Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 08:41

1
دی
بدون آرایش زیبا باشیم

بدون آرایش زیبا باشیم

بسیاری از ما نمی‌توانیم زندگی خود را بدون آرایش تصور کنیم. این مطلب ممکن است برای برخی عجیب و حتی برای برخی نیز ترسناک به نظر برسد كه...

بدون آرایش زیبا باشیم

 

 

بسیاری از ما نمی‌توانیم زندگی خود را بدون آرایش تصور کنیم. این مطلب ممکن است برای برخی عجیب و حتی برای برخی نیز ترسناک به نظر برسد كه بدون آرایش زیبا باشیم؟ مگر ممکن است؟! بسیاری از ما عادت کرده‌ایم صبح، پس از بیدار شدن از خواب، پیش از هر کار دیگر، اول ماسک زیبایی مصنوعی خود را بر صورت بزنیم. بسیاری از خانم، حتی برای خرید روزانه از سوپر مارکت نیز باید حتما از لوازم آرایش استفاده کنند. به همین دلیل هم تصور اینکه یک خانم با آرایش کم یا بدون آرایش می‌تواند زیبا باشد بسیار دشوار است. توجه داشته باشید که قصد اما این نیست که به شما بگوییم نباید از زیبایی خود مراقبت کنید. اتفاقا برعکس اگر قصد دارید بدون آرایش زیبا باشید، باید از زیبایی‌هایی طبیعی خود، از جمله پوست و مو، بیش از پیش مراقبت کنید.

 

روزی دوبار صورت خود  را بشویید.

کلید زیبا به نظر رسیدن بدون استفاده از آرایش، داشتن پوستی صاف و شفاف است. پولی که برای خرید لوازم آرایش صرف می‌کنید را برای پوستتان هزینه کنید. اگر پوستتان جوش یا اختلال دیگری دارد حتما برای رفع آن به متخصص پوست مراجعه کنید. پیش از هر چیز باید شوینده ای که مناسب پوست شماست پیدا کنید. بدین منظور توصیه می‌کنیم به داروخانه مراجعه کنید و از متخصصان حاضر در آنجا کمک بگیرید. صورت خود را با این شوینده روزی دو بار – یکبار در صبح و یکبار در شب - بشویید. شاید شما وسوسه شوید که پوستتان را بیش از دوبار در روز بشویید اما بهتر است از اینکار پرهیز کنید، زیرا شستن بیش از حد موجب خشکی و تحریک پذیری پوست می‌شود.

 

در هفته یك بار پوست خود را لایه برداری كنید.

لایه برداری پوست باعث می‌شود سلول‌های مرده از بین رفته و سلول‌های جدید جایگزین آنها شوند. با اینکار پوست شفاف‌تر به نظر خواهد رسید. دادن درخششی طبیعی به پوست، خصوصا زمانیکه شما نمی‌خواهید از لوازم آرایش استفاده کنید، از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای لایه برداری می‌توانید از ماسک‌های موجود در داروخانه‌ها استفاده کنید. برای نتایج بهتر، به شما پیشنهاد می‌کنیم هر دو الی سه روز یکبار پوست خود را لایه برداری کنید. هیچگاه در لایه برداری پوست افراط نکنید زیرا اینکار موجب تحریک پوست شما می‌شود. همچنین افرادی که پوست خشک و حساسی دارند بهتر است از این گزینه صرف نظر کنند.

 

هر روز از مرطوب كننده استفاده كنید.

هربار که صورت خود را شستید باید بلافاصله پس از آن از مرطوب کننده استفاده کنید. به دنبال یک مرطوب کننده با کیفیت باشید (ترجیحا SPF هم داشته باشد) و هر روز از آن استفاده کنید. بهتر است برای صبح از یک مرطوب کننده سبک و برای شب از یک مرطوب کننده غنی‌تر استفاده کنید.

نوع مرطوب کننده باید همیشه متناسب با نوع پوست شما باشد. اگر پوستتان حساس است، مرطوب کننده شما باید بدون اسانس باشد.

اگر پوست شما جوشدار است، مرطوب کننده باید سبک و بدون چربی باشد و ... افرادی که پوستی خشک دارند باید از مرطوب کننده‌های غنی و چرب که دارای روغن‌هایی نظیر روغن آلوئه ورا هستند، استفاده کنند.

 

آرایش خود را كاملا پاك كنید.

هر چند این مطلب در رابطه با راه‌های زیبا بودن بدون آرایش است، اما با این وجود ممکن است شما همچنان بخواهید هر از چند گاهی از لوازم آرایش استفاده کنید. در اینصورت شب پیش از خواب صورت خود را کاملا از مواد آرایشی پاک کنید. آرایش اگر پاک نشود در طول شب منافذ پوست را می‌بندد و باعث ایجاد آکنه و جوش می‌شود. برای پاک کردن آرایش حتما از محلول‌های مخصوص پاک کننده استفاده کنید.

 

همیشه از كرم ضد آفتاب استفاده كنید.

کرم ضد آفتاب یکی از ضرورت‌های زندگی روزانه شماست، حتی اگر هوا ابری یا سرد باشد، زیرا اشعه فرابنفش می‌تواند به پوست شما آسیب برساند و موجب پیری زودرس شود. در موارد حادتر، تماس بیش از حد پوست با آفتاب موجب ایجاد انواع سرطان‌ها از جمله سرطان پوست می‌شود.

 

صورت خود را آراسته نگه دارید.

ابروهایتان را همیشه تمیز و مرتب نگه دارید. شکل ابروها در چهره افراد تاثیر زیادی دارد. در نتیجه به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اصلاح ابروهایتان به یک فرد متخصص مراجعه کنید و در صورت لزوم هزینه زیادی نیز صرف کنید. هرچه ابروها زیباتر باشند، سایر اجزای صورت نیز زیباتر به نظر خواهند رسید.

 

 

هر روز موهایتان را بشویید.

اگر می‌خواهید پوستتان کمتر چرب شود، هر روز موهایتان را بشویید. بله شما درست می‌بینید! برای جلوگیری از چرب شدن پوست صورت یکی از کارهایی که باید انجام دهید شستن موهاست. البته اگر موهایتان چرب نیست، شستن آنها یک روز در میان نیز کافیست. همچنین تمیز بودن مو به آراستگی شما کمک زیادی می‌کند. بهتر است هر 3 الی 4 ماه یکبار برای مرتب کردن موهایتان به آرایشگرتان مراجعه کنید. شب‌ها پیش از خواب موهایتان پشت سرتان جمع کنید یا ببافید تا چربی مو به پوستتان منتقل نشود.

 

اعتماد به نفس داشته باشید.

زیبایی باید در درون انسان‌ها وجود داشته باشد. پس این تصور را که شما بدون ریمل زیبا نخواهید بود را از ذهنتان بیرون کنید. همیشه محکم و با سری بالا راه بروید و به خود افتخار کنید. هنگام صحبت کردن با اطرفیان در چشمان آنها نگاه کنید و همیشه لبخندی بر لب داشته باشید. به یاد داشته باشید که آرایش تنها یک ابزار برای برجسته نشان دادن زیبایی‌هاست. برای نشان دادن زیبایی‌ها راه‌های دیگری نیز وجود دارند.

 

به پوستتان دست نزنید.

این یکی از عادت‌های غلط بسیاری از افراد است. دست زدن به پوست باعث کاهش کیفیت آن می‌شود. تحریک جوش‌ها، مالیدن پیشانی، و حتی تکیه دادن چانه به دست باعث می‌شوند چربی و باکتری به پوست منتقل شوند و جوش‌ها در صورت شما پدیدار شوند. مالیدن پوست همچنین موجب افتادگی و پیری زودرس پوست می‌شود.

 

از فرمژه استفاده كنید.

مژه‌های بلند و برگشته علاوه بر زیبا بودن، احساس زن بودن شما را افزایش می‌دهند. فر مژه جایگزین خوبی برای ریمل محسوب می‌شود. استفاده از فر مژه برخلاف ظاهر ترسناک آن بسیار ساده است. کافیست مژه‌ها را میان دو قسمت مشخص شده قرار دهید و فر مژه را بین 10 الی 20 ثانیه بسته نگه دارید. فر مژه باعث می‌شود مژه‌های شما رو به بالا برگردند و صورت شما بازتر به نظر رسد. اگر دوست دارید مژه‌هایتان ضخیم‌تر به نظر رسند، می‌توانید مقداری وازلین بر آنها بمالید و با یک برس مژه، مژه‌ها را از یکدیگر جدا کنید.

 

لب هایتان را صاف و لطیف نگه دارید.

لب‌های نرم از لب‌های خشک و ترک خورده زیبا‌تر هستند! برای نرم نگهداشتن لب‌ها، شما باید از روش‌های لایه برداری و مرطوب کننده‌ها به صورت ترکیبی استفاده کنید. کافیست با یک مسواک نم دار پوست‌های خشک لب خود را از بین ببرید و سپس لب‌هایتان را با مرطوب کننده مخصوص لب مرطوب کنید. بهتر است در زمستان و روزهای آفتابی از مرطوب کننده لب مخصوص که دارای SPF است استفاده کنید.

 

به بهداشت دهان و دندان اهمیت دهید.

لبخندی که دندان‌های سفید و تمیز شما را نمایان کند بسیار جذاب است. پس حتما به دندان‌هایتان که تاثیر زیادی در زیبایی صورت شما دارند اهمیت بیشتر دهید. حداقل روزی دو بار مسواک بزنید. اینکار را با دقت انجام دهید. توصیه می‌شود هر بار مسواک زدن حداقل دو دقیقه طول بکشد. مسواک را دایره وار بر روی هر دندان بکشید و هیچ یک از دندان‌ها را نادیده نگیرید. استفاده از نخ دندان را نیز فراموش نکنید. نخ دندان از مسواک هم مهمتر است. برای تکمیل کار نیز از دهانشویه مناسب استفاده کنید تا دندان‌های شما بیش از پیش شفاف به نظر رسند. اگر با وجود تمام این اقدامات باز هم دندان‌هایتان زرد و کدر هستند، شاید لازم باشد برای جرم گیری به متخصص مراجعه کنید.

 

همیشه لبخند بزنید.

لبخند همه را زیبا می‌کند. اگر می‌خواهید زیباتر به نظر برسید، لبخند را فراموش نکنید. لبخند به اطرافیان نشان می‌دهد که شما فردی شاد هستید و اعتماد به نفس زیادی دارید. همچنین با لبخند شما جذاب‌تر به نظر خواهید رسید. هر چه بیشتر لبخند بزنید، زیبایی درون شما بیشتر نمایان خواهد شد، چه آرایش داشته باشید چه آرایش نداشته باشید.

 

خوب لباس بپوشید.

داشتن احساسی خوب بدون آرایش به میزان زیادی به اعتماد به نفس شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید اعتماد به نفس زیادی داشته باشید، به باقی اعضای ظاهر خود، از جمله لباس‌هایتان اهمیت دهید. زمان و پولی را که صرف آرایش صورت می‌کردید را از این پس صرف خرید لباس‌های شیک و آراسته کنید. به دنبال لباس‌های راحت با اندازه مناسب باشید. لباس‌های بیش از حد تنگ، حتی اگر مد روز باشند، هم از آراستگی ظاهری شما می‌کاهند، و هم باعث ناراحتی خودتان می‌شوند.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، بدون آرایش زیبا باشیم تعداد بازديد: 639 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز