Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:49

23
مهر
روش‌هایی برای جلوگیری از ریزش موی سر

روش‌هایی برای جلوگیری از ریزش موی سر

ریزش مو یکی از مشکلات فعلی خانم‌ها و آقایان است که بیشتر آن‌ها را آزار می‌دهد و احتمال دارد که برای درمان آن اقدامات گسترده‌ای انجام داده شود، از همین رو برخی از آن‌ها قابل درمان بوده و برخی دیگر درمانی ندارند.

باشگاه خبرنگاران نوشت: ریزش مو یکی از معضلات امروزه افراد است که رعایت برخی ترفندها به پیشگیری یا درمان آن‌ها کمک می‌کند.

ریزش مو یکی از مشکلات فعلی خانم‌ها و آقایان است که بیشتر آن‌ها را آزار می‌دهد و احتمال دارد که برای درمان آن اقدامات گسترده‌ای انجام داده شود، از همین رو برخی از آن‌ها قابل درمان بوده و برخی دیگر درمانی ندارند.

تمامی انسان‌ها به صورت متوسط طی ۲۴ ساعت شبانه روز ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تار از موهای سر خود را از دست می‌دهند و موهای ریخته شده در حالت عادی با تارهای موی جدید جایگزین شده و تراکم مو ثابت می‌مانند. در صورتی که تعادل بین رشد و ریزش مو به هم بخورد، یعنی ریزش موها بیشتر شود یا رشد موها توقف پیدا کند فرد دچار ریزش موخواهد شد.

بیشتربخوانید:

نکات تغذیه ای برای پیشگیری از ریزش مو

 

 

شایع‌ترین نشانه‌ها و علائم ریزش موها

کنده شدن راحت موها به هنگام کشیدنشان

تجمع مقدار زیادی مو در موگیر چاه بعد از استحمام

جدا شدن مقدار زیادی مو هنگام بستن یا شانه کردن موها

ریختن تعداد زیادی مو بر روی بالشت بعد از خواب شبانه

در این شرایط مراجعه به پزشک جهت بررسی‌های بیشتر ضروری خواهد بود؛ چرا که ریزش مو گاهی نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای است.

 بیشتربخوانید:

دلایل ریزش مو‌ها در حمام

 

 

لزوم الگوی تغذیه‌ای مناسب برای جلوگیری از ریزش موها

مصرف غذاهای مناسب بر جنس، میزان ریزش، حالت و مقاومت موهای افراد تاثیر دارد. برای جلوگیری از ریزش مو و حفظ سلامت آن، بایستی حتما مقدار کافی از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی را در برنامه‌های خود قرار دهید.

اگر قصد کاهش وزن دارید حتما با متخصصان یا مشاوران تغذیه‌ای مشورت کنید تا بتوانید در دوران رژیم غذایی خود ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها را مصرف کنید؛ چرا که استفاده از آن‌ها در هر دوره‌ای ضروری بوده و باید حتما مصرف شوند.

همچنین، گفتنی است که در رژیم‌های غذایی علاوه بر مواد مغذی، میزان کالری مصرفی هم مهم بوده و مطابق پژوهش‌های دریافتی کاهش ناگهانی و افراطی کالری مصرفی روزانه باعث ریزش مو خواهند شد. البته ریزش موی ناشی از رژیم‌های غیراصولی بعد از بازگشت به یک برنامه‌ی غذایی سالم، درمان شده و رشد موها از سر گرفته می‌شود. ولی یادتان باشد که رشد موها بسیار آهسته است و شاید یک سال طولی زمان ببرد تا مجدد موهایتان رشد کنند.

بیشتر بخوانید:

داروهای خانگی برای درمان شوره سر

 

 

مواردی که می‌توانند باعث آسیب دیدن ساقه‌ی مو و ریزش مو شوند

ریزش موی کششی به علت سفت بستن، بافتن یا کشیده شدن موها

آسیب حرارتی ناشی از سشوار، اتو مو، ابزار حرارتی فر کردن

استفاده‌ی بیش از حد از رنگ‌های مو، ژل‌های حالت دهنده، تافت، صاف کننده‌های و لخت کننده‌های مو

استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی کم کیفیت

همه ما می‌دانیم که اگر موها خیس باشند در آسیب پذیرترین حالت ممکن خود قرار خواهند گرفت؛ بنابراین بیشتر متخصصان توصیه می‌کنند تا موها حتما به صورت طبیعی خشک شوند و دیگر از سشوار یا وسایل دیگر استفاده نکنند.

در صورتی که از سشوار استفاده می‌کنید، مراقب باشید که تا حد امکان، حرارت کمی به موها وارد شود؛ چرا که آسیب حرارتی یکی از شایع‌ترین علل آسیب دیدن ساقه‌ی مو و طاسی‌های موقت خواهد بود.

برچسب ها: ریزش مو، درمان ریزش مو، تقویت ریشه مو تعداد بازديد: 252 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز