Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 18:15

24
فروردین
ماسك های بهاری

ماسك های بهاری

با نزدیک شدن به فصل بهار و شروع سالی نو، حال و هوای تازگی و شادابی و نو شدن همه افراد را در برمی‌گیرد. امسال با وجود بیماری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن شاید به پوستمان بی‌توجه بودیم و استفاده از ماسک هم باعث شده

تحریریه زندگی آنلاین : با نزدیک شدن به فصل بهار و شروع سالی نو، حال و هوای تازگی و شادابی و نو شدن همه افراد را در برمی‌گیرد. امسال با وجود بیماری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن شاید به پوستمان بی‌توجه بودیم و استفاده از ماسک هم باعث شده که از پوست خود کمتر مراقبت کرده باشیم. در این شماره تعدادی از ماسک‌های خانگی مناسب با فصل را برایتان آورده‌ایم تا دوباره پوستتان را جوان کنید.

 بیشتربخوانید:

5 طرز تهیه ماسک باسیب‌زمینی برای زیبایی صورت

 

ماسک پوست‌های خشك

موادلازم

ماست چكیده ............  2 قاشق سوپخوری

خامه ..............  1 قاشق سوپخوری

عسل ....................  1 قاشق چایخوری

 

 همه‌ مواد را به‌خوبی با هم مخلوط كنید و روی پوست صورت، گردن و سینه - كه قبلاً آن‌ها را تمیز كرده‌اید - قرار دهید و پارچه‌ سلولزی نازكی مشابه گاز روی آن قرار دهید و به مدت 20 دقیقه، در حال استراحت و درازكش قرار گیرید.

پس از این مدت، نواحی موردنظر را ابتدا با دستمال تمیز كاغذی یا همان گاز روی صورت، تمیز كنید. سپس با آب خنك، آبكشی نمائید. این ماسك، مخصوص پوست‌های بسیار خشك و كم آب می‌باشد.

 

ماسك روشن كننده پوست

مواد لازم

آرد ذرت ...........................دو قاشق غذاخوری

روغن سبوس برنج ...............دو قاشق غذاخوری

شیر .....................   سه قاشق غذاخوری

عسل ....................... یك قاشق غذاخوری

 

 تمام مواد ذكر شده را با هم مخلوط نموده و آن را به‌صورت لایه ضخیمی روی پوست کاملاً تمیز خود قرار دهید.بعد از اینكه کاملاً خشك شد مواد را با آب سرد از روی صورت خود پاك نمایید. با بکار بردن این ماسك تغییر رنگ پوست شما تا حدودی برطرف شده و پوست شما روشن و براق می‌شود.روغن سبوس برنج نیز باعث كنترل چربی پوست شما شده و به درخشندگی و جذابیت پوست شما كمك می‌كند.

 بیشتربخوانید:

ماسک ماست، معجزه ای برای زیبایی پوست + طرز تهیه 6 ماسک پرطرفدار

 

 

ماسك شاداب‌كننده‌ی فوری

موادلازم

نشاسته‌ گندم ....................... 2 قاشق سوپخوری

شیر سرد....................... 2 قاشق سوپخوری

 

 نشاسته و شیر سرد را با یكدیگر مخلوط كنید و خوب هم بزنید تا خمیری یكدست به دست آید. این خمیر، بسیار سریع‌تر از ماسك‌های دیگر خشك می‌شود و خیلی اثرگذار است. آن را بلافاصله پس از تهیه، به مدت 10 دقیقه روی صورت (به‌جز دور چشم‌ها) قرار دهید و سپس با آب ملایم بشوئید. این ماسك، در طی همین مدت كوتاه، باعث نرمی و لطافت پوست شما خواهد شد.

 

ماسك كاهنده‌ پف صورت

موادلازم

بابونه ...................   1 قاشق سوپخوری سر صاف

سفیده تخم‌مرغ .................... 1 عدد

 بابونه را با سفیده‌ تخم‌مرغ، خوب مخلوط كنید و آن را به مدت 10 دقیقه، روی تمام صورت (به‌جز (پلك‌ها) قرار دهید. در طول این مدت بهتر است دراز بكشید و صورت خود را جمع و چروك نكنید. سپس با آب ملایم بشوئید. این ماسك علاوه بر شادابی و روشن كردن صورت، باعث كاهش پف چشم، خصوصاً پف‌كردگی زیر چشم می‌شود.

 

 

ماسک ضد پیری موز

موادلازم

موز کاملاً رسیده.............. یک‌دوم

عسل .............. 1 قاشق مرباخوری

پودر شیرین‌بیان ............... 1 قاشق چای‌خوری

پودر کف دریا ................1 قاشق چای‌خوری

گلاب .................. به میزان لازم

 

 

موز را کاملاً له کنید. سپس پودر کف دریا و شیرین‌بیان را به آ‌ن اضافه نمایید. بعد گلاب را بیفزائید تا مواد به شکل خمیر درآید و در نهایت عسل اضافه كنید. این ماسک برای تمامی پوست‌ها قابل استفاده است. و اما اگر حوصله هیچکدام از کارهای بالا را ندارید قبل از رفتن به مهمانی تنها چند کار زیر را انجام دهید. کمی موز را له کنید، به آن سیب‌زمینی رنده شده اضافه نمایید و روی کل صورت، گردن و دست‌های خود به مدت 20 دقیقه قرار دهید. درصورتی‌که پوست خشک دارید کمی خامه هم به آن اضافه نمایید.

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه ماسک خانگی برای پوست‌های چرب و خشک

 

 

 

ماسک رفع خستگی پلک‌ها

موادلازم

بذر شنبلیله ................. 20 گرم

آب مقطر................. 150 سی‌سی

عرق گل‌بهار.............40 سی‌سی

 

بذر شنبلیله را طوری آسیاب کنید که به پودر تبدیل شود. سپس آب مقطر در حال جوشیدن را روی آن بریزید و با دربسته قرار دهید تا سرد شود.

 سپس عرق گل‌بهار را به آن اضافه نمایید. لازم است محلول در شیشه تیره با دربسته در محیط خنگ نگهداری شود.

دو تکه پنبه را به این محلول آغشته کند و روی پلک چشم بسته قرار دهید، سپس دستمال تیره‌رنگی را روی پنبه‌ها قرار دهید تا چشم استراحت کند، این کار را هر روز تا رفع التهاب و خشکی هر روز به مدت 20-25 دقیقه قرار دهید.

 

ماسک آناناس

موادلازم

آناناس تازه.................  دو تا سه برش

روغن‌زیتون .............. 3 قاشق غذاخوری

عسل.............. یک قاشق غذاخوری

 

مواد فوق را به‌خوبی با هم مخلوط نموده تا مایع نرم و یکدستی حاصل شود. سپس آن را به‌آرامی با کمک انگشتان خود روی پوست تمیز شسته شده و گردن خود بمالید. اکنون به‌آرامی دراز کشیده و به مدت 15 دقیقه اجازه دهید تا ماسک اثر خود را بر روی پوست بگذارد. سپس صورت خود را به‌آرامی با آب ولـــرم شســته و در صــورت دلخواه با یک نرم‌کننده مرطوب به‌آرامی پوست خود را ماساژ دهید.

 

 

ماسک  عسل

موادلازم

‌عسل ....................1 قاشق سوپخوری

زرده‌ تخم‌مرغ................1 عدد

ماست 4................قاشق سوپخوری

سركه ................یك‌دوم قاشق سوپخوری

خامه................1 قاشق سوپخوری

آب گوجه ................  یك‌دوم قاشق سوپخوری

 

 عسل را به روش بن‌ماری حرارت دهید تا روان شود. بعد زرده‌ تخم‌مرغ، ماست،‌ سركه، خامه و آب گوجه‌فرنگی را بیفزایید و خوب هم بزنید تا روان شود و حالت كرم به خودش بگیرد. چنــانچه تــــمایل به كم‌كردن چربی آن دارید، حجم ماست را به 5-6 قاشق سوپخوری برسانید.

یادآوری: این كرم، جهت پوست‌های معمولی و كم‌چرب، برای استفاده‌ی روزانه مناسب است.

 

برچسب ها: ماسک زیبایی، ماسک خانگی، جوانسازی پوست تعداد بازديد: 305 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز