Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:00

19
شهریور
طرز تهیه سالاد خیار و ذرت، یک پیش‌غذای ناب

طرز تهیه سالاد خیار و ذرت، یک پیش‌غذای ناب

سالاد خیار و ذرت یکی از انواع سالادهای سرد است که از ترکیب کاهو با خیار و ذرت تهیه می‌شود و روش تهیه آن بسیار آسان و فوری است.

فرارو: سالاد‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند که بیش‌تر به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند؛ اما خیلی از آن‌ها به دلیل ترکیباتی که دارند، می‌توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

 
 سالاد‌ها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی‌هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب‌لیمو، آب‌غوره و... تشکیل می‌شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می‌شوند و ممکن است علاوه‌بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و... نیز به آن‌ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی‌شان بیش‌تر می‌شود و می‌توان آن را به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد.

سالاد خیار و ذرت یکی از انواع سالاد‌های سرد است که دستور تهیه بسیار ساده‌ای دارد. کافی است کاهو، خیار و ذرت در منزل داشته باشید تا بتوانید این سالاد ساده و خوشمزه را تهیه کنید و از خوردن آن در کنار وعده‌های اصلی غذا لذت ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد کاهو و ذرت همراه با دستور تهیه سس مخصوص آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

بیشتربخوانید:

سالاد خیار و شوید ، یک شام عالی رژیمی

 

 

مواد لازم برای تهیه سالاد خیار و ذرت

کاهو پیچ: ۱ عدد

خیار: ۳ عدد

ذرت پخته یا کنسرو ذرت: ۱ لیوان

ماست هم زده یا پرچرب: ۳ قاشق غذاخوری

سیر: ۱ حبه

آبلیمو: نصف فنجان

جعفری خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

بیشتربخوانید:

طرز تهیه سالاد ماکارونی رژیمی

 

 

 

نکات مربوط به مواد اولیه

طرز تهیه سالاد خیار و ذرت، یک پیش‌غذای ناب

نکات مربوط به ذرت

ذرت یکی از دانه‌های خوراکی بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که در آشپزی کاربرد زیادی دارد. از دانه ذرت برای تهیه انواع سالاد سبزیجات، سوپ‌ها، خوراک مرغ، خورش، ماکارانی، فینگرفودها، سالاد الویه و سالاد ماکارانی و حتی در ترشی‌ها استفاده می‌شود. ما معمولا ذرت را به صورت قوطی‌های کنسرو از فروشگاه مواد غذایی یا به صورت منجمد و نیم‌پز از فروشگاه‌های سبزیجات تهیه می‌کنیم. اگر برای تهیه ذرت از خود بلال استفاده می‌کنید، باید بدانید که بهترین بلال برای تهیه ذرت، بلال‌های معروف به ذرت مکزیکی هستند که در مغازه‌های تره‌بار موجودند. بلال ذرت مکزیکی دارای دانه‌های درشت؛ شفاف و بسیار نرم و شیرین است که برای تهیه سالاد و استفاده در انواع غذا مناسب هستند. دانه‌های این نوع بلال به رنگ زرد روشن هستند و تیره نمی‌شوند.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه سالاد قارچ با سس ماست

 

 

 

طرز تهیه سالاد خیار و ذرت

طرز تهیه سالاد خیار و ذرت، یک پیش‌غذای ناب

۱ ـ کاهو را بعد از اینکه خوب شستید، خرد کنید و داخل ظرف سالاد بریزید.

۲ ـ خیار‌ها را پوست کنید؛ سپس به صورت نگینی خرد کنید و داخل ظرف سالاد بریزید.

۳ ـ حالا ذرت پخته یا کنسرو ذرت را به کاسه سالاد اضافه کنید. توجه داشته باشید که اگر از کنسرو ذرت استفاده می‌کنید، حتما بیست دقیقه قوطی کنسرو را بجوشانید؛ سپس داخل سالاد بریزید.

۴ ـ ماست را داخل یک کاسه دیگر بریزید و آبلیمو، ۲ ـ خیار‌ها را پوست کنید؛ سپس به صورت نگینی خرد کنید و داخل ظرف سالاد بریزید.

۳ ـ حالا ذرت پخته یا کنسرو ذرت را به کاسه سالاد اضافه کنید. توجه داشته باشید که اگر از کنسرو ذرت استفاده می‌کنید، حتما بیست دقیقه قوطی کنسرو را بجوشانید؛ سپس داخل سالاد بریزید.

۴ ـ ماست را داخل یک کاسه دیگر بریزید و آبلیمو، جعفری خرد شده، سیر رنده شده، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند؛ سپس سس آماده را داخل ظرف سالاد بریزید و با کمک دو قاشق بزرگ همه مواد سالاد را به خوبی زیر و رو کنید تا کاملا به سس آغشته شوند. حالا سالاد خیار و ذرت خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.عفری خرد شده، سیر رنده شده، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند؛ سپس سس آماده را داخل ظرف سالاد بریزید و با کمک دو قاشق بزرگ همه مواد سالاد را به خوبی زیر و رو کنید تا کاملا به سس آغشته شوند. حالا سالاد خیار و ذرت خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.

 

 

برچسب ها: سالاد، طرز تهیه سالاد، تزیین سالاد، کنسرو ذرت تعداد بازديد: 190 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز