Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 18:31

22
مرداد
شستن موها يك كار عادی نيست!

شستن موها يك كار عادی نيست!

مقداری شامپو (حدود یك‌چهارم كف دست) را روی موهای خود بریزید. مقدار شامپو بستگی به جنس و نوع موهای‌تان دارد. كف زدن موها را از ریشه شروع كنید تا به نوك موها برسید.

شستن موهای سر یك كار بسیار عادی است كه همه ما به طور مرتب آن را انجام می‌دهیم. اما آیا می‌دانید اگر این كار را اشتباه انجام دهید، چقدر به موهای‌تان آسیب می‌رسد؟ ما به شما چند روش مناسب برای شست و شوی موها پیشنهاد می‌كنیم: موهای ما در اثر تماس با محیط اطرافمان كثیف می‌شوند و به خاطر ترشحات چربی پوست سر روغنی به نظر می‌رسند؛ پس برای تمیزی و سلامت موها، باید به طور مرتب آنها را شست. درست شستن موها مانع شكنندگی و ایجاد فر در موها شده و چون تمام چربی‌های زائد و آلودگی‌ها از روی آن پاك می‌شود، نرم و صاف و موج‌دار به نظر می‌رسد. برای شستن موها به یك شامپو، نرم‌كننده و در نهایت یك حوله برای خشك كردن آنها نیاز دارید. موهای خود را به طور كامل با آب خیس كنید تا شامپو بیشتر كف كند و از آب نسبتاً گرم استفاده كنید تا تمیزتر شوند. مقداری شامپو (حدود یك‌چهارم كف دست) را روی موهای خود بریزید. مقدار شامپو بستگی به جنس و نوع موهای‌تان دارد. كف زدن موها را از ریشه شروع كنید تا به نوك موها برسید. با نوك انگشتان خود آرام آرام كف سر خود را بشویید. با این كار هم كف سرتان استراحت می‌كند و هم چربی‌های زائد از بین می‌‌رود.  بعد از آنكه موهای خود را به طور كامل شامپو  شستید، با آب به خوبی بشویید. در صورت عدم شست و شوی مناسب، موها‌ی‌تان چسبنده و بی‌حالت به نظر می‌رسند. بعد از شستن موها، نوبت به نرم‌كننده می‌رسد. دقت كنید كه نرم‌كننده اصلاً با ریشه‌های مو تماس نداشته باشد. مقدار نرم‌كننده بهتر است از شامپوی مورد استفاده‌ بیشتر باشد. نرم‌كننده موی سر به اندازه شامپو كف نمی‌كند. وقتی آن را روی موها‌ی‌تان مالیدید، 5- 2 دقیقه صبر كنید و سپس با آب بشویید. با انگشتان خود موها را به حالت شانه زدن از هم باز كنید. این حركت را به آرامی از بالا به پایین انجام دهید تا تمام گره‌ها و پیچیدگی‌های مو باز شود. حالا موهای خود را با آب نسبتاً سرد بشویید. این كار باعث می‌شود تا غده‌های ترشحی موها بسته شوند و بعد از خشك شدن بسیار درخشان‌تر به نظر برسند. قبل از استفاده از سشوار، آب موهای‌تان را با یك حوله بگیرید. حوله را دور موهای‌تان بپیچید و با دست‌ها آرام به آنها فشار آورید تا رطوبت و خیسی جذب حوله شود. هرگز برای خشك كردن موها از حركات شدید و خشن استفاد نكنید، زیرا موجب آسیب رسیدن به موها و شكستن آنها می‌شود. برای فرم دادن به موها می‌توانید از سشوار استفاده كنید.

 

چگونه موهای خود را با جوش‌شیرین بشوییم؟

جوش شیرین یك پاك‌كننده فوق‌العاده برای موها و پوست سر محسوب می‌شود. اگر تمایلی به استفاده از مواد شیمیایی موجود در انواع شامپوها ندارید، می‌توانید از جوش شیرین استفاده كنید.

 یك‌دوم فنجان جوش‌ شیرین را با 4 لیتر آب ولرم مخلوط كنید (بهتر است برای حل كردن جوش شیرین در آب از قاشق چوبی استفاده كنید. به جای این كار می‌توانید در یك ظرف دیگر مقداری آب سرد ریخته و یك‌دوم فنجان جوش شیرین به آن بیفزایید) و آن را خوب هم بزنید تا یك تركیب خمیر مانند به دست آید. این خمیر شبیه شامپو عمل می‌كند.

 قبل از آنكه خمیر یا محلول رقیق آب و جوش شیرین را روی موهای خود بمالید، موهای‌تان را با آب بشویید، بعد آن را روی موهای خود بمالید و سپس خوب بشویید.

 اگر از خمیر جوش شیرین و آب استفاده می‌كنید، بعد از آنكه خمیر را به موهای خود آغشته كردید با نوك انگشتان خود مواد را به فرق سر بمالید و چند دقیقه در همان وضعیت بمانید.

 موهای خود را به طور كامل بشویید تا بعد از خشك شدن درخشان و زیبا به نظر آیند.

 

چگونه موهای بافته شده (گیس) را بشوییم؟

موهای بافته شده را نیز باید مثل موهای معمولی شست.

 ابتدا موهای خود را با آب كاملاً خیس كنید. توجه داشته باشید كه موهای بافته شده را اصلاً با زور نكشید و به آنها فشار زیادی وارد نكنید. از حركات خشن انگشتان خودداری كنید، زیرا باعث درهم و برهم شدن موهای بافته شده می‌شود.

 مقداری شامپو كف دست خود بریزید و موها را از پایین به سمت فرق سر شامپو كنید. حركت انگشتان شما باید بسیار ملایم و نرم باشد.

 موهای خود را به طور كامل با آب بشویید. گره‌ها را اصلا نكشید.

 از نرم‌كننده موی سر استفاده كنید و آن را روی موهای بافته شده بمالید و پس از 2- 5 دقیقه بشویید.

 موهای خود را به آرامی بچلانید تا آب اضافی آنها گرفته شود. سپس با یك حوله آب موهای‌تان را بگیرید. از یك شانه كه دندانه‌های بسیار درشت دارد برای مرتب كردن موهای خود استفاده كنید.

 

چگونه رنگ موها را بشوییم؟

 موهای خود را با آب گرم خیس كرده، به آنها شامپو بزنید و بعد بشویید. می‌توانید از صابون نیز برای شستن موها و پاك كردن رنگ استفاده كنید.

 موهای‌تان را به خوبی بشویید تا تمام مواد صابون از بین برود و در آخر از مقدار زیادی نرم‌كننده برای جلوگیری از خشكی آنها استفاده كنید.

 

چگونه موهای اضافه شده (اكستنشن) را بشوییم؟

دو نوع موی اضافه (اكستنشن) وجود دارد: نوع اول مصنوعی و نوع دوم موهای طبیعی كه در هر مورد باید موها را به روش متفاوت شست.  موهای طبیعی را می‌توان شبیه موهای معمولی شست. از یك شامپوی مرطوب كننده برای شستن استفاده كنید و بعد نرم‌كننده را به موهای اضافه شده بمالید و سپس بشویید. بعد از شست و شو می‌توانید از سشوار برای خشك كردن موها استفاده كنید. اما شست و شوی موهای اضافه شده مصنوعی كمی متفاوت است:

 برای موهای مصنوعی نباید از مواد شیمیایی و یا گرما استفاده كرد. از یك شامپوی مخصوص موهای اكستنشن استفاده كنید. می‌توانید از مقداری نرم‌كننده نیز برای لطافت و درخشندگی بیشتر موهای خود استفاده نمایید. دقت كنید كه مواد نرم‌كننده به ریشه موها برخورد نكند. نرم‌كننده از چسبی كه برای اكستنشن به كار برده‌اید، محافظت نمی‌كند.  می‌توانید برای شستن موهای خود از یك شامپوی ملایم و بعد مرطوب كننده موی سر نیز استفاده كنید. به یاد داشته باشید كه بعد از آبكشی موها، هرگز از سشوار برای خشك كردن موهای خود استفاده نكنید.

 

چگونه موهای خود را بدون شامپو بشوییم؟

شامپوها حاوی مواد شیمیایی هستند كه به موها آسیب می‌رسانند. شما می‌توانید موهای خود را بدون شامپو و فقط با استفاده از نرم‌كننده بشویید.

 ممكن است مدتی طول بكشد تا موهای‌تان به شست و شوی بدون شامپو عادت كند. شما باید موهای خود را خیس كرده و برای لطافت و زیبایی آن از نرم‌كننده استفاده كنید. اگر می‌خواهید پوست سرتان از شوره، روغن اضافی و سایر مواد آلوده پاك شود، با سرانگشتان خود به آهستگی پوست سر و موهای خود را بمالید.

 حالا می‌توانید از یك نرم‌كننده و مرطوب كننده استفاده كنید و بگذارید 2- 5 دقیقه روی موهای‌تان بماند.

 سپس موهای خود را با آب نسبتاً سرد بشویید تا بعد از خشك شدن كمتر وز كند و خشك و مجعد شود.

 شما می‌توانید برای تمیزی بیشتر موهای خود از سركه سیب، آب لیمو و یا جوش شیرین استفاده كنید. این مواد طبیعی موجب پاكیزگی و سالم ماندن موها می‌شوند.

 

چگونه موهای خود را كوتاه و مرتب كنیم؟

اگر قصد دارید خودتان موهای‌تان را مرتب كنید، به نكات زیر توجه نمایید. اولین گام برای مرتب كردن موها، كوتاه كردن موهای مرده است كه معمولاً در نوك مو هستند با این كار بقیه قسمت‌های مو بهتر رشد می‌كند. مرتب كردن موها باعث می‌شود شاداب‌تر و سرحال‌تر به نظر برسید. شما می‌توانید این كار را به راحتی در منزل خود انجام دهید و هم در وقت خود و هم در هزینه صرفه‌جویی كنید.

 

برچسب ها: شستن موها، شستن موها با جوش شیرین، شامپو زدن به موها، شستن رنگ موها، مراقبت از موها، شستن موهای بافته تعداد بازديد: 1193 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز