Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 15:39

5
دی
فواید حنا برای موها

فواید حنا برای موها

استفاده مرتب از حنا، روند سفید شدن موها را بسیار كند می‌كند.

تحريريه دنياي سلامت

 

 

 مزایای استفاده از حنا

 مهم‌ترین مزیت استفاده از حنا، رنگ كردن موها با مواد كاملاً طبیعی است كه به سلامت موها نیز كمك می‌كند.  حنا به عنوان نرم‌كننده موی سر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ نرم‌كننده‌ای كاملاً طبیعی و بدون مواد شیمیایی  حنا از گره خوردن و درهم و برهمی موها جلوگیری می‌كند  حنای خالص هیچ نوع عوارض جانبی ندارد. این مسأله در مقایسه با سایر رنگ‌كننده‌های مو كاملاً مشهود است.  حنا از شوره سر جلوگیری می‌كند.

افراد معمولی، نسبت به حنا حساسیت ندارند و معمولاً فقط آنهایی كه دچار كمبود گلوكز 6 دی هیدروژنیت فسفات هستند، به حنا حساسیت دارند. مهم‌ترین مسأله‌ای كه باید به خاطر بسپارید، استفاده از پودر طبیعی حناست كه هیچ نوع ماده شیمیایی با آن تركیب نشده و فارغ از هرگونه اثرات جانبی است.

برخی نكات برای رنگ كردن موها با استفاده از حنا

رنگ كردن موها با حنا، سابقه‌ای طولانی دارد و هنوز هم در بسیاری از نقاط دنیا برای رنگ كردن موها از آن استفاده می‌شود. اگر نكات زیر را در مورد رنگ كردن موها‌ی‌تان با حنا به خاطر بسپارید، می‌توانید از حداكثر مزایای آن بهره‌مند شوید.

 به خاطر داشته باشید كه در صورت استفاده از پودر طبیعی حنا، موهای‌تان به رنگ قرمز (طبیعی) در می‌آید. می‌توانید از برخی پودرهای حنا برای قهوه‌ای یا سیاه كردن موهای‌تان نیز استفاده كنید؛ اما به این پودرها، مقداری مواد شیمیایی افزوده شده است.

 استفاده مرتب از حنا، روند سفید شدن موها را بسیار كند می‌كند.

 در یك ظرف پلاستیكی مقدار مناسبی پودر حنا بریزید و مقداری آب گرم و كمی آب لیمو به آن بیفزایید؛ سپس آنها را به خوبی با هم تركیب كنید تا خمیری نرم و یكدست به دست آید. حالا آن را چند ساعت در جایی بگذارید و بعد از آن استفاده كنید. با این كار موهای‌تان بهتر رنگ می‌شود.

 اگر موهای خشكی دارید، می‌توانید مقداری روغن خردل نیز به تركیب فوق اضافه كنید. برای موهای چرب، استفاده از چند قطره آب لیمو كافی است. اگر از شوره سر رنج می‌برید، می‌توانید 2 قاشق چایخوری ماست به تركیب مورد نظر اضافه كنید.

 قبل از آنكه خمیر را روی موهای خود بمالید، موهای‌تان را بشویید و لباسی كهنه بپوشید؛ حنا اگر روی لباس بریزد، آن را لك می‌كند.

 برای این كار می‌توانید از دستكش نیز استفاده كنید به این ترتیب دست‌های‌تان رنگی نمی‌شود.

 اگر موهای بلندی دارید، آنها را از وسط تقسیم كنید و بعد خمیر را به آرامی روی هر قسمت بمالید.

 پس از آنكه حنا را روی موهای‌تان مالیدید، یكی دو ساعت صبر كنید تا رنگ بگیرند و بعد آنها را به خوبی بشویید و خمیرحنا را از لابه‌لای موهای‌تان پاك كنید.

اگر این كار را به‌طور مداوم انجام دهید، متوجه تغییرات اساسی در بافت موهای خود خواهید شد و موهای‌تان نرم‌تر و درخشان‌تر می‌شوند. حنا برای درمان بیماری‌های پوستی نیز مفید است. همچنین جوش، كورك و زخم‌های كهنه و رماتیسم را می‌توان به راحتی با حنا درمان كرد. برای كاهش درد معده بعد از زایمان نیز از حنا استفاده می‌شود. برگ حنا به بهبود اگزما و جلوگیری از عرق دست و پا و رفع بوی بد پا كمك می‌كند.

این گیاه دارویی همچنین ترك‌خوردگی‌های دست و پا را از بین می‌برد. خاصیت ضدقارچی و ضدباكتری حنا را به لاوسون نسبت می‌دهند. لاوسون از برگ حنا به دست می‌آید و به همراه تركیبات دیگر در تهیه بسیاری از كرم‌ها به كار می‌رود. لاوسون موجود در لوسیون‌ها و كرم‌ها از اثر اشعه خورشید روی پوست جلوگیری می‌كند.

خاصیت رنگ‌كنندگی حنا در اثر وجود لاوسون است. البته لاوسون به تنهایی عمل نمی‌كند و خاصیت آن به سایر مواد نیز بستگی دارد. گل‌های حنا خواب‌آور عمیق هستند و از تركیبات آنها در داروها استفاده می‌شود.

علاوه بر خاصیت تقویت‌كنندگی ناخن و مو، این گیاه رنگی خواص بسیار دیگری نیز دارد؛ ولی نباید فراموش كرد كه در كنار تمام این خواص دارویی، گاهی اوقات استفاده از آن می‌تواند مضر هم باشد. كسانی كه به حنا حساسیت دارند، با مصرف آن دچار التهابات پوستی می‌شوند؛ بنابراین قبل از استفاده بهتر است مقدار كمی خمیر حنا را روی پوست خود بمالید تا واكنش پوست‌تان را نسبت به آن ببینید.

 

برچسب ها: مزیت استفاده از حنا، رنگ كردن موها با حنا، چگونه رنگ كردن موی سر با حنا، خواص حنا برای موی سر، حساسیت موی سر به حنا تعداد بازديد: 1078 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز