Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 20:47

7
مرداد
فصل تابستان و استفاده از استخرها

فصل تابستان و استفاده از استخرها

هنگام استفاده از استخرها، نكاتي در رابطه با پوست و مو قابل تامل است ...

فصل تابستان و استفاده از استخرها

 

 

هنگام استفاده از استخرها، نكاتی در رابطه با پوست و مو قابل تامل است:

استفاده از لوسیون‌ها:

به علت وجود كلر در آب‌های استخر امكان خشكی پوست وجود دارد. برای رفع این خشكی پس از استخر حتما دوش گرفته شود و از لوسیون‌های مرطوب‌كننده بدن استفاده شود.

 

انتقال ویروس:

عارضه دیگر، wart (زگیل‌های متعدد) كف پا و دست‌ها می‌باشد كه برای رفع این معضل، استفاده از حوضچه‌های آب آهك قبل از ورود و خروج از استخر ضرورت دارد و افراد باید پای خود را در حوضچه‌ها بزنند و تا زمانی كه زگیل در كف پا و دست‌ها وجود دارد، از رفتن به استخر جلوگیری كنند، چون باعث تكثیر ضایعه در بدن خود و نیز انتقال ویروس به دیگر افراد می‌شوند.

 

تغییر رنگ موها در استخر:

معمولا تغییر رنگ مواد پس از رفتن به استخر پیش می‌آید كه موهای بلوند و خاكستری و موهای سفید شده (دكلره) در اثر آب استخر به رنگ سبز درمی‌آیند. این امر به علت وجود یون مس در آب استخر می‌باشد كه ناشی از مصرف جلبك كش‌ها در آب استخر بوده یا از لوله‌های مسی كه آب را به استخر می‌رسانند ناشی می‌شود. یون مس باعث تغییر رنگ‌موها می‌گردد.

برای جلوگیری از تغییر رنگ موهای رنگ شده می‌توان از كلاه‌های شنایی استفاده كرد كه حتی‌الامكان سفت بوده و از جنسی باشند تا آب كمتری به موها نفوذ كند.

 

حساسیت تماسی:

چون مایو و كلاه شنا پس از خیس شدن و تماس با بدن افراد مستعد باعث ایجاد حساسیت تماسی در پیشانی و بدن می‌شوند، این افراد باید از مایوها و كلاه‌های شنایی كه مواد نایلونی و نفتی كمتری دارند، استفاده كنند.

 

التهاب فولیكول‌های مو:

 ایجاد فولیكولیت (التهاب فولیكول‌های مو) در نواحی پوشیده شده با مایو، در افرادی كه از استخر آب گرم یا جكوزی استفاده می‌كنند دیده می‌شود كه بیشتر به صورت بثورات و دانه‌های قرمز، خارش دار و گاه آبدار، تاولی و چركی بوده و به خصوص در باسن و دیگر نواحی پوشیده شده توسط مایو ایجاد می‌شود كه معمولا 48-8 ساعت پس از تماس با آب استخر یا جكوزی،‌ این اتفاق می‌افتد. این عفونت توسط باكتری‌های گرم منفی و پسودوموناس آئروژناز ایجاد شده و باید توسط متخصص پوست، بررسی و درمان شود.

در برخی موارد كه آب استخر به مواد مدفوعی آغشته است، فرد حتی علاوه بر این بثورات پوستی دچار گاستروآنتریت (علایم گوارشی) و حالت تهوع، قرمزی چشم، ترشح و خارش گوش خارجی می‌شود.

 

التهاب گوش خارجی:

مسئله دیگر هنگام استفاده از استخر، ابتلای افراد به اوتیت اكسترن حاد (التهاب گوش خارجی) می‌باشد كه به گوش شناگران هم معروف است، همچنین در اثر ضربه‌های ناشی از خشك و تمیز كردن گوش خارجی پس از استخر، به لایه سطحی گوش آسیب رسیده، مشكل فرد تشدید می‌شود. در این موارد نباید از گوش پاك‌كن جهت پاك كردن گوش خارجی استفاده نمود و باید دفعات رفتن به استخر را پس از ابتلا به بیماری كاهش داد و از آنتی‌بیوتیك‌های مناسب كه توسط پزشك متخصص پوست یا گوش و حلق و بینی تجویز شده‌اند، استفاده كرد.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 450 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز