Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:50

5
اردیبهشت
چالش‌های دوران سالمندان

چالش‌های دوران سالمندان

امروزه کاملاً مشهود است که به‌عنوان یک جامعه مدرن و به لطف بهبود شرایط زندگی و مراقبت‌های بهداشتی، انسان‌ها عمر طولانی‌تری دارند.اگرچه توانایی رسیدن به سن پیری جای شکرگزاری دارد

تحریریه زندگی آنلاین : امروزه کاملاً مشهود است که به‌عنوان یک جامعه مدرن و به لطف بهبود شرایط زندگی و مراقبت‌های بهداشتی، انسان‌ها عمر طولانی‌تری دارند.اگرچه توانایی رسیدن به سن پیری جای شکرگزاری دارد، اما از بسیاری جهات سبب بروز چالش‌هایی بر سر راه سالمندان شده است که لازم است جامعه توجه بیشتری به آنها داشته باشد.غالباً تا زمانی که شروع به پیر شدن نکرده‌ایم توجه چندانی به مشکلات دوران سالمندی نداریم، اما به‌عنوان یک جامعه، لازم است کارهای بیشتری انجام دهیم تا زندگی را برای جمعیت پیر خود را آسان کنیم.در این مقاله بزرگ‌ترین چالش‌هایی که سالمندان امروزی با آن روبرو هستند و اینکه چگونه می‌توانیم از آنها حمایت کنیم و آنها را قادر به پیروزی بر این مشکلات نماییم، بیان می‌شود.امید به زندگی برای آمریکایی‌ها و همه مردم جهان در حال افزایش است.

  بیشتربخوانید:

مشکلات حافظه و زوال عقل

 

سریع‌ترین رشد جمعیت، گروه سنی 85 سال به بالا است.با وجود پیشرفت در مراقبت‌های بهداشتی، بسیاری از افراد سالمند مبتلا به بیماری‌های پیشرونده مزمن و غیرقابل درمان هستند و برای انجام کارهای زندگی روزمره به کمک نیاز دارند.بزرگ‌ترین چالش پیش روی ما با افزایش سن جلوگیری از معلولیت جسمی و افزایش“امید به زندگی فعال” است.خوشبختانه، مطالعات اخیر نشان می‌دهد که پیری سالم و“موفقیت‌آمیز”، با برنامه‌ریزی صحیح برای دوران سالمندی، قابل دستیابی است.بیماری‌هایی مانند دیابت، نارسایی احتقانی قلب و برخی از انواع زوال عقل را می‌توان با ترفندهایی به تأخیر انداخت و یا حتی از آن پیشگیری کرد.حتی از دست دادن قدرت عضلات با افزایش سن تا حدی قابل پیشگیری است. شاید از همه مهمتر، داشتن نگرش مثبت است که به ما کمک می‌کند تا بر بیماری‌ها و مشکلات جسمی غلبه کنیم  و در روزهای سالمندی، زندگی سرشار از موفقیت و شادی را سپری نماییم.

 

سن گرایی و احساس گم کردن هدف کلیشه‌های منسوخ زیادی در مورد افراد مسن وجود دارد که می‌تواند منجر به انزوا و حاشیه سازی در بسیاری از جوامع شود.

با ارائه روش‌های ابتکاری برای مشارکت افراد مسن در اجتماع و موقعیت‌های اجتماعی، ما نه تنها می‌توانیم به آنها در حفظ احساس هویت و عزت‌نفس کمک کنیم بلکه می‌توانیم  از ثروت دانش و تجربه‌ای که دارند برای پیشرفت جامعه استفاده نماییم.

 چالش‌های سالمندان و ناامنی مالی

درحالی‌که سالمندان امروزی عمر طولانی‌تری دارند، متأسفانه دنیای اشتغال و قوانین بازنشستگی با  سرعت متناسب تکامل نیافته است.بسیاری از افراد مسن قادر به کار و فعالیت در محیط‌های کاری بیشتر از سن استاندارد بازنشستگی هستند، اما فرصتی برای حضور آنها در موقعیت‌های متناسب شغلی وجود ندارد.علاوه بر این، مدیریت امور مالی روزمره و برنامه‌ریزی برای زندگی در دوران بازنشستگی می‌تواند برای سالمندان مسئله‌ای چالش‌برانگیز باشد. به‌عنوان‌مثال بسیاری از فعالیت‌های مالی و بانکی در این دوران به‌صورت آنلاین یا از راه دور انجام می‌شود که این امر  می‌تواند سالمندان را در معرض کلاهبرداری افراد سودجو قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

رایج ترین مشکلات پلک چشم

 

 

 چالش‌های سالمندان در انجام کارهای روزمره و تحرک بدنی:

 تحرک  جسمی و مهارت‌های فیزیکی فرد به‌طور طبیعی با افزایش سن کاهش می‌یابد، که این شرایط انجام کارهای روزمره را دشوارتر می‌کند.این مشکل می‌تواند باعث شود افراد به‌تدریج از اجتماعی بودن  فاصله گرفته و  دیگر به  دنبال علایق یا مشارکت در فعالیت‌هایی که از آنها لذت می‌برد  نباشند.قطعاً حمایت بیشتری لازم است تا افراد مسن نه تنها بتوانند از طریق محصولات و برنامه‌هایی که بر روی ایمنی، تعادل، تناسب‌اندام و تحرک آنها تمرکز دارند، به‌طور مستقل زندگی کنند،  بلکه لازم است اطمینان حاصل شود که می‌توانند به‌عنوان فردی مستقل به رشد و زندگی فردی خود ادامه دهند و بر چالش‌های سالمندان فائق آیند.

دریافت خدمات مراقبتی کمکی

وقتی استقلال کامل دیگر  برای سالمند عملی نباشد، بسیاری از افراد مسن نیاز به مراقبت‌های کمکی  دارند.گاهی اوقات این مراقبت‌ها توسط اعضای خانواده قابل انجام است، اما این امر می‌تواند فشار زیادی را از نظر متعادل سازی با کار و سایر مسئولیت‌های خانواده بر عهده فرد مراقب بگذارد.به این مراقبان باید آموزش و اطلاع‌رسانی کافی، منابع مالی و حمایت عاطفی لازم برای کمک به آنها در ارائه بهترین مراقبت از سالمندان ارائه شود.در بعضی موارد، بهتر است که یک مراقب حرفه‌ای به‌طور دایمی استخدام شود  تا به‌صورت شبانه‌روزی از سالمند مراقبت به عمل آورد، به‌عنوان‌مثال، در مواردی که شرایط پزشکی پیچیده‌ای وجود دارد و یا ناتوانی‌های جسمی فرد سالمند بسیار ناتوان کننده است لازم است از یک پرستار حرفه‌ای سالمند استفاده شود. با استفاده از خدمات یک موسسه جامع مراقبت از سالمندان، فرد مسن قادر به اقامت در خانه خود خواهد بود.مرکز پرستاری سفیر آرامش با داشتن سالها تجربه ارزشمند در ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل آمادگی دارد به‌صورت شبانه‌روزی به ارائه خدمات به سالمندان بپردازد. کادر مجرب این مرکز اعم از پرستار سالمند، پرستار کودک و پرستار بیمار به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمت می‌باشد.

 

 دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی

بهداشت و درمان می‌تواند برای افراد مسن، به‌ویژه برای کسانی که با مشکلات جسمی مزمن و  طولانی‌مدت دست‌وپنجه نرم می‌کنند، پیچیده و از هم گسیخته باشد.این مراقبت‌ها به متخصصان و کلینیک‌های پزشکی مختلفی برای هماهنگی ارائه دارو و سایر انواع مراقبت‌ها نیاز دارند تا از تداخلات دارویی جلوگیری به عمل آمده و سالمند از بهترین خدمات بهداشت و درمان بهره‌مند گردد.

 

بیشتر بخوانید:

اثرات مثبت یوگا در زندگی سالمندان

راه های فاصله گرفتن سالمندان از افسردگی

زندگی جنسی سالمندان را جدی بگیرید!

 

 

 

  چالش‌های سالمندان و مراحل داشتن  دوران سالمندی موفقیت‌آمیز چیست؟

 پایبندی و حفظ عادات سالم و سبک زندگی مثبت

 از استعمال سیگار خودداری کنید.

  الکل را ترک نمایید.

 به‌طور منظم ورزش کنید، فعالیت‌های هوازی و تعادل  وزنی را حفظ کنید.

 معاینات پزشکی منظم داشته باشید.

از زمین خوردن، آسیب‌دیدگی سر و مصرف داروهایی که باعث سردرگمی می‌شوند خودداری کنید (بدون نسخه  پزشک)

 مغز خود را تحریک کنید.

از سرگرمی‌ها و علایق خود به‌ویژه فعالیت‌های اجتماعی مانند رقص لذت ببرید.

 روابط خانوادگی را تقویت کنید.

 تعارضات بین نسلی را حل کنید.

برای به چالش کشیدن ذهن خود به فعالیت‌های آموزشی بزرگ‌سالان بپردازید.

 هرگونه محدودیت جسمی، مانند مشکل در راه رفتن یا مشکلات در تعادل را شناسایی کنید. در مورد این محدودیت‌ها به‌طور فعال بررسی و پیگیری کنید و از خدمات پزشکی برای غلبه بر مشکلات خود استفاده کنید.

 از مراکز حمایت از سالمندان و پشتیبانی  و خدمات محلی استفاده کنید.

 برنامه‌ریزی مالی داشته باشید.

برای بازنشستگی از قبل برنامه‌ریزی کنید.

 سرمایه‌ها و دارایی‌ها را با دقت مدیریت کنید.

 از پوشش کافی بیمه اطمینان حاصل کنید.

در مورد قواعد زندگی و چالش‌های سالمندان بعد از بازنشستگی اطلاعات کسب نمایید.

 برای حفظ عزت و سلامتی در سنین پیری تلاش کنید.

 یک پزشک آگاه در مراقبت‌های پزشکی از سالمندان را انتخاب کنید.

 یک سیستم مراقبت بهداشتی انتخاب کنید که قرارهای ملاقات با پزشکان را آسان‌تر کند.

 اهداف مراقبتی و درمانی خود را به خانواده و پزشک خود اعلام کنید.

در مورد چالش‌های سالمندان  در خصوص بیمه مراقبت طولانی‌مدت اطلاع کسب نمایید.

برچسب ها: ورزش، سالمندی، بازنشستگی تعداد بازديد: 289 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز