Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:27

19
فروردین
جوان سازی دست ها

جوان سازی دست ها

پس از از صورت ،دستها بهترین مشخصه سن هستند ،اما دستها معولا کمتر از صورت مورد توجه قرار میگیرند . دستها بیش از صورت در معرض آفتاب ، موادشوینده، محرک ها وضربه ها هستند .

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

پس از از صورت ،دستها بهترین مشخصه سن هستند ،اما دستها معولا کمتر از صورت مورد توجه قرار میگیرند . دستها بیش از صورت در معرض آفتاب ، موادشوینده، محرک ها وضربه ها هستند .

بالا رفتن سن ، طراوت وشادابی پوست دست ازبین رفته وبدلیل کاهش بافت چربی زیر پوست ، دست حالتی استخوانی بخود میگیرد وبنابراین مفاصل ، تاندونها وعروق برجسته ومشخص می شوند .

پوست دست علاوه بر چروک ریزوکاهش الاستیسته می تواند دچار لک های تیره شود که ظاهری ناخوشایند به آن می دهد مسلما با افزایش سن و یا عدم مراقبت صحیح از پوست دست , این ناحیه ظاهری خشک پیدا می کند و گاها لک و چروک های ریز روی آن پدیدار می گردد:

روش های مختلفی بسته به معاینه ممکن است به فرد پیشنهاد گردد.

۱-میکرودرم و لایه برداری

۲-میکرونیدلینگ

۳-مزوتراپی

۴-تزریق پلاکت غنی شده

۵-تزریق فیلر

علاوه بر درمان های کلینیکی فوق که توسط پزشک انجام می شود لازم است تا از مرطوب کننده و ضد آفتاب مناسب برای پوست دست استفاده گردد...برای کاهش برجستگی عروق وتاندونها ورفع لاغری پشت دستها که دراکثر خانمها ایجاد می شود می توان از فیلرها (پرکننده ها) استفاده کرد که این فیلرها می تواند از نوع طبیعی باشند (مثل چربی خود فرد ویا انواع مصنوعی مثلل انواع ژلها (radiesse) به زیر پوست تزریق می شوند وبالاتر بردن پوست ظاهر عروق وتاندونها را محو کند .این فیلر بمدت 1تا2 سال باقی می ماند وپس از آن باید دوباره تزریق شود .

فیلر طبیعی همان انتقال چربی است که از خود فرد گرفته می شود وپس از آماده سازی در همان جلسه درمحل مورد نظر در زیر پوست دست تزریق می گردد واین خود باعث می شود که لاغری دست از بین برود وعروق وتاندونهادیگر نمایان نباشند .بدلیل وجود سلولهای بنیادی فراوان در بافت چربی انتقال یافته ،تزریق چربی سبب کلاژن سازی دست می شود وچروک ریز دستها ورطوبت دست نیز بهبود می یابد.

چربی معمولا از پهلو ها از شکم برداشته می شود ،نیاز به پانسمان وبخیه ندارد وبصورت سرپائی وبدون بیهوشی انجام می شود .این عمل معمولا 1تا2 ساعت طول می کشد وفرد بلافاصله پس از عمل قادر به انجام کارهای روزمره می باشند .

عوارض این عمل

تورم دستهاست که 10 تا15 روز بطول می انجامد مثل هرعمل دیگر احتمال عفونت نیز وجود دارد که اگر پزشک شرایط استریل این عارضه بسیار نادر است .

مقدار از چربی بیمار را می توان در فریزردر مدت 6ماه نگهداری کرد .تزریق چربی اگر برای باردوم پس از گذشت 2تا3 ماه انجام شود ماندگاری بهتری به چربی می دهد .

پشت دست از نواحی است که ماندگاری چربی در آن بسیار خوب است وحداقل برای 3 تا 5 سال نیاز به ترمیم ندارد .لک های پشت دست می تواند ناشی از تماس با آفتاب باشد ویا بصورت ارثی وژنتیکی باافزایش سن ایجاد گردد روشهای مختلفی برای از بین بردن این لکه ها وجود دارد که شامل کرمها ،پیلینگ ها ، انواع لیزرها ،کرایوتراپی وIPLمی باشد .

 

برچسب ها: پوست و مو، عمل جراحی، نگهداری از پوست، عمل زیبایی، جراحی زیبایی، جوان سازی دست ها، جوان سازی پوست تعداد بازديد: 1116 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز