Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 14:51

9
دی
بهترین خوراكی ها برای زیبایی

بهترین خوراكی ها برای زیبایی

با مصرف منابع غذایی آهن غیر هم به همراه ویتامین C كم‌خونی فقر آهن در افرادی كه مدت‌ها به این بیماری مبتلا هستند، درمان می‌گردد، زیرا بروز این بیماری به خصوص در خانم‌ها عوارض پوستی چون خشكی پوست، رنگ‌پریدگی، كاهش استحكام ناخن‌ها، به طرف بالا برگشتن آنها، ش

سارا حسنلو

 

 

به نظر شما چه خوراكی‌هایی موجب حفظ سلامت پوست می‌شوند و جوانی را تضمین می‌كنند و علت آن چیست؟

گوجه فرنگی: یكی از بهترین سبزیجاتی كه فرآیند پیری را به تأخیر می‌اندازد، گوجه فرنگی است. این سبزی حاوی بتاكاروتن (پیش‌ساز ویتامین A) می‌باشد.

این ویتامین با تقویت سیستم ایمنی و دخالت در رشد و ترمیم بافت‌ها موجب حفظ سلامت پوست می‌شود و اگر به میزان كافی به بدن نرسد، خشكی و زبری پوست و شكنندگی مو و ناخن‌ها را به همراه خواهد داشت. به‌علاوه، یك گوجه فرنگی می‌تواند 36 درصد از نیاز روزانه افراد را به ویتامین C تامین نماید كه این مقدار در گوجه فرنگی پخته بسیار كمتر می‌شود.

وجود این ماده مغذی به همراه بتاكاروتن و لیكوپن، كمپلكس عظیمی از آنتی‌اكسیدان‌ها است كه از بروز پیری زودرس جلوگیری می‌كند. به این منظور توصیه می‌شود به همراه انواع جوانه‌ها (خصوصا جوانه گندم) و كلم بروكلی، گوجه فرنگی نیز مصرف گردد تا این اثرات چند برابر شود.

آناناس: در آناناس علاوه بر ویتامین C، تركیبی وجود دارد كه به طور معجزه‌آسایی موجب تسریع ترمیم زخم و جراحات و حتی كبودی پوست می‌شود و جریان خون را در ناحیه مجروح افزایش می‌دهد، به علاوه از تجمع خون در یك ناحیه كه سیاهی و كبودی را به همراه دارد جلوگیری می‌كند.

انبه: مصرف حداقل دو عدد انبه در هفته می‌تواند به میزان قابل ملاحظه‌ای ویتامین C

مورد نیاز بدن را تأمین كند. این ویتامین علاوه بر خاصیت آنتی‌اكسیدانی یادشده یك ضدلك قوی است و به دلیل دخالت در ساخت كلاژن و الاستین (پروتئین‌های اصلی بافت پوست) از افتادگی پوست ناشی از افزایش سن در نواحی مختلف این ارگان خصوصا در صورت جلوگیری می‌كند.

با مصرف منابع غذایی آهن غیر هم به همراه ویتامین C كم‌خونی فقر آهن در افرادی كه مدت‌ها به این بیماری مبتلا هستند، درمان می‌گردد، زیرا بروز این بیماری به خصوص در خانم‌ها عوارض پوستی چون خشكی پوست، رنگ‌پریدگی، كاهش استحكام ناخن‌ها، به طرف بالا برگشتن آنها، شكنندگی و ریزش موها را دارد كه همه آنها مشكلات مهمی برای زیبایی به شمار می‌آیند.

آیا می‌دانید رنگ نارنجی این میوه نیز برای پوست مفید است؟ وجود این رنگ به دلیل حضور بتاكاروتن می‌باشد.

گردو و تخمه كدو: مصرف منظم گردو موجب حفظ آب بافت‌های پوست می‌گردد و ظاهری یكنواخت و صاف به آن می‌بخشد، زیرا گردو سرشار از اسید چرب ضروری اسید لینولئیك می‌باشد كه در حفظ ‌آب در این ارگان بسیار موثر است. در ضمن، روی و آهن موجود در این مغز نیز به دلیل دخالت این مواد مغذی در ساخت بافت پروتئینی پوست و خون‌رسانی به این ارگان بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

برخلاف آنكه بسیاری از افراد تصور می‌كنند مصرف گردو موجب تشدید آكنه می‌شود، بسیاری از متخصصان تغذیه به منظور جلوگیری از آكنه مصرف آن را در حد 2 تا 3 عدد توصیه می‌كنند، زیرا با خوردن گردو و دریافت منظم اسیدهای چرب، از تعداد و شدت آكنه‌ها كاسته می‌شود.

 

برچسب ها: جلوگيري از آكنه، راه هاي زيبايي پوست، خوراكي هاي مفيد براي پوست، مواد مغذي پوست، ويتامين مفيد براي پوست تعداد بازديد: 509 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز