Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:29

4
مهر
چه کرمی برای زیبایی پوست ما مناسب است؟

چه کرمی برای زیبایی پوست ما مناسب است؟

از آنجایی که پوست صورت یکی از قسمتهای بدن است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا نور افتاب قرار دارد و بسیار لطیف و اسیب پذیر میباشد ، توجه به سلامت و بهداشت آن هم بسیار مهم است.

استفاده از کرم ضد افتاب یک شیوه براي زيبايي پوست صورت

باید: از کرم ضد افتاب با SPF حداقل 15، که هر دو پرتو UVA و UVB را مسدود ميکند ، استفاده کنید. از آنجائیکه نور افتاب سبب ایجاد چروک ، لکه های پوستی و دیگر مشکلات پوستی ميشود ، شما باید پوست خویش را از خورشید محافظت کنید. اطمینان حاصل کنید که برچسب" noncomedogenic" یا" nonacnegenic" را روی کرم باشد زیرا منفذهای پوست را مسدود نمیکنند.

 

نباید: در هر شرایطی از کرم ضد افتاب استفاده کنید، چه در هواط بارونی چه هوای سرد( بدون عذر). اگر به طرف ساحل یا در نزدیکی سطوح بازتابنده مانند برف یا یخ بروید، پوست خویش را با استفاده از کرم ضد افتاب با SPF حداقل 30 گرم، بپوشانید.

 

از لوازم آرایشی پودری دارای ماده های معدنی استفاده کنید

استفاده از کرم های ضدآفتاب که دارای ماده های معدنی میباشد ، بسیار تاثیرگذار است و پوست شما را از اثرات زیان آور خورشید محافظت ميکند . کرم ضد افتاب دارای ماده های معدنی مثل اکسید روی است و به پوست اسیب نمی زند.

 

اسکراب های دوستدار پوست صورت

باید:استفاده از اسکراب براي تغذیه پوست و مدد به آن، براي تنفس بهتر خوش بختانه، تمام ماده های مورد نیاز در اشپزخانه موجود هست . 2 قاشق غذاخوری آرد نخود، ½ قاشق چایخوری پودر زردچوبه، کافور و چوب صندل با قدری گلاب، شیر، آب بسته‌بندي

 

نباید:نکات زیر را نادیده بگیرید، ازطریق سودارشان کریا براي زيبايي خویش استفاده کنید آری، این شیوه اسان هست تنها تنفس درست، میتواند شما را از لکه ها و جوشها خلاص کند. ندی گورجا، در هنر زندگی، ميگويد :" سودارزان کریا، یک شیوه نفس کشیدن هست که ریتم های ذهن و احساسات بدن را هماهنگ می کند ؛ این روش، کمک ميکند تا اضطراب از بین برود، و تجربه آن در هر شخص متفاوت است.

 

در استفاده از کرمهای مراقبتی، گردن را نادیده نگیرید

گردن ما میتواند اثرات افزایش سن بر روی پوست را نشان دهد، بنابراین نگهداری از پوست گردن بسیار مهم و تاثیرگذار است. هرگونه کرم مراقبتی را که بر روی صورتتان استفاده می کنید، آنرا به گردن بیاورید و به طرف بالا و آرام ماساژ دهید، تا اثر بیشتری داشته باشند، بهترین زمان براي انجام این کار صبح میباشد .

 

هر روز وهر شب به پوست خویش مرطوب کننده بزنید

استفاده از کرم های آب رسان و مرطوب کننده تنها مربوط به بیرون منزل نیست. پیش از خواب هم براي حفظ شادابی و شفافیت پوست، از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

 

کرم دور چشم بزنید

بخشی از صورت زیبا مربوط به دور چشم است. براي رهایی از چین و چروک های پنجه کلاغی و پف زیر چشم، حتماً از عینک آفتابی، کرم های ضد افتاب و خواب کافی بهره برده و راه و روش خوابیدن خویش را اصلاح کنید.

 

استفاده از پاک کننده مناسب پوست

دکتر Ava Shamban، متخصص پوست در سانتا مونیکا ميگويد :" براي پوست هایی که دارای چربی و اکنه هستند، یک ژل سیلسیلیک یا پراکسید بنزوئیل براي شست و شو عالی است."" براي پوست های خشک، پاک کننده های گلیکوئیک یا شیری مرطوب مطلوب هستند."" براي پوت های با لکه های قهوه ای استفاده از یک شستشوی روشن کننده مثل یک پاک کننده آلفا هیدروکسی اسید توصیه ميشود ."

 

در موقع کرم زدن، دست خویش را به خوبی بشویید تا الودگی دست بصورت منتقل نشده و عامل ایجاد جوش و اکنه نشود.

 

در پایان این را هم بگوییم براي شاد و باطراوت ماندن پوست باید اصول زندگی سالم رعایت شود که شامل تغذیه سالم، خواب کافی، نداشتن اضطراب، پرهیز از استعمال دخانیات، قرار نگرفتن طولانی مدت در معرض تابش نور افتاب و استفاده از کرم ضدآفتاب است. رعایت همه این عوامل میتواند پیری را به تأخیر بیندازد و پوست را براي زمان طولانی مدت تری شاداب نگه دارد.

 

منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید:

کدام کرم ضد آفتاب مناسب پوست شما است؟

برچسب ها: لوازم آرایش، کرم دور چشم، کرم ضد آفتاب، زیبایی پوست، کرم مرطوب کننده، اسکراب تعداد بازديد: 743 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز