Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 13:07

23
آذر
سالمندان مبتلا به غلظت خون این خوراکی ها را بخورند

سالمندان مبتلا به غلظت خون این خوراکی ها را بخورند

افرادی که به غلظت خون مبتلا هستند با خوردن خوراکی هایی مانند سیر،چای سبز و... می توانند این بیماری را کنترل کنند

1- سیر 

به گزارش خراسان : این ماده غذایی قرن‌هاست که برای پرفشاری خون و غلیظ بودن آن تجویز می‌‌شود. اگر سیر به طور خام مصرف شود، باعث کاهش غلظت خون می شود و از انسداد رگ‌ها جلوگیری می‌‌کند. همچنین سیر با آزاد کردن ماده‌‌ای به نام نیتریک اکسید در بدن، باعث گشاد شدن رگ‌ها، جریان یافتن بیشتر خون و جلوگیری از لخته شدن آن می‌شود.

2- زنجبیل

این گیاه بیشتر برای زمانی که ترش کردن اتفاق می افتد و احساس تهوع و استفراغ به سراغ فرد می‌‌آید، استفاده می‌‌شود اما برای کاهش پرفشاری خون و رقیق شدن آن هم توصیه می‌شود. بهتر است به میزان یک یا دو قاشق چای‌خوری در داخل چای یا آب جوش حل و نوش جان کنید.

 بیشتربخوانید:

خوشمزه‌هایی که غلظت خون‌تان را از بین می‌برد

 

 

3- چای سبز

در چای سبز ترکیبی وجود دارد که باعث می‌شود غلظت خون هر فرد ثابت بماند. این ترکیب که به اصطلاح EGCG  نام دارد ، بر سلول‌های دیواره رگ اثر می‌گذارد و باعث می‌شود دیواره رگ از حالت سخت و سفت خود خارج  شود و خون راحت‌تر به جریان بیفتد.


4- آویشن و عناب

می‌توانید برای درمان مشکل غلیظ شدن خون مقداری آویشن و عناب را همانند چای در قوری دم و روزی چند وعده مصرف کنید. بهترین زمان استفاده از این دمنوش در فصل بهار است که باعث زدودن مواد مضر از بدن  می شود و به بهبود سلامت کمک می کند.

توجه: از مصرف خودسرانه، بدون مشورت پزشک و بیش از اندازه این مواد خودداری کنید.

 بیشتربخوانید:

بهترین رژیم غذایی برای مبارزه با کم خونی

این مواد غذایی باعث کم خونی می شود

 

 

برچسب ها: سالمندان، غلظت خون تعداد بازديد: 317 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز