Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:19

15
اسفند
راهکارهای رهایی از ترک های پوستی

راهکارهای رهایی از ترک های پوستی

کربوکسی‌تراپی ترک‌های پوستی روش درمانی موثر برای از بین بردن ترک‌های پوستی است که به علل مختلف پدید می‌آید. در اغلب موارد حذف این ترک‌ها با ورزش و تغذیه غیرممکن است و لذا روش‌های درمانی مختلفی برای آن توصیه می‌شود.

شهزاد محمدیان  - کارشناس ارشد تغذیه

 

تحریریه زندگی آنلاین : کربوکسی‌تراپی ترک‌های پوستی روش درمانی موثر برای از بین بردن ترک‌های پوستی است که به علل مختلف پدید می‌آید. در اغلب موارد حذف این ترک‌ها با ورزش و تغذیه غیرممکن است و لذا روش‌های درمانی مختلفی برای آن توصیه می‌شود. اما مهم‌ترین مسئله یافتن روش درمانی موثری همچون کربوکسی‌تراپی ترک‌های پوستی است که اخیر به آن بسیار توجه شده است.

 بیشتربخوانید:

10 روش موثر برای رفع ترک پا

 

 

علل شایع ایجاد ترک و شیار روی بدن

بسیاری از ترک‌های پوستی و شیارهای قابل حذف روی بدن ناشی از لاغری بیش از حد اندام‌های بدن است و به همین علت پوست بدن نازک خواهد شد. همچنین ارتجاع پوست از بین رفته و این ویژگی در لایه‌های پایین‌تر پوست از بین می‌رود. این عارضه معمولا در زمان بارداری بیشتر اتفاق می‌افتد و همچنین زمانی که دختران در سن بلوغ قرار دارند ممکن است ترک‌های پوستی روی بدن آنها ایجاد گردد.ترک‌های پوستی ممکن است به صورت خطوط قرمز، ارغوانی و روشن پدید آیند که درمان آنها با کربوکسی‌تراپی ترک‌های پوستی ممکن خواهد بود.

 

 

دلایل علمی ایجاد ترک روی بدن

بسیاری از محققان علت ایجاد این شیار‌ها را روی بدن نامشخص دانسته‌اند و این در حالی‌ است برخی آن را به دلیل از بین رفتن بافت‌های کلاژن در بدن می‌دانند. همچنین الاستیسیته‌ی پوست از بین رفته و در نتیجه این ترک‌ها حاصل می‌شود. در بارداری بدن طی دوره‌ای کوتاه به یکباره رشد خواهد کرد و از این رو روی شکم، سینه و گاها در نواحی همچون ران و باسن ترک‌های پوستی شکل می‌گیرد.زمانی که این ترک‌ها به وجود می‌آیند ابتدا قرمز و صورتی رنگ بوده که پس از گذشت زمان آنها به رنگ پوست یا سفید در خواهند آمد. روش درمانی کربوکسی‌تراپی ترک‌های پوستی راهی مطمئن و بدون عارضه برای از بین بردن این ترک‌ها خواهد بود.

 بیشتربخوانید:

ترک های پوستی درمان قطعی ندارد

 

روش درمانی کربوکسی‌تراپی ترک‌های پوستی

کربوکسی‌تراپی ترک‌های پوستی می‌تواند بهترین روش برای از بین بردن شیاره‌های روی بدن باشد. در این روش درمانی مقداری گاز co2 درون ترک‌های موجود روی نواحی مختلف بدن تزریق می‌شود. در این حالت واکنش بدن به تزریق گاز دی‌اکسیدکربن، افزایش میزان اکسیژن‌رسانی به آن قسمت بدن خواهد بود. در نتیجه میزان جریان خود در آن ناحیه افزایش یافته و بنابراین میزان رگ‌های عروقی و مویرگی در آن بخش بیشتر می‌شود. در این حالت میزان اکسیژن و مواد غذایی برای پوست بیشتر فراهم شده و در نتیجه امکان بازسازی پوست توسط بدن نیز افزایش خواهد یافت.در روش درمانی کربوکسی‌تراپی ترک‌های پوستی این امکان وجود دارد که زمان درمان بر اساس نوع شیار‌ها و واکنش بدن تغییر کند و لذا دوره درمان به صورت دقیق مشخص نخواهد شد.این روش درمانی از سوی سازمان غذا و دارو آمریکا تایید شده است و لذا می‌توان آن را روشی ساده برای حذف ترک‌ها و شیارهای پوستی دانست.

 

 

تـاریخـچه روش درمــانی کربوکسی‌تراپی ترک‌های پوستی

حدود بیش از نیم قرن از ابداع روش درمانی کربوکسی‌تراپی ترک‌های پوستی می‌گذرد و بنابراین می‌توان گفت که در طول 70 سال گذشته تجهیزات زیادی برای آن فراهم شده است.

 همچنین این روش در فرانسه به منظور بیماری گرفتگی رگ‌های بدن مورد استفاده قرار گرفت.بعد‌ها در سال 2000 بسیاری از کشور‌ها از جمله ایتالیا آن را برای رفع ترک‌های پوستی روی بدن و به جهت زیبایی استفاده نمودند. امروزه این روش درمانی بدون عارضه توسط کشورهای مختلفی از جمله ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری از خانم‌ها و آقایان به همین منظور از آن استفاده می‌کنند.

 

 

مراقبت‌های پس از درمان با کربوکسی‌تراپی

عده‌ای از افراد بدون آگاهی سعی در انتخاب انواع روش‌های درمانی را دارند و از این رو زمانی که کربوکسی‌تراپی ترک‌های پوستی را انتخاب می‌کنند عملا از مراقبت‌های پس از آن خبر نخواهند داشت. این روش درمانی تنها به مراقبت‌های بسیار کم طی دوره‌ای کوتاه نیازمند است.افراد پس از درمان با کربوکسی‌تراپی ترک‌های پوستی نیازی به استراحت ندارند و می‌توانند به زندگی عادی برگردند. همچنین این روش درمانی بین ده تا پانزده دقیقه به طور می‌انجامد و تنها حدود سی دقیقه لازم است تا احساسی که در حین تزریق در فرد ایجاد شده است از بین برود.زمانی که این روش درمانی استفاده می‌شود می‌بایست تنها تا 24 ساعت از دوش آب سرد خودداری کرد تا تاثیر آن بهتر حفظ شود. کبودی‌هایی که ممکن است در این روش درمانی پدید آید نهایتا طی دو سه روز بعد از بین می‌رود و در نتیجه فرد به فعالیت‌های روزانه‌ی خود برخواهد گشت.این در حالی است که سایر روش‌های درمانی مراقبت‌های سخت‌تر و طولانی‌تری دارند و بنابراین کربوکسی‌تراپی ترک‌های پوستی یکی از روش‌های درمانی موثر و بدون عارضه شناخته می‌شود.

 

 

جلسات درمانی کربوکسی‌تراپی

در روش درمانی کربوکسی‌تراپی ترک‌های پوستی عده‌ای نگران تعداد جلسات درمانی این روش هستند. افرادی که میزان ترک‌های پوستی آنها روی نواحی مختلف بدن بسیار کم است می‌توانند این جلسات درمانی را در حداقل ممکن به پایان برسانند. این در حالی است که در این روش افرادی با ترک‌ها و شیارهای پوستی ناشی از جراحی‌های زیاد و یا لاغری بیش از حد مواجه هستند و لذا در این روش می‌بایست تعداد جلسات درمانی را بر اساس نظر پزشک افزایش داد.همچنین واکنش بدن افراد به درمان نیز متفاوت است. در مواردی بدن سریعا به تزریق گاز دی‌اکسیدکربن واکنش نشان می‌دهد و در نتیجه خونرسانی سریع‌تر انجام شده و در نهایت طول دوره درمان کوتاه‌تر می‌گردد. این موارد در افراد مختلف متفاوت است و لذا ارائه زمان دقیق برای این روش با احتمال پایین انجام می‌شود.اهمیت استفاده از درمان با کربوکسی‌تراپی ترک‌های پوستی سبب شده تا برخی از افراد این روش درمانی را استفاده کنند. در این خصوص توصیه می‌شود علاوه بر انتخاب پزشک معتمد و متخصص، تا پایان جلسات توصیه شده توسط پزشک، درمان را ادامه داد تا نتیجه موثر حاصل گردد.

 

 

 

برچسب ها: ترک های پوستی تعداد بازديد: 219 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز