Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 11:06

11
فروردین
پوست را بهاری كنيد

پوست را بهاری كنيد

‌ لایه‌برداری پوست برای از بین بردن سلول‌های خشك پوست كه منافذ پوست شما را مسدود كرده‌اند، یك ماسك بسیار ساده از آرد جوی دوسر به مدت ده دقیقه روی پوست خود بگذارید تا بدون هیچ‌گونه آسیب و صدمه‌ای به پوست‌تان، به لایه‌برداری آن كمك كند.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

با هر نفسی كه فرو می‌برید، بهار را بیشتر حس می‌كنید. اگر چشمان خود را ببندید و دست‌های خود را بگشایید و فرصتی به خود بدهید تا دور از روزمرگی‌ها صدای آرام قدم‌های بهار را بشنوید درمی‌یابید كه دیگر به آمدنش چیزی نمانده، شاید سردی زمستان بر جان‌تان نشسته باشد، شاید این روزها مجبور بودید بیشتر در خانه بمانید و كمی دچار رخوت شده‌اید.

شاید از شادابی و طراوت شما كاسته شده و ... به هر حال فرصت خوبی پیش رو دارید تا علاوه بر روح و جان‌تان به جسم‌تان نیز شادابی دوباره ببخشید. اگر سرمای زمستان ردپای خود را بر پوستتان برجا گذاشته است؛ بهار زمان خوبی برای ترمیم این آسیب‌هاست. خصوصاً با شروع فصل بهار بیشتر از قبل در میان مردم و محیط خارج از خانه حضور خواهید داشت و خوب است كه خود را آماده كنید.

آب و هوای سرد زمستانی، جریان خون را كاهش می‌دهد و تعرق پوست را نیز پایین می‌آورد و تمام این موارد باعث كاهش نرمی پوست‌تان شده است و نتیجه‌اش پوستی خشك و زبر است كه اصلاً دلخواه شما نیست. خوشبختانه راه‌های بسیار ساده و آسانی برای خلاصی از ردپای زمستان بر پوست شما وجود دارد، كه در اینجا به آن می‌پردازیم.

پاكسازی پوست با ماسك

لایه‌برداری پوست برای از بین بردن سلول‌های خشك پوست كه منافذ پوست شما را مسدود كرده‌اند، یك ماسك بسیار ساده از آرد جوی دوسر به مدت ده دقیقه روی پوست خود بگذارید تا بدون هیچ‌گونه آسیب و صدمه‌ای به پوست‌تان، به لایه‌برداری آن كمك كند.

از یك مرطوب‌كننده سبك استفاده كنید. مرطوب‌كننده‌ای كه مناسب پوست شماست، مرطوب‌كننده‌های سنگین، منافذ پوست‌تان را بیشتر مسدود خواهند كرد.

سرتاسر بدن خود را مرطوب كنید. می‌توانید مقداری روغن پارافین روی دست‌ها و پاهای‌تان بمالید، بعد دست‌كش و جوراب پوشیده و همان‌گونه به رختخواب بروید. وقتی كه از خواب بیدار شدید، ملاحظه خواهید كرد كه چقدر پوست‌تان نرم‌تر شده است.
از هرگونه اشعه‌های زیانباری كه در سالن‌های زیبایی روی پوست اعمال می‌شوند، دوری كنید.

در اوایل فصل بهار، خورشید بسیار قوی‌تر می‌تابد و پوست‌تان كه در اثر فصل زمستان حساس و آسیب‌دیده است خیلی سریع با قرار گرفتن در برابر چنین نوری دچار‌آفتاب‌سوختگی می‌شود، بنابراین به هنگام خروج از خانه، كرم ضد آفتاب را فراموش نكنید.
آب بیشتری بنوشید تا رطوبت پوست‌تان بیشتر شود.

گاهی اوقات مقداری شیر با عسل روی دست‌ها و پاهای خود بمالید و به مدت 15 دقیقه در همان وضعیت بمانید تا پوست‌تان به خوبی نرم شود.

سم‌زدایی بدن

با كمی توجه می‌توانید از داشتن پوستی نرم و لطیف در فصل بهار بهره‌مند شوید. در این موقع از سال اغلب پزشكان درمان طبیعی به بیماران خود پاكسازی و سم‌زدایی از بدن را به مدت 1-2 هفته توصیه می‌كنند. بیش از صد سال است كه روش‌های مختلف درمان طبیعی به بهبود عملكرد كبد در اثر سم‌زدایی بدن كمك می‌كنند. زیرا كبد مهم‌ترین عضو بدن و مسئول حركت هر مولكولی در جریان خون است. هرگونه ضعف و ناتوانی كبد برای پاكسازی خون روی تمام ارگان‌های بدن اثر می‌گذارد.

تعداد زیادی از بیماری‌های حاد از عملكرد نامناسب كبد شروع می‌شوند. كبد خانه قدرتمند سم‌زدایی خون است و سم‌زدایی در فصل بهار و كمی زودتر از آن یك راه آسان برای اطمینان یافتن از سلامت و تعادل كبد است. وقتی كه كبد تنبل می‌شود، چرخه سم‌زدایی معیوب می‌شود و یا با سرعت لازم و نرمال انجام نمی‌یابد.

به این ترتیب سموم در خون انباشته می‌شوند، مثلاً اگر هورمون استروژن در طی فرآیند پاكسازی و سم‌زدایی دفع نشود، انباشته شده و افزایش میزان آن خطراتی را به همراه خواهد داشت. فشارهای قبل از قاعدگی در خانم‌ها مثال بارز آن است. عوامل بسیاری در ایجاد اختلال عمل سم‌زدایی موثر هستند. مثل افزایش سن و استفاده از برخی داروهای خاص.

علائم اصلی  عملكرد نامناسب كبد
زردی پوست و لاغری و ضعیف شدن صورت   تیرگی زیر چشم  ‌ زرد شدن زبان  ‌ تلخ‌مزه شدن زبان  ‌ سردرد  ‌ حساسیت و تحریك‌پذیری  ‌ دردها و تنش‌های قبل از قاعدگی  ‌ آرتروز  ‌ عدم توانایی هضم چربی‌ها

بهار فرصت خوبی برای رشد دوباره و تازگی است. زمستان به دلیل كاهش رطوبت هوا و كم شدن جریان هوا، خرابی‌هایی را روی پوست‌تان به جا می‌گذارد. پوست گرفته و خشك شما برای آنكه زیباتر و جوان‌تر شود نیاز به پاكسازی دارد. این كار را باید از درون خود شروع كنید. برای‌آنكه سموم بدن را به حداقل برسانید در برنامه غذایی خود تغییراتی را ایجاد كنید:

توت و انگور قرمز

توت‌های قرمز و یا آبی مثل: زغال‌اخته، شاه‌توت، تمشك، توت‌فرنگی همه جزو گیاهان شیمیایی هستند كه با سلول‌های سرطانی مقابله می‌كنند.

چای سبز
كاتچین موجود در چای سبز یك ضد سرطان مهم است و می‌تواند میزان ابتلا به سرطان سینه و حتی سایر سرطان‌ها را كاهش دهد.

بذر كتان
حاوی لیگنین می‌باشد كه با سرطان مقابله می‌كند.

سیر، پیاز و تره‌فرنگی
ابتلا به انواع سرطان‌ها مثل سرطان معده، پروستات و سینه را كاهش می‌دهد.

بروكلی و سبزیجات چلیپایی
مردانی كه در طول هفته 4 بار بروكلی می‌خورند، به مقدار زیادی خود را از سرطان پروستات دور می‌كنند. كلم، گل‌كلم و كلم‌پیچ نیز همین خاصیت را دارند.

گوجه‌فرنگی
لیكوپن یكی از اجزاء اصلی گوجه است و وقتی كه گوجه پخته می‌شود خاصیت آن هم بیشتر می‌شود. بنابراین از گوجه پخته‌شده در ماكارانی، پیتزا و سایر غذاهای‌تان استفاده كنید. گرم شدن هوا و افزایش تابش نور خورشید از بركات فصل بهار است كه علاوه بر فواید بی‌شمار می‌تواند آثار منفی و مضری هم روی پوست و مو داشته باشد.

 

 

برچسب ها: زیبایی، تغذیه و پوست، مراقبت از پوست، پاکسازی پوست، ماسک پوست، سلامت پوست، سم زدایی بدن تعداد بازديد: 1445 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز