کلاژن بیشتر می‌شود.تولید کلاژن، موجب افزایش قابلیت ارتجاعی پوست شده و از این طریق می‌تواند باعث درمان تیرگی زیر چشم شود. در این روش، به طور همزمان از تصاویر اولتراسوند (که لایه‌های زیرین پوست را نمایش می‌دهد) نیز استفاده می‌شود تا پزشک شما بتواند تعیین کند کدام نواحی از پوست بیشتر از همه نیاز به درمان دارند تا از این طریق بتوان به بهترین نتایج ممکن رسید.

لیزر

این روش به طور دقیق با استفاده از انرژی لیزر CO2 ، لایه‌های بیرونی پوست زیر چشم را برمی‌دارد و پوست زیرین را تحریک می‌کند. این باعث ترمیم و تجدیدسازی پوست و کاهش تیرگی و تاری دور چشم می‌شود. علاوه بر لیزر CO2، روش‌های لیزری دیگری نیز، از جمله لیزرهای Nd:YAG و لیزرهای فراصوتی برای درمان تیرگی دور چشم وجود دارند.این روش‌ها نیز با استفاده از انرژی لیزر، به تحریک تولید کلاژن در پوست زیر چشم کمک می‌کنند و می‌توانند به تقویت پوست و کاهش تیرگی و تاری دور چشم کمک نمایند.

بیشتر بخوانید:

چند روش خانگی برای از بین بردن چین و چروک اطراف چشم

 

 

 

استفاده از پرکننده‌ها

پرکننده‌ها معمولاً شامل موادی هستند که به صورت موضعی در زیر پوست تزریق می‌شوند و باعث پر کردن حجم کمبود دارایی و کاهش ظاهر تیرگی و تاری دور چشم می‌شوند. یکی از مواد پرکننده متداول برای درمان تیرگی دور چشم، هیالورونیک اسید است. این روش بسیار مؤثر است و تأثیر سریعی در کاهش تیرگی دور چشم دارد.

 

مزوتراپی

مزوتراپی روشی است که در آن ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و دیگر مواد فعال، مستقیم به درون لایه سوم پوست، یعنی مزودرم تزریق می‌شود. با این کار، مقدار کلاژن افزایش یافته و به‌این ترتیب، رنگ پوست زیر چشم‌ها بهبود می‌یابد.

prp

از دیگر روش‌های بسیار مهم و مؤثر برای درمان تیرگی زیر چشم، روش prp نام دارد. در این روش مقداری از خون شما گرفته شده و پلاکت‌های آن استخراج می‌گردد. بعد از رشد پلاکت‌ها در محیط رشد، تزریق آنها در زیر پوست چشم انجام خواهد گرفت.

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی بر پایه‌ی استفاده از گاز کربن دی اکسید است. کربوکسی تراپی در دسته‌ی درمان‌های غیر جراحی قرار می‌گیرد و با تزریق انجام می‌شود. این امر به بهبود سریع و نتیجه‌گیری در اسرع وقت منجر می‌شود. روش درمان به این صورت است که پزشک سرنگ حاوی گاز کربن دی اکسید را به ناحیه ی مورد نظر وارد کرده و محتویات سرنگ را در زیر پوست تزریق می‌کند.

لیفتینگ پوست با جراحی

لیفتینگ پوست با جراحی یکی دیگر از بهترین روش های درمان گودی زیر چشم می باشد. در این روش پوست اطراف چشم را با روش لیفتینگ می کشند و به این ترتیب این روش باعث کشیده شدن پوست اطراف چشم و رفع فرو رفتگی زیر چشم خواهد شد.

برچسب ها: تیروئید، ویتامین c، لایه‌برداری پوست، تیرگی پوست، کم‌خونی، هایفوتراپی، لک قهوه ای، دکتر هما فاتحی تعداد بازديد: 82 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز