Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 00:48

4
فروردین
توصیه‌های خوراکی برای پیشگیری از «ترش کردن» معده

توصیه‌های خوراکی برای پیشگیری از «ترش کردن» معده

بیماری ریفلاکس معده‌ای به مرو زمان اتفاق می‌افتد که اسید معده به طور مکرر به مری باز می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران نوشت: بیماری ریفلاکس معده‌ای به مرو زمان اتفاق می‌افتد که اسید معده به طور مکرر به مری باز می‌گردد.

مهسا موذن دکترای تخصصی تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز  گفت: ریفلاکس اسید می‌تواند پوشش مری را تحریک کند که بسیاری از افراد ریفلاکس اسید را تجربه کرده اند، به ویژه در ایام نوروز به دلیل استفاده از غذاهای چرب و ناسالم و تغییر الگوی غذایی، این علائم ممکن است تشدید شود.

او گفت: رعایت برخی از نکات تغذیه‌ای در نوروز می‌تواند سبب پیشگیری از این مشکل در افراد شده یا علائم را بهبود بخشد که با این راهکارها آشنا می‌شویم:

موذن گفت: در صورت استفاده از غذاهای رستورانی یا مصرف غذا در بیرون از خانه، از مصرف وعده‌های غذایی بزرگ و پرچرب مانند فست فودها شامل سوسیس و کالبالس، پیتزا، همبرگر، چیز برگر و موارد مشابه، همچنین غذاهای سرخ شده، غذاهای تند، نوشیدنی‌های گازدار و نوشیدنی‌های انرژی زا خودداری کنیم و غذاهای کم چرب‌تر را انتخاب کنیم.

 بیشتربخوانید:

5 روش خانگی درمان رفلاکس معده

 

دکترای تخصصی تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: در صورت اضافه وزن یا چاقی، (از چند ماه قبل نوروز) برنامه کاهش وزن را زیر نظر متخصص تغذیه آغاز کرده و در طول ایام نوروز به این برنامه پایبند بمانیم.

او گفت: در صورت رفتن به دید و بازدید نوروزی، از مصرف چای به ویژه چای پررنگ، قهوه، شکلات، شیرینی‌های خامه‌ای و شیرینی‌های حاوی چربی زیاد پرهیز کنیم.

موذن گفت: بهتر است از میوه‌هایی غیر از مرکبات مانند موز یا سیب و یا سبزی‌هایی مانند خیار استفاده کنیم.

دکترای تخصصی تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: از خوردن شام دیرهنگام پرهیز کنیم. کمترین فاصله زمانی غذا خوردن تا دراز کشیدن، باید ۲ تا ۳ ساعت باشد.

او گفت: به جای سه وعده غذایی در روز، وعده‌های غذایی کم حجم و مکرر را انتخاب کنیم و از مصرف، نعناع، پیاز، الکل، غذاهای اسیدی همچون آب پرتقال، گوجه فرنگی و محصولات حاوی گوجه فرنگی خودداری کنیم.

موذن گفت: لباس‌های آزاد و گشاد (در ناحیه کمر) بپوشیم.

دکترای تخصصی تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: در صورتی که از دخانیات استفاده می‌شود، آن را ترک کرده و از دود آن‌ها نیز دوری کنیم.

او گفت:  سطح استرس را کاهش داده و یک رژیم غذایی متعادل با فیبر کافی مصرف کنیم.

موذن گفت: در صورتی که در طی شب دچار ریفلاکس معده شویم باید بلندی زیر سر خود را ۲۰ تا ۱۵ سانتی متر افزایش دهیم.

 بیشتربخوانید:

راهکارهای خانگی برای کاهش رفلاکس معده

با این مواد خوراکی دیگر سوزش معده ندارید

 

برچسب ها: چاقی، فست فود، ترش کردن معده، ریفلاکس معده، معده، اسید معده تعداد بازديد: 362 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز