Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:33

8
بهمن
چرا رنگ دندان ها تغییر می کند؟

چرا رنگ دندان ها تغییر می کند؟

به مرور زمان خوردن موادغذایی مختلف روی رنگ دندان ها تاثیر می گذارد و شما می توانید با کمک روش های مختلف این تغییر رنگ دندان ها را برطرف کنید

به گزارش خراسان : مصرف قهوه،چای، دخانیات، افزایش سن، از دست رفتن بافت عصبی دندان از جمله دلایل تغییر رنگ دندان است که باید توسط دندان پزشک مورد بررسی قرار گیرد. یکسری عوامل خارجی است که روی دندان تاثیر می گذارد مانند مواد رنگی که فرد مصرف می کند؛ که برای برطرف کردن تغییر رنگ باید از جرم گیری یا بروساژ استفاده  کنیم.تغییر رنگ دیگر، موادی به بافت داخلی دندان نفوذ می کند و موجب تغییر رنگ دندان می شود. این حالت با جرم گیری بهبود نمی یابد و باید از موادی استفاده کنیم که به داخل دندان نفوذ کند و باعث سفید کردن دندان شود که به آن بلیچینگ و مردم عامه به آن سفید کردن دندان می گویند.

یک نوع از آن ها عوامل خارجی است، نوع دیگر آن ها داروهایی است که در کودکی مصرف می شود و علت بعدی این است که با افزایش سن رنگ دندان زردتر می شود. این ها مواردی است که می توان با بلیچینگ برطرف کرد. 

خمیردندان هایی هستند که داخل آن ها ترکیبات سفید کننده  وجود دارد. از همان موادی که دندان پزشکان استفاده می کنند. منتهی با غلظت پایین تر. لاک ها و برچسب هایی که برای سفید کردن دندان تهیه شده است روی سطح دندان اثر منفی ندارد. درباره ماندگاری اش تردید وجود دارد  ممکن است سفید بکند؛ اما خیلی زود رنگ دندان به حالت قبلی اش برگردد.

بیشتربخوانید:

راهکارهای خانگی برای برق‌انداختن دندان

همه چیز درباره لمینت (ونیر) دندان

جرم گیری كی و چگونه؟!

برچسب ها: دندان، تغییر رنگ دندان، زردی دندان، بلیچینگ تعداد بازديد: 241 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز