Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 07:01

5
آذر
«تی‌تی» در جشنواره توکیو

«تی‌تی» در جشنواره توکیو

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم "توکیو"، امسال چهار فیلم بلند و داستانی از سینمای ایران را به نمایش خواهد گذاشت.

تحریریه زندگی آنلاین : سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم "توکیو"، امسال چهار فیلم بلند و داستانی از سینمای ایران را به نمایش خواهد گذاشت.

با اینکه امسال شرایط پیچیده‌ای برای برپایی فستیوال‌های سینمایی وجود دارد، برگزارکنندگان فستیوال توکیو قصد دارند رویداد امسال را به صورت فیزیکی و همراه با اکران‌های عمومی در سینماهای توکیو، البته با محدودیت‌هایی برگزار کنند. همچنین به دلیل شرایط ویژه امسال، فستیوال فیلم توکیو بخش جدیدی را به نام Tokyo Premiere ۲۰۲۰ ابداع کرده که شامل حدود سی فیلم است و ترکیبی خواهد بود از بخش‌های مسابقه، چشم‌انداز آسیا و سینمای ژاپن که در سال‌های گذشته به تفکیک برگزار می‌شدند و به جای جوایز مرسوم همه ساله، قرار است تنها جایزۀ ویژۀ تماشاگران به یک فیلم اهدا شود. امسال فیلم «مجبوریم» جدیدترین ساخته رضا درمیشیان و «تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده دو نماینده سینمای ایران در بخش Tokyo Premiere ۲۰۲۰ جشنواره توکیو هستند و اولین نمایش جهانی خود را در این رویداد سینمایی تجربه خواهند کرد.

  بیشتربخوانید:

دلتنگ تئاترم

بازیگری دست آقازاده‌های سینمایی افتاده است

 

 

«تی‌تی» چهارمین ساخته سینمایی آیدا پناهنده است

فیلم سینمایی «تی‌تی» چهارمین ساخته سینمایی ایدا پناهنده است و کمپانی DreamLab Films به مدیریت نسرین میرشب پخش جهانی این فیلم را بر عهده دارد. پارسا پیروزفر، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، سودابه جعفرزاد، امیر حامد، مهدی فریضه، هیلدا کردبچه، رضا عموزاد، زینب شعبانی، هانیه کاظمی، مهرانه به‌نهاد و... بازیگران این فیلم هستند.

 

جشنواره شامل نمایش ۳۲ فیلم از کشورهای مختلف جهان است

بر اساس این گزارش، فیلم «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی که در اولین حضور بین المللی خود توانست جایزه بهترین فیلم بخش افق‌های هفتاد و هفتمین جشنواره ونیز را کسب کند به همراه فیلم «شیطان وجود ندارد» ساخته محمد رسول اُف برنده جایزه خرس طلای بهترین فیلم جشنواره برلین ۲۰۲۰ هم در بخش «تمرکز جهانی» جشنواره فیلم توکیو به روی پرده خواهند رفت. این بخش شامل نمایش برترین فیلم‌های شرکت کننده در جشنواره‌های جهانی است. این گزارش می‌افزاید، سینمای ایران سال گذشته و در سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو نیز حضور موفقی داشت و فیلم «متری شیش و نیم» از سعید روستایی در بخش رقابتی اصلی و دو فیلم «پیرمردها نمی‌میرند» ساخته رضا جمالی و «قسم» از محسن تنابنده، در بخش "آینده آسیا" حاضر بودند و در پایان سعید روستایی و نوید محمدزاده برای فیلم «متری شیش و نیم» به ترتیب جوایز بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد را از این جشنواره معتبر دریافت کردند و رضا جمالی نیز برای فیلم «پیرمردها نمی‌میرند» جایزه «روح آسیا» را از سوی بنیاد فرهنگی ژاپن دریافت کرد. سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم توکیو از تاریخ ۳۱ اکتبر تا ۹ نوامبر (۱۰ تا ۱۹ آبان) برگزار خواهد شد.

بیشتربخوانید:

فاطمه معتمدآریا: در خیلی چیزها رکورددارم

برچسب ها: الناز شاکردوست، پارسا پیروز فر، سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم توکیو، فیلم تی تی، آیدا پناهنده تعداد بازديد: 235 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز