Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 20:33

8
اسفند
سرطان های شایع در مردان را می‌شناسید؟

سرطان های شایع در مردان را می‌شناسید؟

با توجه به اینکه مردان بیشتر از زنان دخانیات استفاده می کنند بیشتر هم به سرطان هایی مانند سرطان ریه مبتلا می شوند

به گزارش سلامت نیوز:  یکی از سرطان‌های شایع در مردان سرطان پروستات است که بهترین راه پیشگیری از آن غربالگری از طریق آزمایش PSA است و دومین سرطان شایع در مردان سرطان روده و پس از آن سرطان ریه است.


مهم‌ترین نکته برای پیشگیری از بروز سرطان ریه کاهش مصرف سیگار و دخانیات است، مردان بالای ۵۰ سال باید برای تشخیص زودهنگام سرطان روده هر ۱۰ سال یک بار کونولوسکوپی انجام دهند، ورزش، تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم در پیشگیری از این بیماری نقش بسزایی دارد.

مردان بیش از زنان دخانیات مصرف می‌کنند و از این رو  سرطان های روده و ریه در آن‌ها شایع‌تر است و اگر مصرف دخانیات در زنان افزایش یابد ابتلا به این نوع سرطان‌ در آن‌ها هم افزایش می‌یابد چرا که مصرف دخانیات ارتباط مستقیمی با گرفتاری به برخی سرطان‌ها نظیر سرطان ریه و مثانه دارد و به طور کلی سرطان‌ ریه هم در زنان و هم در مردان ممکن است بروز پیدا کنند.


ممکن است سرطان‌ها به دلایل ژنتکی هم بروز پیدا کنند و ژن ابتلا به یک نوع سرطان در یک جنس بیش از جنس دیگر باشد. به سبب اینکه ممکن است برخی از دردهای ناشی از سرطان‌ به صورت گذرا باشند، تعدادی از مبتلایان این دردها را جدی نمی‌گیرند و فکر می‌کنند که مسئله مهمی نیست و از این رو به پزشک مراجعه نمی‌کنند و این در حالی است که هر درد و یا احساس غیر عادی باید جدی گرفته شود.

 بیشتربخوانید:

چه عواملی در بروز سرطان سینه موثر است ؟

سرطان پروستات از اولین نشانه تا آخرین درمان

دومین سرطان شایع دستگاه گوارش را بشناسید

قصه پر غصه تغذیه در ایران

چرا کرونا سبب افزایش بیماران با سرطان‌های پیشرفته شد؟

 

 

برچسب ها: سرطان، پروستات، سیگار، سرطان روده، دخانیات، سرطان مردانه تعداد بازديد: 211 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز