Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 01:31

6
شهریور
راهکار خانگی برای برق‌انداختن دندان

راهکار خانگی برای برق‌انداختن دندان

اگر به دنبال علل تغییر رنگ دندان و سفید کردن آن هستید با ما در این مطلب همراه شوید.

دندان‌ها به دلیل لکه‌هایی که روی سطح دندان (مینا) و همچنین در بخش پایین‌تر ساختمان دندان ایجاد شده و گسترش پیدا می‌کنند، زرد یا حتی قهوه‌ای رنگ می‌شوند.

هرچند منطقی نیست که انتظار داشته باشیم دندان‌هایمان همیشه همچنان سفید و درخشان باقی بمانند، اما می‌توانیم از عواملی که تغییر رنگ دندان‌ها را تسریع می‌کنند اجتناب کنیم و چند راهکار طبیعی برای سفید کردن دندان‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم.

۱- نوشیدن چای یا قهوه
۲- سیگار کشیدن
۳- نازک شدن مینای دندان به دلیل بالا رفتن سن؛
۴- تغذیه‌ی نادرست که شامل مصرف بیش از حد غذا‌های فرآوری‌شده با محتوای اسیدی بالاست مانند بعضی از انواع نوشیدنی‌ها، شکلات یا گاهی برخی میوه‌ها. حتی بعضی از مکمل‌ها نیز به دلیل دارا بودن اسید، نازک شدن مینای دندان را تشدید می‌کنند.
۵- خشکی دهان (کم بودن بزاق دهان یعنی محافظت ضعیف از مینای دندان)
۶- با دهان نفس کشیدن و بسته بودن راه‌های هوایی بینی که باعث کاهش بزاق شده و اجازه نمی‌دهند دهان و دندان‌ها مرطوب بمانند

۷- مصرف آنتی‌بیوتیک
۸- مصرف بیش از حد فلوراید، مخصوصا اگر این عادت از کودکی شروع شده باشد
۹- عوامل ژنتیکی.

راهکار‌ها برای سفید کردن دندان‌ها

۱- خمیر جوش شیرین و پراکسید هیدروژن

با مخلوط کردن یک قاشق چای خوری جوش شیرین، با پراکسید هیدروژن در یک ظرف کوچک یک خمیر نازک درست کنید، از مسواک نرم برای مالیدن خمیر روی دندان استفاده کنید، و به آرامی به مدت ۲ دقیقه مسواک بزنید سپس بشویید، و با خمیر دندان به طور منظم مسواک بزنید.

۲- چرخاندن روغن نارگیل در دهن

چرخاندن روغن نارگیل در دهان یا همن غرغره کردن آن، یکی از شیوه‌های خانگی سفید کردن دندان‌هاست. تعداد زیادی از کسانی که این روش را امتحان کرده‌اند تأیید کردند که استفاده از روغن نارگیل بعد از مسواک زدن، دندان‌هایشان را سفیدتر و سالم‌تر کرده است.

کافی است یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهن بگذارید و به مدت ۵ تا ۲۰ دقیقه بین دندان‌ها بچرخانید یا چند قطره از آن را به خمیردندان‌تان اضافه کنید.

۳- مسواک زدن با ذغال سنگ فعال برای سفید کردن دندان

پودر زغال سنگ با درجه فعال مواد غذایی را روی مسواک مرطوب بپاشید، سپس به مدت ۲ دقیقه مسواک بزنید. مراقب باشیدکه پاشیده نشود، چون می‌تواند همه جا را لکه دار کند! پس از آن، با آب بشویید و به طور منظم مسواک بزنید.

۴-سفید کردن دندان‌ها با خمیر آب لیمو و جوش شیرین

یک قاشق چای خوری آب لیمو را با جوش شیرین به مقدار لازم، مخلوط کنید، تا یک خمیر نازک ایجاد شود، سپس با مسواک نرم و به آرامی به مدت ۲ دقیقه مسواک بزنید با آب بشویید، سپس با خمیر دندان به طور منظم مسواک بزنید تا آبلیمو از بین برود.

۵-ساییدن پوست موز روی دندان، سفید کننده فوری دندان

به آرامی یک قطعه کوچک از داخل پوست موز را برای دو دقیقه روی دندان‌های خود بمالید بشویید و سپس برای حذف تمامی موز با خمیر دندان به طور منظم و یا جوش شیرین مسواک بزنید.

۶- استفاده از سرکه‌ی سیب

سرکه‌ی سیب یک آنتی‌باکتریال طبیعی است که دهان و دندان را تمیز می‌کند، پس منطقی است که بتواند لکه‌های سرسخت روی دندان‌ها را هم از بین ببرد. سرکه‌ی سیب مخصوصا در پاک کردن لکه‌های ناشی از قهوه و نیکوتین بسیار مفید است.

 

منبع:العربیه

برچسب ها: اخبار سلامتی، جرمگیری دندان، روش سفید شدن دندان، راه های سفید شدن دندان، سفید شدن دندان های زرد تعداد بازديد: 413 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز