Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 04:33

14
اردیبهشت
داشتن تنها رویای یک کسب و کار موفق برای موفقیت کافی نیست

داشتن تنها رویای یک کسب و کار موفق برای موفقیت کافی نیست

مشاوره نقشی حیاتی و تعیین‌کننده درحیات مادی و معنوی انسانها و بویژه در بهبود وضعیت کسب‌وکار دارد. آنچه مسلم است این است که مشاوره نیاز طبیعی بشر و پشتیبان او در تصمیم‌گیری‌های سنجیده است.

به قلم : د کتر مهد ی کریمی تفرشی*

 

تحریریه زندگی آنلاین  : مشاوره نقشی حیاتی و تعیین‌کننده درحیات مادی و معنوی انسانها و بویژه در بهبود وضعیت کسب‌وکار دارد. آنچه مسلم است این است که مشاوره نیاز طبیعی بشر و پشتیبان او در تصمیم‌گیری‌های سنجیده است.

انسان در زندگی امروز، نمی تواند در همه ی امور صاحب نظر و متخصص باشد. از آنجا که شرایط زندگی در عصر حاضر ، به تخصص و مهارت در همه ی زمینه های زندگی نیاز است، بهترین راهکار دریافت مشاوره است. برای رسیدن به موفقیت ، آرامش و پیشگیری از اشتباهات احتمالی، بهترین راه دریافت مشاوره است.

راه اندازی و شروع یک کسب و کار، یکی از چالش هایی است که پیش روی افراد جامعه امروز به خصوص قشر جوان قرار دارد.

اگر چه رویای داشتن یک کسب و کار موفق و درآمد زا، بسیار وسوسه انگیز و جالب است اما داشتن یک رویا، به تنهایی تضمینی برای موفقیت نیست. راه اندازی استارت آپ و کسب و کاری جدید، جدا سخت و طاقت فرسا است. یک اشتباه کوچک در شروع کسب و کار می تواند شما و سرمایه تان را تا مرز نابودی بکشاند و زحمات شما را به راحتی هدر بدهد.

 سازمان‌های بخش خصوصی به‌ویژه در ایران با شور و حرارتی خاص تأسیس می‌شوند، اما برای پایداری و ماندگاری آنان باید کوشید و این ماندگاری در پرتو کوشش و بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران و انسان‌های مصمم و توسعه‌یافته است. شرکت‌های توسعه‌یافته در دنیای امروز، با حضور، یاری و مشورت انسان‌های توسعه‌یافته تأسیس، و دوام و بقا می‌یابند.

ارائه ایده های نو و خلاقانه و روش های خروج از مشکلات، مسائلی است که در مسیر کسب و کار، شما را به موفقیت بیشتر سوق می دهد. مشاورین کسب و کار، در شروع استارت آپ و کسب و کار، می توانند ایده های خلاقانه ای به شما ارائه دهند، که قطعا در مسیر رشد و موفقیت کسب و کار شما مفید خواهد بود.

بیشربخوانید:

راز راه اندازی یک استارت آپ موفق

بازار ايران با وجود فراز و نشیب های بسیار، اما با ورود رقبای ریز و درشت تا حد زيادي تبديل به يك بازار رقابتي شده است و در اين ميدان تقريباً هيچ بازيگري تنها و بدون رقيب نيست . در اين فضا ،‌ توجه جدي به بازاريابي براي تمام شركتها يك امر ضروريست و كسانيكه در اين مورد غفلت كنند بسرعت ميدان را بنفع رقبا از دست خواهند داد . از آنجائيكه بازاريابي مانند بسياري از دانش هاي ديگر امروز امري تخصصي شده است، اتكاي مديران شركت‌ها به روش هاي سنتي گذشته و پيروي از تجربه هاي قبلي كافي نيست و بايد به محض عوض شدن شرايط رقابت ،‌ از شيوه هاي جديد بازاريابي استفاده نمود .از آنجائيكه امروزه مديران شرکت ها نیاز به دانش ، مهارت و تخصص بازاریابی در بكار بستن اين شيوه ها را بیش از گذشته احساس می کنند استفاده از خدمات يك مشاور بازاريابي كاملاً بديهي بنظر مي رسد.

مشاوره کسب و کار و تجارت در زمینه های زیادی می تواند به شما راهنمایی ارائه دهد از جمله اینکه:

چگونه و با استفاده از چه راهکار هایی می توانید از رقبا پیشی بگیرید.

چه استراتژی هایی می تواند سهم بازار را به نفع کسب و کار شما افزایش دهد؟

ارائه راهکارهایی که می تواند به وفادار سازی مشتری بینجامد.

چگونه می توان، اعتبار برند خود را افزایش دهید.

چگونه و با چه روش هایی می توان بازاریابی کرد؟

چه مکان هایی برای تبلیغات مناسب است و چه میزان تبلیغات برای کسب و کار مفید است؟

ارائه برنامه های مفید برای جلوگیری از کاهش هزینه های اولیه.

دریافت راهنمایی و راهکار هایی که به افزایش درآمد می انجامد.

دریافت راهنمایی و مشاوره درباره ی مدیریت شبکه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال.

و موارد دیگر که قطعا برای کسب و کار شما سودمند خواهد بود…

بیشتر بخوانید:

زنان کارآفرین و نیمرخ زنانه اقتصاد ایران

دو کارآفرینی که شیرین کاشتند!

 

 

ارائه ایده های نو و خلاقانه و روش های خروج از مشکلات، مسائلی است که در مسیر کسب و کار، شما را به موفقیت بیشتر سوق می دهد. مشاورین کسب و کار، در شروع استارت آپ و کسب و کار، می توانند ایده های خلاقانه ای به شما ارائه دهند، که قطعا در مسیر رشد و موفقیت کسب و کار شما مفید خواهد بود. حضور یک مشاور خوب و کار بلد در کسب و کار شما، می تواند به کارمندان انگیزه بیشتری دهد. زمانی که مشاور در سیستم تجاری خود داشته باشید، حضور او نقطه قوت و اتکاء، برای کارمندان خواهد بود؛ چرا که آن ها این دلگرمی را دارند که هر زمان با مشکل یا چالشی درگیر شدند، بتوانند از مشاوران کمک دریافت نمایند.

شاید تصور کنید که هزینه استخدام یک مشاور کسب و کار، ممکن بیشتر از کارمندان معمولی باشد، اما این نکته را در نظر بگیرید که این افراد به دلیل مهارت و تجربه ای که دارند، کمک زیادی به سودآوری و موفقیت کسب و کار شما خواهند کرد.

 هزینه‌کرد درآموزش و مشاوره به منزله یک سرمایه‌گذاری سودآور است که افق‌های روشنی را پیش چشم بنگاه‌های اقتصادی گشوده و سازمان را برای آینده مجهز می‌کند.

 

* رئیس کارگروه کسب و کارهای جاده ابریشم سازمان ملل- یونسکو

رئیس هیات مدیره مجتمع صنایع غذایی گلها و هلدینگ آل ام کاتی (MKT GROUP) 

ریاست هیات مدیره تعاونی تولید کنندگان محصولات غذایی کشور، رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی های توزیع و فروش محصولات غذایی،  نائب رئیس  هیات مدیره انجمن علوم و فناوری غلات ایران،  عضو هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی کشور، کارآفرین برتر جهان اسلام

برچسب ها: کسب و کار، کسب درآمد، سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، استارت آپ، فروش آنلاین، درآمدزایی، تبلیغات، دورکاری تعداد بازديد: 603 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز