Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 17:05

22
بهمن
کیک سون‌آپ

کیک سون‌آپ

فر را با دمای 160 درجة سانتیگراد گرم کنید و قالب میان تهی را به گنجایش 5 پیمانه چرب نمائید و آرد بپاشید. آن‌گاه کره و شکر را در کاسة همزن برقی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود.

تحریریه زندگی آنلاین – گروه آشپزی :

 

مواد لازم

کرة ‌نرم شده در دمای محیط............... 150 گرم

شکر................  290 گرم

تخم‌مرغ............... 3 عدد

اسانس لیمو................. یک‌چهارم قاشق چایخوری

پوست لیمو (رنده کرده)..................... 1 قاشق چایخوری

آرد............... 210 گرم

بیکینگ‌پودر................... یک‌دوم قاشق چایخوری

نوشابة سون‌آپ.....................  135 میلی‌لیتر

(یک‌دوم پیمانه + 2 قاشق چایخوری)

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه پاپس کیک به روش خانگی

 

 

طرز تهیه

فر را با دمای 160 درجة سانتیگراد گرم کنید و قالب میان تهی را به گنجایش 5 پیمانه چرب نمائید و آرد بپاشید. آن‌گاه کره و شکر را در کاسة همزن برقی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود. سپس تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی بیفزائید و مخلوط کنید. حالا اسانس لیمو و پوست لیمو را نیز درون این مایه بریزید. اکنون مخلوط الک کردة آرد و بیکینگ‌پودر را در دو نوبت به مایة فراهم کرده بیفزائید و مخلوط سازید و در 2 مرحله به مواد اضافه کنید و مجدد هم بزنید، در آخر نوشابه را اضافه کنید. آن‌گاه مایة فراهم کرده را درون قالب بریزید و کیک را به مدت تقریبی 1 ساعت در فر بپزید. سپس کیک را از فر درآورید و پس از 5 دقیقه، آن را روی پنجرة سیمی برگردانید و بگذارید کاملا خنک شود. اینک کیک را برای پذیرائی روی ظرف مناسبی قرار دهید و در صورت دلخواه، رویش اندکی پودر شکر بپاشید.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه کیک به؛ یک عصرانه خوشبوی پائیزی

 

برچسب ها: کیک، کاپ کیک، نوشابه، کیک رژیمی، کیک تولد، لیمو، طرز تهیه کیک، بیکینگ‌پودر، مینی کیک، کیک بدون فر تعداد بازديد: 178 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز