Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 05:17

26
فروردین
خالکوبی با حنا | طراحی و خالكوبی با حنا (2)

خالکوبی با حنا | طراحی و خالكوبی با حنا (2)

امروزه با گسترش مد و البته خطرات ناشی از تاتوهای دائم، طراحی با حنا رواج بیشتری یافته است، این رنگ‌های طبیعی كاملاً سالم و ایمن هستند

تهیه جوهر حنا

پودر حنا (2 اوس)  آب (1 اوس) ظرف شیشه‌ای  قلم‌مو و شابلون

پودر حنا و آب را در یك ظرف شیشه‌ای كاملاً مخلوط كنید تا تركیبی یكدست به دست آید. شابلون را روی هر نقطه از بدن‌‌تان كه دوست دارید، قرار دهید (معمولاً بیشتر بر روی دست‌ها و پاها قرار می‌گیرد، ولی می‌توانید هر جایی از بدن‌تان را طراحی كنید انتخاب نوع و طرح شابلون نیز به سابقه شما بستگی دارد.

نوك قلم را درون ظرف حنا فرو برده و داخل طرح شابلون را پر كنید؛ به طوری كه كل شابلون از حنا پوشیده شود و یك لایه نازك حنا روی شابلون را بپوشاند. اگر حنا روی قسمت‌های دیگر پوست ریخت، به سرعت آن را بشویید تا رنگ نگیرد. پس از 15دقیقه روی شابلون را لمس كنید و در صورتی كه جوهر حنا كاملاً خشك شده بود، به آرامی شابلون را بردارید و حنا را بشویید.

برای تغییر رنگ حنا می‌توانید از قهوه و با آب لیمو نیز استفاده كنید بدین ترتیب كه ابتدا حنا را الك كرده و سپس مقداری آب لیمو و قهوه به آن اضافه كنید و آن را در یك ظرف پلاستیكی بریزید و حداقل به مدت سه ساعت در یخچال قرار دهید تا كاملاً تیره شود. هنگام استفاده مقدار بسیار كمی آب به آن اضافه كرده و به شیوه بالا كار را انجام دهید.

رنگ حنا را می‌توان تا سه روز خارج از یخچال و برای چند ماه به صورت فریز نگهداری كرد. آب لیمو باعث می‌شود كه رنگدانهای حنا به خوبی رنگ باز كنند و با اضافه كردن یك قاشق چایخوری عسل یا شكر می‌توان مخلوط را سفت كرد.

پاك كردن تاتوی حنا

در اینجا به روش‌های امن و بی‌خطر برای پاك كردن حنا اشاره خواهیم كرد كه با آنها می‌توانید در برابر آسیب‌های غیر ضروری از پوست‌تان مخافظت كنید.

امروزه با گسترش مد و البته خطرات ناشی از تاتوهای دائم، طراحی با حنا رواج بیشتری یافته است، این رنگ‌های طبیعی كاملاً سالم و ایمن هستند و اگر افراد به دلیل تنوع طلبی‌ بعد از مدتی تمایل داشته باشند آنها را پاك كنند، به راحتی پاك می‌شوند؛‌ در حالی‌كه پاك كردن تاتوهای دائم بسیار سخت و وقت‌گیر و البته دردناك است. حنا را می‌‌توان در خانه و بدون مراجعه به هیچ مركز خاصی از روی بدن پاك كرد.

اولین كاری كه برای پاك كردن حنا باید انجام دهید، خیساندن دست و یا محل مورد نظر به مدت 15 دقیقه در آب نمك است تا مقداری از جوهر در نمك حل شود. توجه داشته باشید كه پوست افراد مختلف، به مقدار متفاوت جوهر حنا را در خود جذب می‌كند و حتی ممكن است بعد از خیساندن پوست در آب نمك، مقدار جوهر حنا هیچ تغییری نكند! مناطق مختلف بدن نیز به طور متفاوت جوهر جذب می‌كنند و پاك كردن طراحی در برخی مناطق آسان‌تر از نواحی دیگر است؛ مثلاً پوست گردن، مقدار جوهر كمتری را به خود جذب می‌كند و پاك كردن طراحی آن آسان‌تر است.

 

همچنین ببینید: کتاب تغذیه و چین و چروک

 

حذف پوست‌ها و سلول‌های مرده پوست نیز موجب از بین رفتن طرح تاتو می‌شود. لوسیون‌ها و مواد شوینده‌ای به منظور حذف این سلول‌ها در داروخانه‌ها وجود دارند كه با استفاده از آنها می‌توان سلول‌های مرده پوست را از بین برد.

توجه داشته باشید كه قبل از استفاده از هر نوع ماده شیمیایی جدید، ابتدا تست حساسیت انجام دهید و هنگامی كه مطمئن شدید به آن ماده حساسیت ندارید، آن را به كار ببرید و با آن ماده پوست را شسته و مالش دهید. اگر حتی بعد از استفاده از این محصول همچنان طرح حنا هیچ تغییری نكرد، از استفاده مكرر آن خودداری كنید؛ چرا كه می‌تواند موجب تحریك و آسیب پوست شود.

شستن روزانه طرح حنا با یك صابون ملایم طرح را زودتر از روی بدن محو می‌كند.

تعریق موجب تسریع در پوسته پوسته شدن سلول‌های بدن می‌شود كه در پاك كردن طرح حنا بسیار موثر است. اگرچه ممكن است به نظرتان كمی عجیب برسد، ولی ورزش وهر فعالیتی كه موجب تعریق بدن می‌شود، در محو طرح حنا موثر است. 

مقایسه تاتو و طراحی با حنا

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خطرناك بوده و می‌تواند موجب واكنش‌های آلرژیكی شود. اطلاع از معایب و مزایای هر یك از این دو روش و مقایسه آنها با یكدیگر شما را در یك انتخاب مناسب یاری خواهد كرد.

عدم تداوم: اگرچه خالكوبی با حنا بسیار طرفدار دارد؛ ولی متاسفانه ماندگاری آن كوتاه است و بیش از چند هفته دوام نمی‌آورد البته با مراقبت‌های ویژه می‌توان این مدت را تا حدودی طولانی‌تر كرد؛ مثلاً بعد از طراحی باید حداقل تا چند روز از آن به خوبی مراقبت نمود تا ماندگاری آن بیشتر شود. اجتناب از مواد شوینده و دوش آب گرم نیز موجب ماندگاری بیشتر آن می‌شود.

حنای طبیعی فقط در یك رنگ است و تنوع رنگ آن به نسبت رنگ‌های تاتو بسیار كمتر است. رنگ حنای مشكی حاوی مواد شیمیایی است كه به‌طور خاص می‌‌تواند موجب واكنش‌های آلرژیك شدید، خارش و در نهایت در درازمدت موجب زخم، تاول، سرطان و آسیب كبدی شود.

البته فراموش نكنید كه استفاده از تاتوهای دائم نیز خطر ابتدا به دیابت و ایدز را افزایش می‌دهد و در صورت استریل نبودن سوزن‌های تاتو امكان انتقال هر نوع بیماری وجود دارد. پاك كردن تاتوهای دائمی با لیرز و یا پاك كننده‌ها نیز موجب آسیب‌های شدید و بعضاً غیر قابل جبران به پوست می‌شود.

 

برچسب ها: حنا، خالکوبی با حنا، عوارض خالکوبی، انواع خالکوبی، خالکوبی، فواید خالکوبی با حنا، مواد خالکوبی تعداد بازديد: 28178 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز