Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:21

16
تیر
سم‌زدایی پوست با ماسک بهاری

سم‌زدایی پوست با ماسک بهاری

ماسک صورت یکی از چیزهایی است که می‌توانید به‌راحتی در منزلتان درست کنید. در ادامه با چند نوع ماسک طبیعی و خانگی آشنا خواهید شد که همگی تشکیل شده از میوه‌های بهاری هستند

تحریریه زندگی آنلاین : ماسک صورت یکی از چیزهایی است که می‌توانید به‌راحتی در منزلتان درست کنید. در ادامه با چند نوع ماسک طبیعی و خانگی آشنا خواهید شد که همگی تشکیل شده از میوه‌های بهاری هستند و در نتیجه برای استفاده در این فصل بسیار مناسب هستند. هوای فصل زمستان با پوست ما مهربان نیست. با ‌برخورد برف و تگرگ به پوست حساس گونه‌ها و پیشانی پوست دچار ساییدگی‌های سطحی و حتی گاهی شدید می‌شود. حتی سیستم‌های گرمایشی داخل منزل هم موجب خشک، پوسته‌پوسته شدن و ایجاد خارش در پوست ما خواهد شد. اما خوشبختانه با شروع فصل بهار و گرم‌تر شدن هوا می‌توانیم تنها با ایجاد کمی تغییر در روش‌های مراقبت از پوست خود شرایط بسیار مطلوب‌تری برای پوست‌ صورت‌مان ایجاد کنیم. به همین منظور در ادامه با چند نوع ماسک طبیعی و خانگی آشنا خواهید شد که همگی تشکیل شده از میوه‌های بهاری هستند و در نتیجه برای استفاده در این فصل بسیار مناسب هستند.

 بیشتربخوانید:

جوانسازی پوست صورت با ماسک شیر خشک

 

 

 

ماسک صورت آووکادو و عسل برای پوست‌های خشک

این یک ماسک عالی برای پوست‌های خشک است. به‌طورکلی آوو‌کادو و روغن نارگیل ۲ مرطوب‌کننده عالی و طبیعی برای پوست‌های خشک محسوب می‌شوند. علاوه بر این عسل خاصیت ترمیم‌کنندگی بسیاری مؤثری برای پوست ما دارد.

 

 مواد لازم

 آووکادو کاملاً رسیده: نصف ۱ عدد

 عسل: ۲ قاشق غذا‌خوری

 روغن نارگیل: نصف قاشق چایخوری

 

 

 طرز تهیه

با کمک یک قاشق غذا‌خوری، گوشت داخل آووکادو را خارج کنید. سپس با استفاده از یک چنگال آن را کاملاً له، نرم و خامه‌ای شکل کنید. در ادامه سایر مواد را به آن اضافه کنید و بعد از اینکه خوب هم زدید آن را روی صورت خود بمالید. دقت داشته باشید ماسک با ناحیه اطراف چشم‌تان برخورد نداشته باشد. بگذارید ماسک برای مدت‌زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند. بعد از سپری شدن مدت‌زمان لازم آن را با ۱ دستمال نرم از روی صورت‌تان پاک کنید و پوست خود را با آب ولرم آبکشی کنید.

 بیشتربخوانید:

با این روغن گیاهی پوستی زیبا و بدون لک داشته باشید!

 

 

 

ماسک صورت قهوه موکا، ضد پُف و سم‌زدای پوست

کافئین موجود در قهوه آسیاب شده این نوشیدنی خوش‌طعم باعث کاهش تورم و پف صورت خواهد شد. هم‌زمان آنتی‌اکسیدان موجود در کاکائو باعث پیش‌گیری و کاهش اثرات پیری در بدن و پوست ما خواهد شد.

 

 مواد لازم

 قهوه تازه آسیاب شده

 پودر کاکائو خالص

 عسل: ۱ قاشق ‌غذاخوری

 ماست یا خامه‌ترش: ۳ قاشق ‌غذا‌خوری

 

 طرز تهیه

تمامی مواد را با هم مخلوط کنید و کم‌کم روی پوست خود بمالید و بگذارید برای مدت زمان ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند. توجه داشته باشید هنگام شستشو، صورت خود را به آرامی ماساژ دهید تا مقداری لایه‌برداری پوست هم انجام شود.

 

ماسک صورت توت‌ فرنگی و لیمو برای شفاف‌سازی پوست‌های چرب

این ماسک مانند یک اسموتی خوش‌طعم و مزه برای پوست‌تان عمل می‌کند. توت‌فرنگی حاوی اسید سالیسیلیک است که برای رفع آکنه‌های پوستی کمک قابل توجهی خواهد بود.

 بیشتربخوانید:

ماسک سیب زمینی و عسل مناسب برای انواع پوست

 

 

 

 مواد لازم

توت‌فرنگی له شده: یک‌چهارم فنجان

 آب‌لیمو: ۲ قاشق غذا‌خوری

 ماست: ۱ قاشق غذا‌خوری

 عسل: ۱ قاشق غذا‌خوری

 

 طرز تهیه

تمامی مواد را با هم ترکیب کنید (توجه داشته باشید برای ترکیب این مواد نباید از مخلوط‌کن استفاده کنید) ترکیبات درون این ماسک باید قابل تفکیک باشند و آبکی نباشند. ماسک را برای مدت زمان ۸ تا ۱۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید و بعد آن را با حوله نرم و تمیز پاک کنید و با آب سرد آبکشی کنید و مجدداً پوست‌تان را خشک کنید.

 

ماسک شیر معجزه‌گر برای پوست صورت

ماسک سیب و شیر خاصیت لایه‌برداری روی پوست دارد و باعث شفافیت پوست می‌شود. یک عدد سیب را رنده و با یک لیوان شیر مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید.

 برای این‌که پوست شما نرم شود یک تکه پارچه یا پنبه را در شیر خوب خیس کنید و آنرا روی صورت خود بکشید و بگذارید به مدت نیم ساعت روی پوست‌تان بماند، سپس صورت خود را با آب بشویید.

  برای نرمی پوست، یک قاشق چایخوری نمک را در دو قاشق سوپخوری شیر بریزید و هنگام خواب به‌صورت خود بمالید و صبح روز بعد آنرا بشویید.

  برای جوانسازی و شاداب شدن پوست می‌توانید از ماسک شیر و آرد برنج یا ماسک نشاسته و شیر استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری آرد برنج را با نصف لیوان شیر مخلوط کنید و هنگام خواب روی پوست تمیز خود بگذارید، در کنار آن، یک لیوان شیر نیز میل کنید. پس از جذب کامل ماسک و خشک شدن آن روی پوست، صورت را با آب سرد بشویید.

 برای شفافیت پوست یک قاشق سوپخوری شیر را با یک قاشق چایخوری هویج، یک قاشق چایخوری آب‌پرتقال و یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. آنرا روی صورت خود بمالید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را به‌خوبی بشویید.

 یک قاشق چایخوری آب لیموشیرین و تخم کدو را به‌اندازه یک قاشق چایخوری بکوبید و آن را با نصف قاشق چایخوری خامه مخلوط و چند قطره گلاب به آن اضافه کنید. ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. این ماسک اثر فوق‌العاده‌ای برای نرمی و صافی پوست شما دارد.

 بیشتربخوانید:

راهکارهای طب سنتی برای رفع "چین و چروک و تیرگی پوست"

 باخوردن این غذا‌ها از چین و چروک پوست در امان باشید

مبارزه با پیری پوست با اسانس های روغنی

روش های ساده پاکسازی پوست بینی

ساخت چند ماسک سیاه خانگی برای پاکسازی پوست صورت

 

 

 

برچسب ها: سم زدایی، ماسک صورت، روغن نارگیل، جوانسازی پوست، ماسک، ماسک قهوه تعداد بازديد: 153 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز