Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 15:48

3
آبان
بازیگری دست آقازاده‌های سینمایی افتاده است

بازیگری دست آقازاده‌های سینمایی افتاده است

بازیگر سریال «تبریز در مه» گفت: نقش‌های خوب سینما به افراد خاص و عده محدودی می‌رسد، سینما دست آقازاده‌های هنری افتاده است، افرادی که در خفا از آقازاده بودن دیگران گلایه دارند، اما خودشان آقازاده سینمایی شده‌اند.

تحریریه زندگی آنلاین : بازیگر سریال «تبریز در مه» گفت: نقش‌های خوب سینما به افراد خاص و عده محدودی می‌رسد، سینما دست آقازاده‌های هنری افتاده است، افرادی که در خفا از آقازاده بودن دیگران گلایه دارند، اما خودشان آقازاده سینمایی شده‌اند.

فقیهه سلطانی پیرامون اجرای نمایش «یه گاز کوچولو» گفت: تئاتر ماه‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل بود و گروه نمایش «یه گاز کوچولو» برای این اثر زحمات بسیاری کشید، تمرینات بسیاری انجام شد و من در مقام کارگردان نمی‌خواستم زحمت گروه به هدر برود.

وی ادامه داد: ما هم مثل سایر دیگر گروه‌ها درگیر مشکلات کرونا هستیم و این مشکلات قابل درک است. گروه‌ها احتیاج به حمایت‌های مالی دارند، ولی بچه‌های ما یک گروه بسیار منسجم‌اند که با عشق پای کار آمده‌اند و خطر اجرا در چنین شرایطی را به جان خریده‌اند.

 

بیشتربخوانید:

آرزو دارم قبل از مرگ اولین فیلمم را بسازم

 

کارگردان نمایش «یه گاز کوچولو» با اشاره به اینکه در اجرای این نمایش شیوه نامه‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شده است، اظهار داشت: این عشق و علاقه‌ای که بچه‌ها در چنین شرایطی پای کار می‌آیند یک طرف و بحث حمایت‌های مالی که گفتم در سوی دیگری قرار دارد. این بچه‌ها حتماٌ باید تأمین شوند. وی در خصوص استقبال مردم نسبت به این نمایش گفت: در کمال تعجب استقبال مردم از نمایش «یه گاز کوچولو» به اندازه ظرفیتی که ما می‌توانستیم بلیت بفروشیم خیلی خوب بوده است. سالن هر شب به اندازه‌ ظرفیتی که فروش داریم، تقریباً پر می‌شود و این در حالی است که هیچ تبلیغی برای این کار نداشته‌ایم.

 

بیشتربخوانید:

نقش اصلی سریال «پدرسالار» بودم اما امروز بیکارم

 

 

باید فکری برای اطراف تئاتر شهر شود

فقیهه سلطانی در ادامه گفت: ما در این نمایش یکسری مشکلاتی داریم. از جمله اینکه هرچند در سالن تمام شیوه‌نامه‌ها رعایت شده و همه جا ضدعفونی می‌شود، اما محوطه پارک شهر و اطراف این مکان هنری باید یک فکری برای آن شود. وی تصریح کرد: اطراف پارک شهر به حال خود رها شده و به مرکزی برای اعتیاد و تجمع معتادان تبدیل شده است. این وضعیت باید ساماندهی شود و در حال حاضر مشکل اساسی من این است که فکری برای اطراف تئاتر شهر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون مبلغی به عنوان حمایت دریافت کرده‌اند یا خیر، گفت: تاکنون نصف مبلغی که بنا بوده به عنوان کمک هزینه به ما بدهند، پرداخت شده و شاید

درست نباشد که من میزان مبلغ را بگویم، ولی قضیه این است که این مبلغ واقعاً کم است و تقریباً برای من هیچ فایده‌ای نداشته است.

 

 

دلیل انتخاب نام نمایش «یه گاز کوچولو»

کارگردان نمایش «یه گاز کوچولو» در پاسخ به این سؤال که چرا این نام را برای نمایشش انتخاب کرده، ترجیح داد توضیحی ندهد و تنها به گفتن این جمله که باید کار را ببینید تا علت نامگذاری را متوجه شوید بسنده کرد. وی در خصوص تکلیف بلیت‌های 50 درصدی که برای آن بلیت فروشی نمی‌شود، گفت: به ما که چیزی در این خصوص نگفته‌اند و حتی درصد عایدی ما را هم بعد از تقسیمات مرسوم روی همان 50 درصد فروخته شده محاسبه می‌کنند، اما ظاهراً بنا است از طرف ستاد کرونا کمکی به گروه‌‌های مثل ما شود که البته نمی‌دانم این اتفاق چه زمانی رخ بدهد.

فقیهه سلطانی در ادامه گفت: من نمی‌خواهم بگویم که کرونا چیزی نیست، اما اعتقاد دارم وقتی ما از خانه بیرون می‌آییم با هزاران اتفاقی مواجهیم که می‌تواند باعث مرگ ما شود. در این میان کرونا شناخته شده‌ترین آسیب است که اتفاقاٌ راه مقابله با آن را هم یاد گرفته‌ایم و وقتی همه چیز را رعایت کردیم اگر اتفاقی بیفتد این دیگر دست خداست.

 

 

بیشتربخوانید:

درباره گروهک‌های دهه ۶۰ تحقیق کردم

 

 

من به هیچ وجه ممنوع الکار نبودم

سلطانی با اشاره به شایعه ممنوع الکار شدنش افزود: من به هیچ وجه ممنوع الکار نبودم، اصلاً دلیلی برای این اتفاق وجود نداشته است، اتفاقاً با وجود مراقبت از فرزندم تا حد امکان فعالیت داشتم، اما برخی در این میان شایعه ساختند که من ممنوع الکار شدم که به هیچ وجه درست نیست.

 

نقش‌های خوب سینما به افراد خاص می‌رسد

سلطانی با اشاره به وجود مافیای بزرگ سینما ادامه داد: نقش‌های خوب سینما به افراد خاص و عده محدودی می‌رسد، سینما دست آقازاده‌های هنری افتاده است، افرادی که در خفا از آقازاده بودن دیگران گلایه دارند، اما خودشان آقازاده سینمایی شده‌اند. به همین دلیل نقش‌های مهم و جذاب به من و یا امثال من نمی‌رسد تا بتوانیم بار دیگر توانایی خودمان را محک بزنیم. بازیگر سریال «تبریز در مه» درباره کم کار شدن خود در عرصه بازیگری سینما و تلویزیون تصریح کرد: شاید از قاب دوربین دور شده باشم، اما در عرصه تئاتر مدام در حال فعالیت بوده‌ام، نقش‌های کوتاهی هم در آثار سینمایی بازی کردم، در کل یکی از دلایل دوری من از سینما فرزندم خردسالم بود، حال که وی بزرگتر شده قصد دارم بار دیگر با قدرت به این عرصه برگردم. این بازیگر سینما و تئاتر با اشاره به علاقه شخصی به کارگردانی خاطرنشان کرد: ورود من به سینما و تئاتر به عشق کارگردانی بود، همیشه دغدغه کارگردانی را داشته و دارم و امیدوارم در ادامه راه بتوانم به خوبی این اتفاق را پیش ببرم، کارگردانی در تئاتر هم مقدمات این نگاه من به سینما است.

برچسب ها: بازیگر سینما و تلویزیون، فقیهه سلطانی، بیوگرافی فقیهه سلطانی تعداد بازديد: 339 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز