Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 02:47

17
آذر
موفقیت استراماچونی در هفت پرده

موفقیت استراماچونی در هفت پرده

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان استقلال در این فصل فوتبالی بی‌نقص را به معرض نمایش می‌گذارد و تا پایان هفته سیزدهم استراماچونی به نوعی موفق‌ترین مربی لیگ نوزدهم بوده است.

 استقلالی‌ها در هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر موفق شدند با تک گل شیخ دیاباته، تیم شهر خودرو را در تهران شکست بدهند تا با این نتیجه به صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر برسند. این اولین صدرنشینی آبی‌پوشان پس از ۱۰۲ هفته فوتبالی است و مسلما نقش آندره‌آ استراماچونی را نمی‌توان در این صدرنشینی نادیده گرفت. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان استقلال در این فصل فوتبالی بی‌نقص را به معرض نمایش می‌گذارد و تا پایان هفته سیزدهم استراماچونی به نوعی موفق‌ترین مربی لیگ نوزدهم بوده است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به دلایل موفقیت‌های استرا در هفت پرده.

ترکیب ثابت
یکی از مهمترین دلایل ناکامی وینفرد شفر در استقلال تغییرات پیا‌پی این مربی آلمانی در ترکیب ثابت آبی‌ها بود. در عصر شفر استقلال هرگز ترکیب و حتی سیستم ثابتی نداشت و در هر بازی با تغییرات فراوان مقابل رقیب خود قرار می‌گرفت. اما در تیم استراماچونی این تغییرات اصلا دیده نمی‌شوند و مربی جوان و موفق آبی‌ها بر‌خلاف همتای آلمانی خود خیلی زود توانست در استقلال نفرات اصلی تیمش را شناسایی کند. در تیمی که استراماچونی آماده حضور در لیگ نوزدهم کرده، جای‌۱۰ بازیکن ثابت و بدون تغییر به نظر می‌رسد. بعد از جدایی مهدی رحمتی از استقلال سیدحسین حسینی پیراهن شماره یک استقلال را بر تن کرد و این بازیکن در تمام بازی‌های استقلال در ترکیب آبی‌ها به میدان رفته است. در سیستم ۳ دفاعه استراماچونی جای عارف غلامی و روزبه چشمی تثبیت شده و احتمالا دانشگر و یزدانی باید برای تشکیل ضلع سوم رقابت کنند. وریا غفوری ستاره درخشان استقلال در پست بال راست است و میلیچ هم رفته‌رفته با کنار زدن زکی‌پور جایگاه ثابتی در تیم پیدا کرده است. زوج ریگی و کریمی در خط میانی غیرقا‌بل جایگزین به نظر می‌رسد و از طرف دیگر فرشید اسماعیلی به عنوان تنها بازیکن تهاجمی خط هافبک استقلال در این فصل جایگاهی بدون تغییر در ترکیب داشته و استراماچونی جانشینی برای این بازیکن در ترکیب خود نمی‌بیند. در خط حمله هم دیاباته و قائدی زهردارترین خط حمله لیگ نوزدهم را تشکیل داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

شوک خبری به استقلال؛ استراماچونی بلیت ایتالیا گرفت

آستراماچونی سرمربی تیم ملی فوتبال می شود؟!

استراماچونی گزینه هدایت تیم ملی ایران؟!

خیلی از مربی‌های لیگ نوزدهم با گذشت ۱۳ هفته از لیگ هنوز سیستم موردنظر خود را پیدا نکرده‌اند، اما استراماچونی از همان هفته اول سیستم ۲-۵-۳ مدرن را برای تیمش انتخاب کرد و علی‌رغم سردرگمی بازیکنان استقلال در هفته‌های ابتدایی هرگز در استفاده از این سیستم تردید نکرد. در این سیستم استراماچونی با افزایش تعداد هافبک‌های خود تقریبا مقابل همه رقبا برنده جنگ میانه میدان بوده و این برتری نتایج اخیر را به دنبال داشته است.

احیای بازیکنان
در استقلال استراماچونی ستارگان رنگ و رو باخته آبی‌ها به ستارگان درخشانی در آسمان آبی پایتخت تبدیل شده‌اند. روزبه چشمی در قلب دفاع به همان مدافعی تبدیل شده که فوتبال ایران مدت‌هاست انتظارش را می‌کشد. مهدی قائدی در نقش فوق‌ستاره ظاهر شده و علی کریمی هم در میانه میدان می‌جنگد و هم گل می‌زند. وریا غفوری دوباره خودش را نشان داده و بازیکنی مثل ریگی هم در نقش ستاره نوظهور ظاهر شده است.

هماهنگی تیم
در سیستم ۲-۵-۳ مدرن هماهنگی بازیکنان در خطوط سه‌گانه یکی از مهمترین فاکتور‌های موفقیت است. در این سیستم تیم با مشارکت همه بازیکنان در خطوط سه‌گانه حمله می‌کند و با مشارکت همه بازیکنان به کار‌های پرسینگ و دفاع می‌پردازد. استرا به بهترین شکل ممکن توانسته این هماهنگی را در تیم خود ایجاد کند.

زوج سازی
استقلال مدت‌ها بود که به درخشش فردی بازیکنانی مثل اسماعیلی و شجاعیان چشم دوخته بود، اما حالا و بعد از مدت‌ها در تیم استراماچونی هواداران زوج‌هایی را می‌بینند که خاطرات زوج‌های درخشان تاریخ استقلال را زنده کرده‌اند. در خط حمله دیاباته و قائدی یکدیگر را چشم بسته پیدا می‌کنند، در میانه میدان ریگی و کریمی در نبرد با هر خط هافبکی برنده می‌شوند و در جناحین هم کار‌های ترکیبی به دفعات در طول بازی‌های استقلال تکرار می‌شوند.

جنگجو‌های آبی
استقلال با منصوریان، شفر، مظلومی و حتی در آخرین فصل حضور قلعه‌نویی یک تیم تقریبا بی‌انگیزه بود، اما استراماچونی توانسته روحیه جنگندگی را بعد از سال‌ها به اردوی آبی‌ها برگرداند. دوندگی و جنگندگی بازیکنان استقلال در طول‌۹۰ دقیقه نشان می‌دهد که در تیم استرا بازیکن بی‌انگیزه جایی ندارد و مرد ایتالیایی به خوبی توانسته فاکتور انگیزه را به تیمش تزریق کند.

وقت گذاشتن
استرا از زمان آمدن به ایران دائم سرش در لپ‌تاپ و آنالیز حریفان است. او به سبک مربیان منضبط اروپایی به عنوان اولین نفر در محل تمرینات تیمش حاضر می‌شود و از شروع لیگ نوزدهم تعداد روز‌های مرخصی این مربی از تعداد انگشتان یک دست بیشتر نشده است. او برای موفقیت تیمش وقت گذاشته و با صدرنشینی در لیگ نتیجه این وقت گذاشتن و زحمات خود را دیده است؛ اتفاقی که در تیم ملی کشورمان با حضور مارک ویلموتس کاملا عکسش را دیدیم!

 

منبع:خراسان

برچسب ها: استقلال، شیخ دیاباته، آندره آ استراماچونی، سید مهدی رحمتی، عارف غلامی تعداد بازديد: 283 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز