Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 21:23

12
دی
طرز تهیه سالاد وگان با سس بادام زمینی

طرز تهیه سالاد وگان با سس بادام زمینی

در مطلب زیر می‌خواهیم طرز تهیه یک نوع سالاد وگان مقوی و سالم را به شما آموزش دهیم.

به گزارش کتاب کاله، افراد وگان معمولا در تهیه غذا‌های متنوع که با محدودیت‌های غذایی‌شان سازگار باشد، دچار مشکل می‌شوند. اگر شما هم وگان هستید، حتما سالاد وگان با سس بادام زمینی را امتحان کنید. در تهیه این سالاد لذیذ از کلم برگ، هویج، برنج بخارپز و آب لیموترش تازه استفاده می‌شود. یک بار که این سالاد را تهیه کنید، طرفدار همیشگی آن خواهید شد. تهیه این سالاد خوش‌طعم زمان تقریبا زیادی از شما می‌گیرد، بنابراین یک گزینه‌ی مناسب برای مواقعی است که برای تهیه غذا وقت بیشتری دارید. کلم برگ انواع مختلفی دارد.

شما می‌توانید در تهیه این سالاد خوشمزه از هر نوع کلمی که دوست دارید استفاده کنید، اما پیشنهاد ما کلم چینی است. این کلم، برگ‌های نازک‌تری دارد، سریع‌تر پخته می‌شود و سس بادام زمینی را بهتر جذب خود می‌کند. با کره بادام زمینی، سس سیر، سس سویا و شیر نارگیل می‌توانید سس بادام زمینی تهیه کنید و آن را روی سالاد بریزید. سالاد وگان یک گزینه‌ی مناسب به عنوان یک غذای سبک و میان وعده است و می‌توانید آن را همراه غذا‌های دریایی یا گوشت سرو کنید. اگر شما هم وگان هستید و برای تهیه این سالاد جذاب وسوسه شده‌اید، در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه سالاد وگان با سس بادام زمینی را به شما آموزش دهیم.

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه سالاد کتوژنیک تابه‌ای

 

 مواد لازم برای تهیه سالاد وگان با سس بادام زمینی

شیر نارگیل.................  یک سوم فنجان

کره بادام زمینی.............. دو قاشق غذاخوری

سس سویا ...............یک قاشق غذاخوری

سس سیر............... دو قاشق چای‌خوری

شکر قهوه‌ای............ سه چهارم قاشق چای‌خوری

کلم چینی.............. متوسط یک عدد

هویج............... متوسط دو عدد

روغن سبزیجات............... دو قاشق غذاخوری

آب لیموترش تازه.............. یک قاشق چای‌خوری

بادام زمینی برشته............. دو قاشق غذاخوری

برنج بخارپز .................به مقدار لازم

نمک............... به مقدار لازم

 

طرز تهیه سالاد وگان با سس بادام زمینی

رژیم غذایی وگان یکی از رژیم‌های مشهور دنیا است که تاثیرات متفاوتی روی بدن هر شخص دارد و در صورت توجه نکردن به تغذیه مناسب ممکن است منجر به کمبود‌های غذایی مانند فقر آهن گردد. به همین خاطر اهمیت دادن به وعده‌های غذایی و مصرف غذا‌های مقوی و مغذی در این رژیم بسیار پر اهمیت است.  می‌خواهیم طرز تهیه یک نوع سالاد وگان مقوی و سالم را به شما آموزش دهیم.

برای تهیه سالاد وگان با سس بادام زمینی، ابتدا به سراغ تهیه سس آن می‌رویم. شیر نارگیل، کره بادام زمینی، سس سویا، سس سیر و شکر قهوه‌ای را در یک کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس سس را کنار بگذارید.

کلم را به چهار قسمت تقسیم کنید. سپس وسط هر قسمت را ببرید. کلم را به قطعات دو و نیم سانتی‌متری برش بزنید. قطعات کلم را به خوبی بشویید و اجازه دهید آب آن‌ها برود. پوست هویج‌ها را بگیرید و آن‌ها را به دایره‌هایی با ضخامت سه و نیم سانتی‌متر برش دهید.

هم‌زمان برنج را هم به روش بخارپز آماده کنید. ابتدا برنج را بشویید و در یک قابلمه بریزید. سه برابر مقدار برنج در آن آب بریزید و روی حرارت متوسط بگذارید تا بجوشد و قد بکشد. سپس آن را آبکشی کنید و به آن نمک بزنید. مقدار نمک به ذائقه شما بستگی دارد. برنج را زیر و رو کنید تا نمک به تمام برنج برسد. سپس برنج آبکش شده را در طبقه‌ی دوم بخارپز، که از قبل روشن بوده و گرم شده، بریزید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه در بخارپز بماند.

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه سالاد پنه مرغ با سس آلفردو

 

 در همین زمان که برنج در بخارپز است، یک ماهیتابه روی حرارت متوسط بگذارید. روغن سبزیجات را درون ماهیتابه بریزید. هویج‌های خرد شده را به همراه نیمی از کلم‌ها به ماهیتابه اضافه کنید و بپزید. مواد را تا زمانی که نرم شوند، هر از گاهی هم بزنید. باقی‌مانده‌ی کلم را اضافه کنید. مواد را با نمک طعم‌دار کنید و اجازه دهید تا زمانی که تمام کلم‌ها نرم شوند و آب اضافی‌شان درآید، روی حرارت بمانند. مقدار نمک به ذائقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن را کم یا زیاد کنید.

حرارت را کم کنید. سس بادام زمینی را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. هر از گاهی هم بزنید تا سس کمی غلیظ شود. سس زمانی که با کلم مخلوط می‌شود، رقیق است. اما کم کم به دلیل بافت شیر نارگیل غلیظ می‌شود. اجازه دهید مواد به مدت سه دقیقه و تا زمانی که کلم ترد شود، روی حرارت بمانند.

مواد را از روی حرارت بردارید. آب لیموترش تازه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. بادام زمینی را در فر برشته کنید. استفاده از بادام زمینی برشته شده اختیاری است و می‌توانید آن را حذف کنید. برای برشته کردن بادام زمینی‌ها، فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. سپس بادم زمینی‌ها را در یک قالب صاف پخش کنید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید. بادام‌ها را به حال خود بگذارید تا برشته شوند. سپس بادام زمینی برشته شده را درشت خرد کنید و روی سالاد بریزید. در بشقاب سرو، ابتدا برنج بخارپز را بریزید. سپس سالاد را به آن اضافه کنید. سالاد را همان‌طور که داغ است، سرو کنید. سالاد وگان با سس بادام زمینی شما آماده است. نوش جان.

برچسب ها: گیاهخواری، رژیم وگان تعداد بازديد: 292 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز