Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:17

22
دی
بهترین ماسک‌های خانگی برای خشکی پوست

بهترین ماسک‌های خانگی برای خشکی پوست

درمان خشکی پوست یکی از نگرانی‌های افراد، مخصوصاً خانم‌هاست. خشکی پوست باعث می‌شود که از چهره‌ای درخشان و پوست نرمی برخوردار نباشید. امروزه ماسک‌های شیمیایی زیادی برای درمان خشکی پوست وجود دارد.

تحریریه زندگی آنلاین : درمان خشکی پوست یکی از نگرانی‌های افراد، مخصوصاً خانم‌هاست. خشکی پوست باعث می‌شود که از چهره‌ای درخشان و پوست نرمی برخوردار نباشید. امروزه ماسک‌های شیمیایی زیادی برای درمان خشکی پوست وجود دارد. ولی شما می‌توانید با مواد طبیعی و بسیار ساده و ارزان، ماسک‌هایی تهیه کنید که هم پوستی نرم داشته باشید هم دیگر مشکلات استفاده از مواد شیمیایی را نداشته باشید. ماسک را به شکل یکسان و به شکلی که همه پوست صورت را بپوشاند، استفاده کنید. پس از 10 تا 15 دقیقه می‌توانید ماسک را از صورت خود بشویید. پس از شستشوی صورت بهتر است که از کرم‌های مرطوب کننده، کرم دور چشم و تونر استفاده کنید.

 بیشتربخوانید:

7 ماده غذایی برای مقابله با خشکی پوست

 

 

 

 

 

ماسک موز و عسل برای پوست خشک

مواد لازم:

یک عدد موز رسیده

یک قاشق غذاخوری عسل

یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون

 طرز تهیه: همه این مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی به دست آید. آنگاه آن را روی همه صورت خود بمالید و پس از ۱۰ دقیقه بشویید.  عسل به مرطوب شدن پوست کمک می‌کند، موز و روغن‌زیتون هم اثرات بد رادیکال‌های آزاد روی پوست را از بین می‌برند و خنثی می‌کنند.  گفته می‌شود روغن‌زیتون به علت داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی، سبب تولید منظم سبوم می‌شود. این ماسک آرامش‌بخش، نرم‌کننده و مرطوب‌کننده است.

 

ماسک موز و روغن بادام برای پوست خشک و جوش‌دار

ترکیب دو قاشق چای‌خوری پوره‌ی موز، یک قاشق چای‌خوری روغن بادام و دو قطره روغن ویتامین E می‌تواند اثر خیلی خوبی بر پوست خشک داشته باشد. ولی چنانچه روغن ویتامین E ندارید، می‌توانید به‌جای آن از تخم‌مرغ استفاده کنید. موز دارای خواص ضد چین‌وچروک و ضد پیری است و روغن بادام، پوست را تغذیه می‌کند.

 ویتامین E هم، برای کاهش لکه‌های سنی صورت، درمان جوش صورت و نیز رفع جای جوش مفید است. این ویتامین به‌جز اینکه به سفت شدن پوست صورت کمک می‌کند، به‌عنوان یک ماده‌ی مغذی عالی برای پوست عمل می‌کند.

 

ماسک هویج و عسل برای پوست خشک و لک‌دار

چنانچه به دنبال ماسک خانگی برای لک صورت هستید، این مخلوط بهترین ماسک صورت برای شماست. ماسک عسل و هویج فواید بسیاری برای پوست‌های خشک دارد. این مخلوط پوست شما را مرطوب می‌کند. همین‌طور، برای روشن شدن پوست و رهایی از شر لک‌های تیره خیلی مؤثر است.

مواد لازم:

۲ قاشق غذاخوری هویج پوره شده

۱ قاشق غذاخوری عسل

 طرز تهیه: پوره‌ی هویج و عسل را با هم مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به‌طور یکسان روی صورت خود بمالید. پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

بیشتربخوانید:

درمان خشکی پوست با 2 لوسیون خانگی + طرز تهیه

 

 

 

ماسک صورت خیار برای پوست خشک و حساس

خیار پوست را خنک و هیدراته کرده و آن را نرم و مرطوب می‌کند. ماسک صورت خیار باعث تسکین احساس خارش می‌شود، که معمولاً با خشکی پوست رخ می‌دهد. از این ماسک صورت دو بار در هفته استفاده کنید.

 مواد لازم

خیار نصف یک عدد

شکر یک قاشق غذاخوری

 طرز تهیه: خیار را بشویید و پوست خیار را بگیرید و آن را له کنید. خیار له شده را درون یک ظرف کوچک بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. ظرف را به مدت تقریباً ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل یخچال قراردهید. کاسه را از یخچال بیرون بیاورید و ماسک را به‌طور یکسان روی صورت‌تان بمالید. ماسک به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند، آنگاه آن را با آب سرد بشویید.

 

ماسک زرده‌ی تخم‌مرغ و عسل برای خشکی پوست

ماسک زرده‌ی تخم‌مرغ یک ماسک مناسب برای پوست خشک است که خیلی مؤثر و مرطوب‌کننده به حساب می‌آید. سفیده‌ی تخم‌مرغ برای برطرف کردن چربی اضافی پوست مفید است، و از زرده‌ی تخم‌مرغ می‌توان برای برطرف کردن خشکی پوست استفاده کرد. زرده‌ی تخم‌مرغ آکنده از چربی‌های مرطوب‌کننده است که پوست خشک را هیدراته و تغذیه می‌کنند. از این ماسک یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

مواد لازم

زرده‌ی تخم‌مرغ یک عدد

عسل یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه: زرده‌ی تخم‌مرغ را از سفیده‌ی آن جدا کنید و آن را درون یک کاسه بریزید. زرده را با چنگال بزنید. عسل را به آن اضافه کنید و آن را مجدداً هم بزنید تا ترکیب یکسان شود. ماسک را روی صورت‌تان بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

 بیشتربخوانید:

از بین بردن سیاهی زیر چشم با چند روش ساده خانگی

 

 

 

 

ماسک آب پرتقال و جو دوسر

آب پرتقال به‌عنوان یک تونر برای پوست عمل می‌کند و همچنین دارای ویتامین C است. ویتامین C به بازسازی پوست، رفع چین‌وچروک، مقابله با رادیکال‌های آزاد و افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند. به‌جز این، تولید سد دفاعی لیپیدها را بهبود می‌بخشد و از جلوی از دست رفتن رطوبت پوست را می‌گیرد‌. از این ماسک صورت برای پوست خشک یک‌بار در هفته استفاده کنید.

مواد لازم

آب پرتقال دو قاشق غذاخوری

جو دوسر یک و نیم قاشق غذاخوری

طرز تهیه

در یک کاسه جو دوسر را با آب پرتقال مخلوط کنید و روی صورت‌تان بمالید. بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بماند. آنگاه آن را با آب ولرم بشویید.

بیشتربخوانید:

فواید روغن کرچک برای پوست صورت

ماسک خانگی برای درمان خشکی پوست در سرما

 

 

 

ماسک پودر کاکائو و توت‌فرنگی برای پوست خشک

توت‌فرنگی دارای آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌ها و مواد معدنی مغذی پوست است. پودر کاکائو هم سرشار از آنتی‌اکسیدان است. ترکیب این دو ماده پوست شما را مرطوب و آن را آبرسانی می‌کند. علاوه بر این، به آن نرمی و لطافت می‌بخشد. این ماسک برای پوست خشک اثر بی‌نظیری دارد.

 

 

برچسب ها: پوست، ماسک عسل، روغن زیتون، حساسیت پوستی، ماسک خانگی، خشکی پوست، جوانسازی پوست، روغن بادام، ماسک، مراقبت پوست، ماسک خیار، ماسک موز، لک پوستی تعداد بازديد: 168 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز