Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 20:58

14
آذر
طرز تهیه‌ی ۱۰ ماسک صورت آووکادو برای پوست‌های مختلف

طرز تهیه‌ی ۱۰ ماسک صورت آووکادو برای پوست‌های مختلف

اگر به دنبال این هستید که پوست‌تان را با یک روش سریع و طبیعی مرطوب، تغذیه و ترمیم کنید، ماسک صورت آووکادو بهترین گزینه برای شما است. آووکادو فواید زیادی برای پوست و مو دارد

اگر به دنبال این هستید که پوست‌تان را با یک روش سریع و طبیعی مرطوب، تغذیه و ترمیم کنید، ماسک صورت آووکادو بهترین گزینه برای شما است. آووکادو فواید زیادی برای پوست و مو دارد و به همین دلیل است که معمولا از آن در محصولات خانگی مراقبت از پوست و مو استفاده می‌شود. این میوه‌ی مفید بافت غلیظ، چرب و خمیر مانندی دارد که این ویژگی آن را تبدیل به یک ماده‌ی پایه‌ی مناسب برای ماسک‌های پوست و مو می‌کند.

ماسک صورت خانگی آووکادو پوست شما را نرم، صاف و بدون چروک، سفت و قابل ارتجاع و جوان کرده و عیب‌ها و ایرادات آن را برطرف می‌کند و پوستی بی‌عیب و نقص به شما هدیه می‌دهد. در ادامه به فواید شگفت انگیز ماسک‌های خانگی با آووکادو می‌پردازیم که شما را متقاعد می‌کنند تا جایی که می‌توانید از این ماسک‌ها استفاده کنید.

 

بیشتربخوانید:

5طرز تهیه ماسک باسیب‌زمینی برای زیبایی صورت

 

خواص ماسک‌‌ صورت آووکادو

آووکادو سرشار از چربی‌های سالم است. چربی‌ آووکادو پوست را نرم و مرطوب کرده و باعث برطرف شدن خشکی تکه‌ای پوست می‌شود.

می‌تواند به تسکین تحریکات ناشی از خشکی پوست کمک کند.

این میوه تولید کلاژن و الاستین را تحریک کرده و به پیشگیری از چین و چروک و خطوط ظریف کمک می‌کند.

آووکادو حاوی ویتامین‌های C و E است که هر دو برای حفظ جوانی پوست اهمیت دارند. این ویتامین‌ها از پوست شما در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و از نشانه‌های پیری زودرس جلوگیری می‌کنند.

مغز (گوشت) آووکادوی له‌ شده به ترمیم و احیای پوست شما بعد از مواجهه با خورشید کمک می‌کند.

آووکادو خواص بهبود دهنده دارد و رشد سلول‌های پوستی جدید را تحریک می‌کند که این امر به احیای پوست ترک خورده و بهبود سریع‌تر آن کمک می‌کند.

شما می‌توانید از آووکادو برای درمان آکنه و عیوب پوستی خود استفاده کنید.

برای تمام انواع پوست مناسب است.

.ماسک صورت خانگی آووکادو پوست تیره و خسته را فورا درخشان می‌‌کند. آووکادو رطوبت، مواد معدنی، ویتامین‌ها‌ و آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی را به پوست‌ می‌رساند. ماسک آووکادو پوست شما را سفت و بدون چروک کرده و آن را نرم، صاف و درخشان می‌کند.

در ادامه به طرز تهیه‌ی ۱۰ ماسک صورت با آووکادو می‌پردازیم‌. با توجه به نوع پوست‌تان می‌توانید از این ماسک‌ها استفاده کنید.

۱. ماسک صورت آووکادو برای پوست‌های تیره و کدر

ماسک صورت آووکادو برای پوست‌های تیره و کدر

با این ماسک صورت تقویت کننده می‌توانید به راحتی و به سرعت پوست خود را درخشان کنید. ماست حاوی اسید لاکتیک است که پوست را لایه‌برداری کرده و ناخالصی‌ها و سلول‌های پوستی مرده را برطرف می‌کند. عسل هم رطوبت را جذب پوست می‌کند و اثرات ضدباکتریایی دارد.

 

بیشتربخوانید:

ماسک ماست، معجزه ای برای زیبایی پوست + طرز تهیه 6 ماسک پرطرفدار

 

 

مواد لازم

گوشت آووکادوی رسیده: دو قاشق چای‌خوری

ماست: یک قاشق چای‌خوری

عسل: یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

آووکادو را آنقدر له کنید تا یک خمیر نرم به دست آید. ماست و عسل را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا نرم شوند. ماسک را روی پوست تمیز بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. سپس آن را با یک دستمال یا حوله‌ی تمیز پاک کنید و باقیمانده‌ی آن را با آب بشویید و بلافاصله به پوست‌تان مرطوب‌کننده بزنید تا رطوبت در پوست حبس شود.

۲. ماسک خانگی آووکادو برای پوست‌های حساس

بلغور جو دوسر یکی از بهترین ترکیبات برای پوست‌های حساس است. شما می‌توانید از بمب حمام بلغور جو دوسر استفاده کنید و کل بدن‌تان را درمان کنید یا با بلغور جو دوسر فقط برای صورت‌تان ماسک درست کنید. برای تهیه‌ی محصولات خانگی مراقبت از پوست، به غیر از بلغور جو دوسر می‌توانید از آرد جو دوسر یا جوی له شده هم استفاده کنید.

مواد لازم

گوشت آووکادوی رسیده: دو قاشق غذاخوری

بلغور جو دوسر: یک تا دو قاشق غذاخوری

شیر گرم: یک تا دو قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

یک تکه آووکادو را له کنید تا کاملا نرم شود و دیگر هیچ تکه‌ی بزرگی باقی نماند. به اندازه‌ی کافی جو دوسر و شیر به آن اضافه کنید تا به غلظتی که دوست دارید برسد. سپس مواد را مخلوط کنید. ماسک را روی پوست نم‌دار خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ روی پوست‌تان بماند. سپس صورت‌تان را به خوبی با آب بشویید و مرطوب‌کننده بزنید.

۳. ماسک صورت آووکادو برای پوست‌های مستعد آکنه

ماسک صورت آووکادو برای پوست‌های مستعد آکنه

حتی پوست‌های مستعد آکنه هم به مقداری رطوبت نیاز دارند و این ماسک خانگی، یک روش عالی برای تغذیه رسانی و پاکسازی همزمان پوست است. «کائولن» یا خاک رس سفید، پوست را پاکسازی و سم‌زدایی کرده و چربی اضافی آن را می‌گیرد. آووکادو هم رطوبت از دست رفته‌ی پوست را دوباره بر می‌گرداند و پوست تحریک شده را تسکین می‌بخشد.

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه ماسک خانگی برای پوست‌های چرب و خشک

 

 

مواد لازم

 آووکادوی له شده: یک تا دو قاشق غذاخوری

خاک رس سفید (کائولن): یک قاشق چای‌خوری

 آب‌لیموی تازه: چند قطره

طرز تهیه

خمیر آووکادو را با خاک رس سفید مخلوط کرده و چند قطره آب‌لیمو به آن اضافه کنید و تر‌کیب را هم بزنید. زمانی که ترکیب یکدست شد، آن را به طور مساوی روی صورت تمیز خود بگذارید. اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. سپس صورت‌تان را بشویید و نرم‌کننده بزنید.

۴. ماسک صورت ضدپیری با آووکادو

اگر پوست‌تان پیر شده و به تقویت و آب‌رسانی نیاز دارد، این ماسک یک گزینه‌ی عالی برای شماست. آووکادو پوست شما را مرطوب کرده و تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند. زردآلو هم پوست را لایه برداری و مستحکم کرده و باعث می‌شود پوست سفت و قابل ارتجاع به نظر آید.

۱۵ روش برای بیشتر کردن ماندگاری بوی عطر و ادکلن

مواد لازم

 آووکادوی رسیده: یک چهارم یک عدد

 زردآلوی رسیده: نصف یک عدد

آب‌لیموی تازه: چند قطره

طرز تهیه

آووکادو، زردآلو و آب‌لیمو را در یک کاسه بریزید و آن‌ها را به خوبی له کنید. زمانی که یک خمیر نرم به دست آمد، آن را روی صورت‌تان بگذارید. تا جایی که می‌توانید آن را به صورت مساوی روی صورت قرار دهید. بهترین زمان برای استفاده از این ماسک، بعد از اسکراب ملایم پوست است. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس آن را با یک پاک‌کننده‌ی ملایم بشویید و به پوست‌تان مرطوب کننده یا یک روغن طبیعی بزنید.

۵. ماسک صورت خانگی آووکادو برای درخشان کردن پوست

ماسک صورت خانگی آووکادو برای درخشان کردن پوست

هر بار که می‌خواهید به پوست‌تان نیروی دوباره ببخشید و آن را درخشان کنید، از این ماسک صورت احیا کننده استفاده کنید. موز حاوی ویتامین‌های C و E ، پتاسیم و آب زیاد است که همگی برای داشتن پوستی سالم و درخشان اهمیت دارند. چای ماچا خواص سم‌زدایی و ضد التهابی دارد و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که پوست شما را جوان و درخشان می‌کنند.

 

بیشتربخوانید:

 

 

مواد لازم

 آووکادو: یک تکه‌ی کوچک

موز: یک تکه‌ی کوچک

پودر چای سبز ماچا: تقریبا یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

موز و آووکادو را تا زمانی که هیچ تکه‌ی بزرگی باقی نماند له کنید. زمانی که یک خمیر نرم به دست آمد، پودر ماچا را به آن اضافه کنید. برای اینکه به غلظت دلخواه‌تان برسید، می‌توانید پودر ماچای بیشتری اضافه کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند، سپس آن را بشویید. از این ماسک هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

۶. ماسک صورت آووکادو برای برطرف کردن ناخالصی‌های پوست

این ماسک برای مواقعی که می‌خواهید پوست‌تان را بدون اینکه خشک شود پاکسازی و احیای کنید، یک گزینه‌ی عالی است. آب پرتقال و عسل هر دو صورت شما را پاکسازی کرده و کثیفی و ناخالصی‌ها را از پوست شما برطرف می‌کنند‌. آووکادو هم پوست را بازسازی و احیا می‌کند. این ماسک سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و آن را جوان و درخشان نگه می‌دارند.

مواد لازم

 آووکادوی رسیده: یک تکه

عسل: یک قاشق چای‌خوری

آب پرتقال: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

تمام کاری که برای تهیه‌ی این ماسک باید انجام دهید این است که همه‌ی مواد اولیه را به خوبی با هم مخلوط کنید. ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست تمیز بگذارید. سپس صورت‌تان را با یک پاک‌کننده‌ی ملایم بشویید و بلافاصله کرم صورت بزنید. می‌توانید از این ماسک یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

انواع پوست و مراقبت‌هایی که لازم دارند!

۷. ماسک صورت لایه‌‌بردار با آووکادو

ماسک صورت لایه‌ بردار با آووکادو

این ماسک خانگی به برطرف کردن لایه‌های پوستی مرده و هر نوع ناپاکی از سطح پوست کمک می‌کند. از این طریق، پوست تمام مواد مغذی که این ماسک فراهم می‌کند را بهتر جذب می‌کند. علاوه بر این، قهوه با افزایش گردش خون مویرگی (میکروسرکیولیشن)، از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و از نشانه‌های پیری زودرس پیشگیری می‌کند.

مواد لازم

آووکادوی له شده: یک قاشق غذاخوری

پودر قهوه: یک قاشق چای‌خوری

روغن طبیعی دلخواه: چند قطره

طرز تهیه

تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. ابتدا صورت‌تان را بشویید. سپس یک لایه‌ی نازک از ماسک را روی صورت بگذارید. پوست‌تان را به مدت ۵ دقیقه با حرکات دایره‌ای به سمت بالا ماساژ دهید. سپس یک لایه‌ی نازک‌تر از ماسک را روی لایه‌ی اول بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ی دیگر بماند. سپس صورت‌تان را به خوبی بشویید و از یک مرطوب‌کننده‌ی متناسب با نوع پوست‌تان استفاده کنید.

۸. ماسک صورت خانگی آووکادو برای مرطوب شدن پوست

آناناس بیشتر به دلیل داشتن خواص ضد پیری‌ مورد توجه قرار می‌گیرد که این خواص به حفظ سلامت، جوانی و برطرف شدن چین و چروک کمک می‌کنند. آناناس همچنین می‌تواند در مبارزه با آکنه و به دست آوردن پوستی درخشان و مرطوب مفید باشد. روغن جوجوبا یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای مراقبت از پوست است. این روغن به آسانی جذب پوست شده، پوست را مرطوب و تغذیه می‌کند و آن را صاف، نرم و جوان نگه می‌دارد.

مواد لازم

آواکادوی له شده یک قاشق غذاخوری

پوره‌ی آناناس یک قاشق غذاخوری

روغن جوجوبا دو قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

در یک کاسه‌ی کوچک تمام ترکیبات را به خوبی مخلوط کنید. ماسک را روی پوست تمیز بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس ماسک را بشویید و یک مرطوب کننده بزنید. از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید.

۹. ماسک صورت آووکادو برای پوست‌های مختلط (ترکیبی)

 ماسک صورت آووکادو برای پوست‌های مختلط (ترکیبی)

منظور از پوست مختلط یا ترکیبی پوستی است که بخشی از آن خشک و بخش دیگر آن چرب است. مراقبت از پوست ترکیبی دشوار است. اگر پوست شما مختلط باشد، پوست قسمت‌های مختلف صورت‌تان با هم متفاوت است و معمولا محصولی که برای بینی‌تان‌ مناسب است، برای گونه‌های شما مناسب نیست. این ماسک تفاوت‌ پوست در قسمت‌های مختلف صورت را کمی متعادل می‌کند و بدون چرب کردن پوست، آن را تغذیه می‌کند. اگر دچار جوش سر سیاه و منافذ باز هستید، از روغن مایع به جای روغن نارگیل استفاده کنید.

مواد لازم

آووکادو: دو قاشق چای‌خوری

روغن نارگیل: یک قاشق چای‌خوری

ژل آلوئه‌ورا: یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

آووکادو را به خوبی له کنید. روغن نارگیل را ذوب کنید و آن را به خمیر آووکادو اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. سپس ژل آلوئه‌ورا را اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. صورت‌تان را بشویید و ماسک را بلافاصله روی صورت بگذارید. اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را بشویید.

۱۰. ماسک صورت خانگی آووکادو برای پوست خشک

پوست معمولی دارای یک سد دفاعی است که رطوبت را در پوست حفظ کرده و از پوست در برابر عوامل محیطی محافظت می‌کند. اگر پوست خشکی دارید، احتمالا سد دفاعی پوست‌تان آسیب دیده یا ناکافی است. این ماسک نه تنها رطوبتی که پوست نیاز دارد را تامین می‌کند، بلکه لایه‌ی محافظ پوست را احیا کرده و از خشک شدن آن در آینده جلوگیری می‌کند.

مواد لازم

آووکادو: یک تکه

پودر کاکائو: یک قاشق چای‌خوری

شیر: به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا خمیر آووکادو را با پودر کاکائو ترکیب کنید. شیر را به اندازه‌ای اضافه کنید که غلظت ماسک مناسب شود. (نه خیلی غلیظ و نه خیلی آبکی باشد.) هر زمان که احساس کردید پوست‌تان به رطوبت و تغذیه‌رسانی نیاز دارد، از این ماسک استفاده کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صور‌ت‌تان بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید. در حالی که پوست‌تان هنوز کمی نم‌دار است، مرطوب‌کننده بزنید تا رطوبت در پوست‌ حبس شود.

نکته‌ی پایانی

در این مقاله ۱۰ ماسک صورت خانگی با آووکادو به شما آموزش دادیم. شما می‌توانید با توجه به نوع پوست‌تان از این ماسک‌ها استفاده کنید. این ماسک‌ها به حفظ سلامت و رطوبت پوست شما کمک می‌کنند. از این ماسک‌ها استفاده کنید و به پوست‌تان جان دوباره‌ای ببخشید‌.

برچسب ها: ماسک زیبایی، ماسک، ماسک آوواکادو، خواص آوواکادو، ماسک صورت خانگی تعداد بازديد: 231 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز