Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 12:34

9
دی
طرز تهیه سوهان عراقی

طرز تهیه سوهان عراقی

سوهان عراقی که به دلیل طعم شیرین و مقوی خود به عنوان یک میان وعده یا دسر محبوب شناخته می‌شود، به همراه چای نیز سرو می‌شود و طعمی دلچسب و بی‌نظیر را ایجاد می‌کند.

سوهان عراقی که به دلیل طعم شیرین و مقوی خود به عنوان یک میان وعده یا دسر محبوب شناخته می‌شود، به همراه چای نیز سرو می‌شود و طعمی دلچسب و بی‌نظیر را ایجاد می‌کند. همچنین طرز تهیه سوهان عراقی در خانه بسیار ساده و آسان است.

بیشتربخوانید:

 
مواد لازم جهت تهیه سوهان عراقی:
ارده ۱/۲ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
خلال پسته به مقدار لازم
خلال بادام به مقدار لازم
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه سوهان عراقی

اکنون که مواد اولیه سوهان عراقی را آماده کرده‌اید، می‌توانید با ما همراه شوید تا این سوهان خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله آماده کنیم.

تابه را روی حرارت متوسط رو به پایین قرار دهید و اجازه دهید تا شکر ذوب شود. هر چند دقیقه یکبار تابه را بچرخانید تا شکر به طور یکنواخت ذوب شود. از قاشق برای هم زدن استفاده نکنید، زیرا ممکن است شکر به هم بچسبد و گلوله گلوله شود.

 پس از ذوب کامل شکر، ارده را به آن اضافه کنید و بلافاصله با قاشق چوبی به سرعت هم بزنید تا ارده با شکر ذوب شده کاملا مخلوط شود و یکدست شود.بعد از اینکه مخلوط ارده و شکر کاملا یکدست شد، دو قاشق غذاخوری زعفران دم کرده غلیظ را به آن اضافه کنید. بعد از اضافه کردن زعفران دم کرده، تابه را از روی حرارت بردارید.

یک ظرف مناسب را با کاغذ روغنی بپوشانید و آن را چرب کنید. سپس مایه سوهان داغ را داخل ظرف بریزید. در مرحله بعد، خلال بادام و پسته را روی مایه سوهان بپاشید. در نهایت، سطح سوهان را با یک کاغذ روغنی چرب شده دیگر بپوشانید.

برای برش دادن سوهان عراقی به شکل دلخواه، ابتدا آن را با استفاده از یک وردنه به صورت یک لایه نازک باز و پهن کنید. سپس، با استفاده از یک چاقوی تیز، سوهان عراقی را به شکل دلخواه برش بزنید. سوهان عراقی آماده است، نوش جانتان!

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه‌ی شیرینی گوشفیل خانگی

 

 

 

چند فوت و فن کوزه‌گری در طرز تهیه سوهان عراقی

در این بخش به چند نکته برای تهیه سوهان عراقی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اگر به زعفران دسترسی ندارید، می‌توانید از پودر هل به جای آن استفاده کنید. پودر هل عطر و طعمی مطلوب دارد و می‌تواند طعم سوهان عراقی را به خوبی حفظ کند.

زعفران دم کرده را می‌توانید با اضافه کردن یک قاشق چایخوری پودر زعفران به یک فنجان آب جوش تهیه کنید و به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد. همچنین برای غلیظ‌تر شدن زعفران دم کرده، می‌توانید از پودر زعفران بیشتری استفاده کنید.

هنگام ذوب کردن شکر برای تهیه سوهان عراقی، مراقب باشید که شکر نسوزد. اگر شکر بسوزد، سوهان بوی بدی خواهد گرفت و مزه تلخی خواهد داشت.

برچسب ها: سوهان تعداد بازديد: 94 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز