Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 04:40

17
اردیبهشت
پاپاتیا

پاپاتیا

تخم‌مرغ را در کاسه‌ای شکسته و با چنگال بزنید. پودر شکر و کره را نیز به ترتیب اضافه کرده و هم بزنید. وانیل را نیز اضافه کرده، آرد و بیکینگ‌پودر الک شده را نیز افزوده و هم بزنید. در نهایت نشاسته یا آرد ذرت را نیز اضافه کرده

مواد لازم

تخم‌مرغ.................یک عدد

پودرشکر...............یک‌دوم پیمانه

کره...............125 گرم

وانیل...................تا یک‌دوم قاشق چایخوری

بیکینگ‌پودر.................یک قاشق چایخوری

آرد..................یک‌دوم پیمانه

نشاسته یا آرد ذرت................250 گرم

رنگ مجاز خوراکی..................به مقدار لازم

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه خورش گوشت و خرما

 

 

 

روش‌تهیه

تخم‌مرغ را در کاسه‌ای شکسته و با چنگال بزنید. پودر شکر و کره را نیز به ترتیب اضافه کرده و هم بزنید. وانیل را نیز اضافه کرده، آرد و بیکینگ‌پودر الک شده را نیز افزوده و هم بزنید. در نهایت نشاسته یا آرد ذرت را نیز اضافه کرده و خمیر یک‌دستی به دست  آورید. خمیر را به 3 تا 4 تکه تقسیم کنید و به سه قسمت آن به طور جداگانه اندکی رنگ خوراکی زرد، صورتی و سبز را با خلال دندان به خمیر اضافه کرده، ورز دهید و هر قسمت را به یک‌رنگ درآورید.

از خمیرهای صورتی، زرد و بی‌رنگ گلوله‌هایی به اندازه نخود درست کنید و داخل سینی فر روی کاغذ روغنی به شکل گل کنار هم بچینید(یکی از گلوله‌ها در مرکز و 5 الی 6 عدد در اطراف آن قرار می‌گیرند).

خمیر سبزرنگ را لای دو عدد کاغذ روغنی به کمک وردنه آن را باز کرده و با کاتر برگ قالب زده و به کمک لیسک یا اسپاتولا شیارهایی به صورت رگبر        گ روی آن‌ها ایجاد کنید. شیرینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 175 درجه‌ی سانتی‌گراد به مدت 14 الی 16 دقیقه قرار دهید تا شیرینی‌ها بپزند.

 بیشتر بخوانید:

طرز تهیه حلوای پسته

 

 

نکته:

  این شیرینی به مدت یک الی 2 ماه در ظرف در بسته داخل فریزر قابل نگهداری می‌باشد.

  در صورت عدم تمایل به استفاده از رنگ های خوراکی می‌توانید بخشی از خمیر را با افزودن پودرکاکائو دو رنگ کرده و استفاده کنید.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: دسر، بیکینگ‌پودر تعداد بازديد: 261 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز