Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 03:26

27
اردیبهشت
راه‌هایی برای احساسی بهتر داشتن (2)

راه‌هایی برای احساسی بهتر داشتن (2)

از انجام كارها و عادت‌های یكنواخت بپرهیزید مثلاً اگر همیشه خرید منزل به عهده همسر شما بوده است، حال امروز تصمیم بگیرید خودتان آن را انجام دهید.

 

با نگاهی باز و روشن و فكر و ذهنی مثبت به اطراف نگاه كنید

گاهی پذیرفتن طرح‌های جدید، فكر و ذهن را تقویت می‌كند. استعداد و توانایی‌های خو را بیابید و آنها را پرورش دهید. فهرستی از كارهایی كه به آنها علاقه دارید تهیه كرده و آنها را انجام دهید. در انجام آنها به دیگران وابسته نباشید و خودتان شخصاً اقدام كنید. بسیاری از افراد ساكت نشسته‌اند و برای ایجاد تغییر در زندگی منتظر شانس و اقدام دیگران هستند؛ در حالی‌كه هیچ‌گاه چنین روزی نمی‌رسد و ما خود باید اولین گام را برداریم.

یاد بگیرید كه اهداف و كارهایی را كه برای انجام آنها مصمم هستید، خودتان باید بیابید و انجام دهید اگرچه ممكن است گاه با تلاش فراوان نتوانید به مقام آنها دست پیدا كنید، ولی باز امكان دسترسی شما به این اهداف بیش از زمانی خواهدبود كه منتظر نشسته بودید و هیچ كاری انجام نمی‌دادید.

بر احساسات و افكار منفی خود غلبه كنید

 علل بروز رفتار و احساسات منفی را درخود بیابید و سعی كنید آنها را از بین ببرید، مثبت فكر و عمل كنید؛ حتی اگر ازدرون چنین احساسی ندارید. بر خشم و عصبانت خود غلبه كنید كه هر دو هیجان و احساسات منفی هستند و تاثیرات منفی به همراه خواهند داشت.

كارهایی متفاوت ازكارهای معمول انجام دهید

 از انجام كارها و عادت‌های یكنواخت بپرهیزید مثلاً اگر همیشه خرید منزل به عهده همسر شما بوده است، حال امروز تصمیم بگیرید خودتان آن را انجام دهید.

بر ترس و وحشت خود غلبه كنید

اغلب افراد با بالا رفتن سن، چیزهای زیادی را از دست می‌دهند؛ چیزهایی كه روزهایی صاحبان اصلی آنها بودند. ترس و وحشت خود را فرو بنشانید، زیرا این امر موجب می‌شود قدر آنچه را كه اكنون مالك آن هستید، ندانید. گاهی از موضوعاتی می‌هراسیم كه ممكن است هیچ‌گاه در زندگی ما اتفاق نیفتند. اعتماد به نفس خو را افزایش دهید؛ زیرا موجب غلبه بر ترس شما می‌شود. با دلایلی كه خود برای وجود این ترس می‌آورید، مبارزه كنید و خوشبین باشید و آن را از زندگی خود دور كنید.

حسادت و دیگر خصوصیات وابسته به آن از منفی‌ترین حس‌ها هستند

به جای فكر كردن درباره چیزهایی كه دیگران دارند و شما می‌خواهید آنها را داشته باشید به چیزها و استعدادهایی كه خود مالك آن هستید، فكر كنید و حس حسادت را از خود دور كنید. بسیاری از دوستان و اطرافیان شما به آنچه كه شما اكنون مالك آن هستید و متوجه ارزش آن نیستید، حسرت می‌خورند. جوانب مثبت زندگی خود را در نظر بگیرید و به بهبود جوانب دیگر زندگی بپردازید.

ورزش و فعالیت را در زندگی روزمره خود بگنجانید

به جای استفاده از ماشین برای رفتن به محل كار پیاده‌روی كنید و به جای آسانسور از پله استفاده كنید. با ورزش، سلامت قلب و عروق خونی تصفیه می‌شود. یك بدن سالم و تندرست بهتر می‌تواند از عهده انجام كارهای روزانه برآید. جذب و دریافت اكسیژن بیشتر در طی ورزش موجب سرزندگی و شادابی می‌شود و ترشح آندروفین افزایش می‌یابد.

هیچ‌گاه برای شروع ورزش دیر نیست، پس برای آن وقت بگذارید؛ چرا كه سلامتی و تندرستی جسمی و روانی از هر كاری در زندگی مهم‌تر است. در صورتی كه هوا برای پیاده‌روی مساعد نبود، در خانه ورزش كنید (با یك دستگاه ورزشی خانگی مثل دوچرخه ثابت و یا استفاده از یك سی‌دی ورزش‌های ایروبیك و . . .) حتی اگر هیچ‌یك از این امكانات را در اختیار نداشتید، پله‌های خانه‌های خود را پایین و بالا بروید.

بازی‌های فكری انجام دهید و تا می‌توانید بخندید

قدرت فكری خود را با انجام ورزش‌های فكری افزایش دهید، همانگونه كه برای بهبود فعالیت‌های جسمی ورزش می‌كنید. با انجام تمرینات ساده می‌توانید فكر خود را نیز تقویت كنید؛ مثلاً روزنامه و یا كتاب را در وضعیت معكوس قرار دهید و سعی كنید آن را بخوانید و یا با خرید بازی‌های فكری آنها را با دوستان و آشنایان انجام دهید، معاشرت و خوشگذرانی با دوستان حال شمارا بهبود می‌بخشد.

خنده به بدن شما اكسیژن بیشتر می‌رساند، فشارخون را كاهش می‌دهد، گردش خون و متابولیسم و سوخت و ساز را بهبود می‌بخشد، آندورفین را كه یك مسكن و آرام بخش طبیعی است در بدن رها و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌كند. با خندیدن تجدید نیرو كنید. یك دوره لذت و خوشی، شور و اشتیاق شما را برای انجام كارها بیشتر می‌كند. خندیدن اختلالات و ناراحتی‌های گوارشی را از بین می‌برد.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- راه‌هایی برای احساسی بهتر داشتن- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: حسادت، افكار منفی، غلبه بر خشم، فكر و ذهنی مثبت، احساسات منفی، غلبه بر ترس و وحشت، منفی‌ترین حس‌ها تعداد بازديد: 730 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز