Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:47

8
بهمن
نکات مهم برای جلوگیری از چروک زیر چشم

نکات مهم برای جلوگیری از چروک زیر چشم

نکات مراقبت از پوست زیر چشم با افزایش سن خواه یا ناخواه چروک های دور چشم خودشان را نمایان می کنند و باتوجه به اینکه دور چشم نازک ترین و حساس ترین قسمت روی صورت است .

 نکات مراقبت از پوست زیر چشم با افزایش سن خواه یا ناخواه چروک های دور چشم خودشان را نمایان می کنند و باتوجه به اینکه دور چشم نازک ترین و حساس ترین قسمت روی صورت است پس باید مراقبت کافی و بیشتری در این قسمت از صورت در هر سنی شکل بگیرد. ولی شاید هیچ گاه درمورد نحوه صحیح مصرف آن ها چیزی نشنیده باشید، در ادامه چند روش برای حفظ سلامت پوست دور چشم معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در جهت حفظ چشمان خود کوشا باشید:

 

1- مرطوب کردن پوست 

می‌توان از مرطوب‌کننده‌های صورت برای مرطوب کردن پوست دور چشم نیز استفاده کردجواب مثبت است. فقط باید فاصله‌ی کافی تا چشم را حفظ کنید که باعث تحریک و سوزش چشم نشود.

 

2- مواد مفید برای دور چشم‌ها را بشناسید 

وقتی به دنبال یک کرم یا مرطوب‌کننده‌ی مناسب برای دور چشم خود هستید، شناخت اجزای تشکیل‌دهنده آن مرطوب‌کننده و انتخاب آن‌ها بر اساس نیاز خود از اهمیتی بالایی برخوردار است.

 

3- به‌آرامی و ملایمت رفتار کنید 

نکته مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که تمام فعالیت‌هایی که مربوط به دور چشم است از پاک کردن آرایش چشم‌ها گرفته تا استفاده از کرم‌های دور چشم باید آهسته و با دقت انجام شود.

 

4- محافظت در برابر نور خورشید 

قرار داشتن در معرض نور خورشید نقش عمده‌ای در فرآیند پیر شدن پوست دارد و همچنین منجر به سیاه شدن پوست زیر چشم می‌شود؛ بنابراین کرم ضد آفتاب مناسب یکی از لازمه‌های محافظت از پوست است.

 

5- زیر چشم‌های خود را ماساژ دهید 

ماساژ دادن زیر چشم‌ها می‌تواند جریان خون را در این ناحیه افزایش دهد. فشار ناشی از ماساژ می‌تواند به تخلیه مایعات اضافی در این ناحیه و بهبود پف‌کردگی کمک کند.

 بیشتر بخوانید:از بین بردن پف زیر چشم با چند راهکار ساده

مرحله اول : پس از تمیز کردن پوست اطراف چشم به اندازه ی نخود کرم بروی انگشت خود بزنید .

 

مرحله دوم : با ضربه ای آرام کرم روی انگشت خود را در نواحی مختلف دور چشم بصورت نقطه نقطه  به ۶ نقطه از نواحی درونی به گوشه پایین پخش کنید .

 

مرحله سوم : به آرامی نقاط را صاف کرده تا کرم جذب شود . در اطراف پلک چشم را مالش ندهید .

 

مرحله چهارم : اجازه دهید به مدت ۳۰ ثانیه تا کرم به خوبی جذب شود و به طور کامل خشک شود ، سپس مرطوب کننده ، سرم و SPF خود را استفاده کنید .

 بیشتر بخوانید:از بین بردن سیاهی دور چشم با روش های خانگی

 

 

در اینجا یک جدول زمانی برای استفاده از کرم‌های دورچشم با توجه به سن و سال افراد تهیه شده است.

 

۱۲- ۱۹ سالگی

نیازی به کرم دور چشم ندارید اما همیشه از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی UV400 استفاده نمایید.

 

 ۲۰-۳۰سالگی

از یک کرم مرطوب کننده خوب استفاده کنید که حاوی اسید هیالورونیک یا  ceramidesباشد. از این محصولات با توجه به خشکی پوست خود روزی یک یا دو مرتبه استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که حساسیتی به آن کرم‌ها نداشته باشید.

 

۳۰- ۴۰ سالگی

همزمان با استفاده از کرم دور چشم، مصرف ویتامین C ، چای سبز و دیگر آنتی اکسیدان‌ها را فراموش نکنید. این کار باعث می‌شود که اطراف چشم روشن‌تر شود و تولید کلاژن در پوست تسریع گردد. شب‌ها از کرم دور چشم استفاده کنید البته می‌توانید صبح‌ها هم دوباره کرم را تجدید کنید برای این منظور می‌توانید از یک کرم با فرمولاسیون سبک‌تر استفاده کنید تا آرایش چشم شما خراب نشود.

 

۴۰-۵۰ سالگی

در این سنین سعی کنید از محصولی استفاده کنید که حاوی رتینول باشد تا خطوط ریز دور چشم، بافت و حتی رنگ پوست را بهبود بخشد. همچنین باید اسید هیالورونیک هم برای حفظ رطوبت پوست داشته باشد. از کرم‌های حاوی رتینول فقط شب‌ها استفاده کنید. اگر پوستتان خشک است می‌توانید روزها از کرم حاوی اسید هیالورونیک برای مرطوب نگه داشتن چشم استفاده کنید.

 

۵۰-۶۰ سالگی

از کرم‌هایی استفاده کنید که حاوی پپتید باشند ( در مواد تشکیل دهنده آن “پپتید ” مثل “پلی پپتید” و یا استیل هگزاپپتید۳ وجود داشته باشد) . پپتید باعث تحریک و تولید کلاژن پوست می‌شود و خطوط ریز دور چشم را کم می‌کند. عموما این محصولات ملایم هستند و محرک نیستند بنابراین می‌توانید از آن‌ها دوبار در روز استفاده کنید.

 

 ۶۰ سال به بعد

در این سنین شما نیاز به محصولی دارید که حاوی فاکتورها رشد با نام مستعار فاکتورهای رشد اپیدرمال ( EGF) باشند. فاکتورهای رشد عبارتند از مگاپپتید که باعث رشد سلولهای پوستی شده و بیشتر اساس گیاهی دارند. ( به عنوان یک مثال سلولهای بنیادی سیب) و یا به طور مصنوعی تولید می‌شوند. محصولاتی که حاوی فاکتورهای رشد می‌باشند به تولید دوباره پوست کمک کرده و نمای ظاهری خطوط دورچشم و چین و چروک‌ها را بهبود می‌دهند. روزی دوبار از این کرم‌ها استفاده نمایید؛ اگر دورچشمتان کدر است، محصولی که حاوی کافئین است می‌تواند موثر باشد.

 

منبع: بیتوته

برچسب ها: کرم دور چشم، خطوط پنجه کلاغی، چروک اطراف چشم، پوست دور چشم، سفت پوست زیر چشم، خشکی پوست زیر چشم تعداد بازديد: 495 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز