Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 09:21

12
تیر
غذا‌های دوستدار پوست

غذا‌های دوستدار پوست

همه ما مي‌دانيم شير يكي از بهترين منابع كلسيم است و يك ليوان از آن ...

غذا‌های دوستدار پوست

 

 

همه ما می‌دانیم شیر یكی از بهترین منابع كلسیم است و یك لیوان از آن 20 درصد نیاز روزانه بدن به كلسیم را تأمین می‌كند. با خوردن شیر، كودك شما استخوان‌های محكمی خواهد داشت و خطر بروز شكستگی‌‌ها در دوران كودكی و نوجوانی كاهش می‌یابد. در زمان یائسگی مصرف شیر و مكمل‌های كلسیم از زنان در برابر پوكی استخوان محافظت می‌كند. شیر حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد غذایی مورد نیاز یك رژیم غذایی متعادل، از جمله ویتامین B12 می باشد كه سازنده گلبول‌های قرمز خون است و گلبول‌های قرمز اكسیژن و مواد غذایی مورد نیاز را برای تأمین انرژی در بدن حمل می‌كنند و كمبود آن باعث كم‌خونی ‌می‌شود. به علاوه، حاوی نیاسین و ریبوفلاوین است كه هر دو برای ساختمان عضلات لازم‌اند. تمام بدن، چه درون و چه بیرون آن از خواص طبیعی این ماده بهره‌مند می‌شود. مثلا شیر برای پوست خشك، پوست‌های حساس یا آسیب‌دیده به عنوان یك مرطوب‌كننده عالی عمل می‌كند.

 

مراقبت از پوست با مصرف بلغور جوی دو سر

آیا تا به حال روز خود را با یك ظرف بلغور جوی دو سر آغاز كردید؟ تبریك می‌گوییم شما سالم‌ترین غذای جهان را برای شروع روز خود انتخاب نمودید. جوی دو سر بومی آسیای شرقی و جنوب اروپا و منبع بسیار عالی فیبر محلول در آب است و هیچ‌گونه سدیم یا كلسترولی ندارد. این ماده كمك می‌كند تا سطح قندخون در حد مطلوب و سالم باقی بماند و اندام را متناسب نگه می‌دارد. با اینكه بلغور، جوی دو سر بیشتر یك غذا محسوب می‌گردد، اما قرن‌ها در مصر به خاطر خواص درمانی كه برای پوست دارد، همراه با خاك رس به عنوان مواد اولیه ماسك‌های جوان‌سازی صورت استفاده می‌شد. جوی دو سر به عنوان تمیز‌كننده و مرطوب‌كننده پوست عمل كرده، به پوست آرامش می‌بخشد و تحریكات پوستی را از بین می‌برد. همچنین بطور مؤثری خشكی و خارش پوست را كاهش می‌دهد. یكی از آسان‌ترین درمان‌های خانگی برای صاف و نرم كردن پوست، یك ماسك تهیه شده با مخلوط بلغور جوی دو سر خشك با آب یا شیر است. تمام صورت خود را با این مخلوط بپوشانید و10 - 15 دقیقه به آن زمان دهید تا خشك شود؛ سپس با آب ولرم بشویید. جوی دو سر به عنوان یك لایه‌بردار طبیعی عمل كرده، سلول‌های مرده پوست را برمی‌دارد و همان پوست شاداب پیشین را نمایان می‌سازد.

 

 

مراقبت‌های پوستی با استفاده از چای سبز

بیش از 5000 سال است كه در چین از چای سبز به عنوان یك داروی سنتی برای درمان بیشتر مشكلات، از سردرد گرفته تا زخم باز استفاده می‌شود.  اخیراً دانشمندان از اسرار خواص بسیار مفید چای سبز برای جهان پرده برداشتند. چای سبز به عنوان یك گیاه قدیمی، غنی از اپی‌گالوكاتكین گالات و در واقع ماده آنتی‌اكسیدانی قوی است كه به جوان ساختن مجدد پوست‌های مسن كمك می‌كند؛ به طوری كه 200 برابر مؤثرتر از ویتامین E در كاستن از چین و چروك صورت و فعال كردن مجدد سلول‌های مرده پوست است. همچنین این آنتی‌اكسیدان جوش‌های آكنه را پاكسازی می‌كند. علاوه بر خواص پوستی، نوشیدن چای سبز می‌تواند به كاهش كلسترول كمك و از حملات قلبی و مغزی جلوگیری كند. همچنین مطالعات نشان داده‌اند كه نوشیدن چای سبز به طور روزانه، می‌تواند خطر سرطان و روماتیسم قلبی را كاهش دهد. تنها مورد منفی چای سبز این است كه حاوی كافئین می‌باشد؛ با این حال كافئین موجود در یك فنجان چای سبز به مراتب كمتر از كافئین یك فنجان قهوه است.

 

 

جوجوبا

بوته‌های جوجوبا كه «سی‌موند سیاكیننزیس» نامیده می‌شوند، بومی صحرای سوناران هستند. روغن جوجوبا یك واكس (موم) مایع است كه از دانه‌های بوته كوچك جوجوبا تولید می‌شود. این دانه‌ها از نظر رنگ، به دانه‌های قهوه شباهت دارند، اما بسیار كوچك‌تر هستند. روغن جوجوبا یك افزودنی مؤثر در فرآورده‌های مناسب پوست است؛ زیرا از نظر بافت و قوام به روغن طبیعی پوست شباهت بسیاری دارد. در نتیجه به سرعت جذب شده و به عمق پوست نفوذ می‌كند. این روغن بطور مؤثری از خشكی و كمبود رطوبت پوست می‌كاهد. اگر شما از روغن خالص جوجوبا استفاده می‌كنید، هرگونه خشكی، پوسته پوسته شدن، قرمزی و چین و چروك به مرور زمان و به طور مؤثری كاهش می‌یابد. و سلول‌های پوست جوان می‌شوند؛ در عین حال منافذ پوست را با چربی نمی‌پوشاند این روغن ضدالتهاب، ضد حساسیت و ضدباكتری و برای كاهش چین و چروك دور دهان بسیار مفید است. همچنین می‌تواند مشكلات شدید پوستی ناشی از خشكی و شوره زیاد را برطرف سازد. روغن جوجوبا برای پوست‌های چرب نیز مفید است؛ چرا كه ترشح بیش از حد چربی پوست را كاهش می‌دهد.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 564 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز