Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 14:34

18
دی
 سلولیت در کدام قسمت های بدن ایجاد می شود؟

 سلولیت در کدام قسمت های بدن ایجاد می شود؟

تجمع بافت چربی در ناحیه‌ای از بدن را چاقی موضعی و یا به عبارت دیگر سلولیت می‌نامند. سلولیت اصطلاحی است که برای مشخص کردن توده‌هایی از چربی که معمولاً در باسن، ران و قسمت تحتانی بدن زنان می‌باشد، به کار برده می‌شود.

سلولیت های شما کاملا عادی و طبیعی هستند. با این حال یاد گرفته ایم از آن ها بترسیم، منزجر باشیم و به خاطر وجودشان احساس شرمندگی کنیم. در این مقاله می خواهیم در مورد حقایقی در مورد سلولیت صحبت کنیم:
  • سلولیت چیست؟

 سلولیت از کجا آمده است؟

 چرا سلولیت فقط در مکان های خاصی از بدن بوجود می آید؟

بیشتربخوانید:

سلولیت زیر ذره‌بین تغذیه

 

 

 

سلولیت چیست؟

خب، ما می دانیم که سلولیت هنگامی که سلول های چربی بین پوست و بافت عضلانی شما جمع می شود، تشکیل می شوند. کارشناسان معتقدند که فیبرهایی که پوست شما را به ماهیچه ها متصل می کنند ( با سلول های چربی ساندویچ شده در بین پوست و عضله ) سلولهای چربی را به سمت پایین کشیده و همزمان روی پوست فشار می آورند که باعث توزیع نابرابر فشار می شوند. بنابراین شما با چربی ناهمواری مواجه می شوید که به عنوان سلولیت شناخته می شوند.


سلولیت از کجا آمده است؟

این مسئله ممکن است برایتان عجیب باشد ولی بهتر است به سلولیت به عنوان نتیجه یک فرایند ( کشیدن و هل دادن ) نگاه کنید ( فرورفتگی ها و برجستگی های روی باسنتان ). و چندین مورد در شکل گیری این فرایند تاثیر گذار هستند. علت اولیه قطعا داشتن چربی است و داشتن چربی بیشتر در بدن احتمال ایجاد سلولیت را بیشتر می کند. ولی هر کسی بالاخره مقداری چربی دارد پس هیچ کس از ابتلا به سلولیت در امان نیست.

چرا سلولیت در میان خانم ها شایع تر از آقایان است؟

ما همچنین می دانیم که استروژن (هورمون جنسی زنانه) می تواند بدن شما را به تولید چربی بیشتر تشویق کند که همین مساله توضیح می دهد چرا سلولیت در میان خانم ها شایع تر از آقایان است. و ژنتیک شما هم در این امر دخالت داشته و به نظر می رسد ایجاد سلولیت در بدنتان را تا حدودی به ارث برده اید. پیشرفت ایجاد سلولیت در بدن زنان بعد از سن بلوغ شیوع زیادی دارد و با بالا رفتن سن و شل شدن پوست و کم شدن قابلیت ارتجاعی آن، بیشتر هم می شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین روش از بین بردن سلولیت های پوستی

 

سلولیت ران

چرا فقط بعضی از نقاط بدن دچار سلولیت می شوند؟

بدن زنان ( که به خاطر هورمون ها و ژنتیک بیشتر مستعد سلولیت هستند) بیشتر تمایل به تجمع چربی در ران ها و باسن دارد. به همین علت سلولیت هم بیشتر در همین قسمت های بدن ایجاد می شود.  اگر بدن شما تمایل به تجمع چربی در شکم یا قسمت های دیگر داشته باشد احتمالا در این قسمت ها شاهد سلولیت بیشتری خواهید بود مثل مردان که بدنشان بیشتر تمایل به تجمع چربی در شکم دارد. شاید این توضیح کامل نباشد ولی به سادگی نشان دهنده علت وجود سلولیت در مکان های خاص بدن در افراد است.

 

بهتر است به یاد داشته باشید که سلولیت بخشی کاملا طبیعی از روند رشد و افزایش سن است. سلولیت خطرناک و یا نشانه ترسناک یک بیماری ناشناخته نیست. پس نیازی به مخفی کردن و درمان آن ندارید. اغلب کرم هایی که ادعای درمان سلولیت دارند کارساز نیستند و سایر درمان ها به مراتب گران تر از تاثیری که می گذارند، هستند. اگر تا به حال با برجستگی های روی باسنتان کنار نیامده اید وقتش رسیده که با آن ها آشتی کنید. چون قرار نیست جایی بروند!

 بیشتربخوانید:

راهکارهای درمان و رهایی از سلولیت

 

 

 

برچسب ها: پوست، چاقی، بیماری زنان، درمان سلولیت، سلولیت، هورمون زنانه تعداد بازديد: 152 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز