Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:23

12
اردیبهشت
قلب سالم در 27 روز (2)

قلب سالم در 27 روز (2)

حداقل روزی یك حبه سیر مصرف كنید تا كمتر دچار بیماری‌های قلبی شوید. سیر مانع از تجمع گلبول‌های قرمز و مسدود شدن رگ‌های خونی می‌شود.

 

روز یازدهم: بذر كتان مصرف كنید: بذر كتان یكی از منابع اصلی چربی‌های امگا 3 است. اضافه كردن این ماده به برنامه غذایی روزانه‌ موجب كاهش بیماری‌های قلبی تا 46 درصد می‌شود و از تجمع گلبول‌های قرمز جلوگیری می‌كند. می‌توانید هر روز 2 قاشق چایخوری بذر كتان را به ماست یا سالاد خود اضافه كنید. بعد از خرید، آن را در یخچال نگه دارید.

روز دوازدهم: روز خود را با حركات كششی بدن آغاز كرده و پایان دهید: انعطاف‌پذیری بدن نیز از بیماری‌های قلبی می‌‌كاهد. بزرگسالان بالای چهل سال، بیشتر دچار خشكی و گرفتگی عضلات بدن می‌شوند. هر روز 10- 15 دقیقه حركات كششی را تمرین كنید تا انعطاف‌پذیری بدن‌تان افزایش یابد. یوگا نیز برای این منظور بسیار خوب است.

روز سیزدهم: از مصرف الكل بپرهیزید: خانم‌هایی كه دچار بیماری‌ خاص، فشار خون بالا و برخی مشكلات دیگر هستند، به هیچ‌وجه نباید الكل مصرف كنند؛ زیرا خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها، مثل سرطان سینه در آنها افزایش می‌یابد.

روز چهاردهم: از سویا استفاده كنید: این گیاه حاوی پروتئین فراوان است كه موجب كاهش كلسترول می‌شود. بهتر است از سویای فرآوری شده به صورت محدود استفاده كنید و از مكمل سویا اصلا استفاده نكنید؛ زیرا میزان فیتواستروژن موجود در این مكمل‌ها مشخص نیست و افزایش فیتواستروژن سبب رشد بیش از حد سلول‌های مربوط به استروژن می‌شود و خطر سرطان سینه را افزایش می‌دهد.

هفته سوم

 روز پانزدهم: با سیر آشتی كنید: حداقل روزی یك حبه سیر مصرف كنید تا كمتر دچار بیماری‌های قلبی شوید. سیر مانع از تجمع گلبول‌های قرمز و مسدود شدن رگ‌های خونی می‌شود.

روز شانزدهم: جست و خیز بیشتری كنید: با كارهای كوچك‌تر فعالیت خود را افزایش دهید. هر روز با كودك خود با یك توپ كوچك و یا هر چیز دیگر بازی كنید. دور اتاق خواب بگردید و برقصید و جست و خیزهای كوچك و معمولی كنید. تا كالری بیشتری بسوزانید و بدن سالم‌تری داشته باشید.

روز هفدهم: از وا نمود كردن بپرهیزید: یكی از دلایل اصلی استرس این است كه سعی كنید آن‌گونه كه نیستید، زندگی كنید. از خودتان بپرسید آیا واقعا آنگونه كه می‌خواهید، زندگی می‌كنید؟ وقت خود را با افرادی بگذرانید و كارهایی انجام دهید كه دوست دارید تا احساس شادی بیشتری كنید؛ به این ترتیب سلامت بیشتری نیز خواهید داشت.

روز هجدهم: 5 دقیقه مدیتیشن كنید: حالتی از مدیتیشن كه به هوشیاری شما در لحظه‌ای كه هستید كمك می‌كند و از میزان استرس‌های‌تان می‌كاهد، چشم‌های خود را ببندید، آرام و عمیق نفس بكشید و این كار را به مدت 5-10 دقیقه در روز انجام دهید.

روز نوزدهم: به جنبه روحانی و معنوی شخصیت خود نیز اهمیت دهید: براساس تحقیقات، تمرینات معنوی، دعا كردن، نیایش و تقویت ایمان باعث افزایش عمر و سلامت بیشتر قلب می‌شود.

روز بیستم: ارتباطات خود را حفظ كنید: داشتن رابطه و دلبستگی به خانواده و دوستان از میزان استرس‌ها و افسردگی‌ها می‌كاهد. استرس و افسردگی دو عامل اصلی ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند. دست‌كم هفته‌ای یكبار شام یا ناهار خود را با خانواده و دوستان‌تان میل كنید به ملاقات آنها بروید و گاهی اوقات مشكلات خود را با آنها در میان بگذارید.

روز بیست و یكم: ویتامین D و روغن ماهی مصرف كنید: روغن ماهی به سلامت قلب كمك بسیار زیادی می‌كند. این روغن حاوی اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشد كه سیستم الكتریكی قلب را تثبیت می‌كند، فشار خون و تری‌گلسیرید را كاهش می‌دهد و از التهابات می‌كاهد. ویتامین D تا 80 درصد احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی را كاهش می‌دهد و برای سلامت قلب بسیار مفید است.

هفته چهارم

روز بیست و دوم: شوخ طبع و شیرین باشید: ازدواج موفق و داشتن روابط خوب با همسر از شما در برابر بیماری‌های قلبی محافظت می‌كنند. زوج‌های شاد پنج برابر سالم‌تر از زوج‌های منفی و غمگین هستند، فشار خون پایین‌تری دارند و كمتر دچار گرفتگی رگ‌ها می‌شوند. برای آنكه ازدواج بهتر و زندگی شادتری داشته باشید، بهتر است از كنار مسائل كوچك‌تر به راحتی بگذرید.

روز بیست و سوم: كاكائوی سیاه بخورید: شكلات و كاكائوی تلخ و سیاه حاوی فلورنید و آنتی‌‌اكسیدان است. در 18 از بیماران مصرف كاكائوی سیاه باعث كاهش فشارخون می‌شود.

روز بیست و چهارم: از سیگارها دوری كنید: وقتی كه دوست یا یكی از همكاران‌تان سیگارش را روشن كرد، شما بلافاصله از او دور شوید تا قلب‌تان از شما تشكر كند! مصاحبان و نزدیكان افراد سیگاری نیز در معرض خطر هستند و احتمال بروز بیماری‌های قلبی در آنها بسیار زیاد است.

روز بیست و پنجم: موز بخورید: برای كاهش فشار خون، باید پتاسیم بیشتری دریافت كنید تا سدیم بیشتری از طریق مدفوع دفع شود. برخی از مواد غذایی سرشار از پتاسیم عبارتند از: سیب‌زمینی پخته‌شده، رب گوجه، ماست، طالبی و موز.

روز بیست و ششم: از مصرف زیاد قند بپرهیزید: افرادی كه روزانه بیش از 74 گرم فروكتوز مصرف می‌كنند، 87 درصد بیشتر در معرض افزایش ناگهانی فشار خون هستند. افزایش میزان فروكتوز موجب كاهش تولید اكسید نیتریك می‌شود. اكسید نیتریك گازی است كه به آرامش و راحتی رگ‌های خونی و فراخی آنها كمك می‌كند.

روز بیست و هفتم: بخندید: براساس تحقیقات، 40 درصد از بیماران قلبی كمتر لبخند می‌زنند، زودرنج‌تر هستند و بیشتر تحت تاثیر زندگی آسیب می‌بینند. خود را از لذت یك لبخند حتی كوتاه و كوچك محروم نكنید، اینكار نه تنها به شما آسیبی نمی‌رساند، بلكه چهره‌تان را نیز زیباتر می‌كند.

 

برچسب ها: سرطان سینه، سلامت قلب، استروژن، فیتواستروژن، برنامه غذایی روزانه‌، گرفتگی عضلات بدن، تجمع گلبول‌های قرمز تعداد بازديد: 702 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز