Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:08

4
مهر
موی سر چرا نازک می شود

موی سر چرا نازک می شود

عوامل مختلفی می تواند باعث نازک شدن موی سر شود مانند ضربه یا اندوه و ناراحتی

به گزارش خراسان : ریزش مو یکی از دغدغه‌هایی است که هر فردی را می‌تواند مضطرب کند.


ضربه یکی از عوامل مهم در ریزش موست که می‌تواند جسمی باشد مانند عمل جراحی یا تصادف رانندگی یا می‌تواند احساسی باشد مانند از دست دادن کسی که دوستش دارید.

نازک شدن ناگهانی مو‌ها می‌تواند نشانه کم خونی (تعداد کم گلبول‌های قرمز خون) و مشکلات هورمونی به ویژه مربوط به رویداد‌هایی مانند بارداری یا اختلال تیروئید باشد که در زنان بسیار شایع است. در صورت وجود هر یک از این موارد، ریزش مو تنها علامت آن نخواهد بود. با بیماری تیروئید، احتمالاً متوجه تغییراتی در سطح انرژی، وزن و خشکی پوست می‌شوید و ممکن است تپش قلب داشته باشید. نوسانات هورمونی اغلب باعث آکنه، ریزش موی صورت مانند ابرو‌ها و تغییر در قاعدگی می‌شود.


بیشتربخوانید:

چگونه ضخامت موهای خود را افزایش دهیم؟

 

 راه درمان

اگر مشکوک هستید که مشکل هورمونی یا پزشکی  دارید،  برای انجام یک آزمایش کامل فیزیکی به پزشک مراجعه کنید. پزشک باید بتواند درباره آن چه دقیقا باعث نازک شدن مو می‌شود، همراه با بهترین توصیه‌ها برای درمان، بینش بیشتری ارائه دهد. «مایکل سومنک»، جراح پلاستیک در واشنگتن، می‌گوید: «درمان‌های ترکیبی ظرفیت رشد مو‌های جدید را افزایش  می‌دهد و از ریزش مداوم فولیکول‌های مو جلوگیری می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

با آب برنج موهایی ابریشمی داشته باشد!

روش هایی برای تقویت و درخشندگی مو‌ها

8دلیل عجیب چرب شدن بیش از حد موها!

 

برچسب ها: ریزش مو، نازک شدن مو تعداد بازديد: 174 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز