Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 06:29

5
اردیبهشت
ميان پُر

ميان پُر

شكر را به شير ولرم اضافه كنيد تا كاملاً حل شود. زردة تخم‌مرغ را با چنگال بزنيد و پس از افزودن زعفران، اين مخلوط را به شير و شكر اضافه كنيد.

مواد لازم

شكر....................60 گرم

شير ولرم....................... نصف پيمانه

زرده تخم‌مرغ...................... 4 عدد

زعفران غليظ.......................... نصف قاشق چايخوري

آرد برنج .......................500 گرم

آرد سفيد............... 1 قاشق سوپخوري

كرة ذوب شده............... 200 گرم

 

مواد مياني:

گردوي پودر شده...................  100 گرم

پودر قند.............. 80 گرم

پودر هل.................. 1 قاشق چايخوري

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه املت دنور

 

 

 

روش‌تهیه

شكر را به شير ولرم اضافه كنيد تا كاملاً حل شود. زردة تخم‌مرغ را با چنگال بزنيد و پس از افزودن زعفران، اين مخلوط را به شير و شكر اضافه كنيد.

آرد برنج را جداگانه الك كرده و آرد سفيد را به آن اضافه كنيد. در مركز آرد حفره‌اي ايجاد كرده و مخلوط مايعات بالا را به آن اضافه كرده و با دست مخلوط كنيد. سپس 100 گرم از كرة ذوب شده را به خمير افزوده و ورز دهيد تا كاملاً يكنواخت گردد و بگذاريد تا خمير حاصله به مدت يك شب داخل نايلون استراحت كند. بعد از زمان استراحت 100 گرم كرة ذوب شده باقيمانده را كم‌كم به خمير افزوده و ورز دهيد تا خميري نرم و لطيف به دست آيد. از اين خمير گلوله‌هاي كوچك برداشته و روي نايلون به شكل دايره‌اي به قطر 7 سانتيمتر و ضخامت حدود 4 ميليمتر باز كنيد. از مخلوط مواد مياني آماده شده، به اندازة يك قاشق مرباخوري روي خمير ريخته و به كمك نايلون دو لبة خمير را به هم بچسبانيد و با دست لبه خمير را فشار دهيد تا باز نشود و براي تزيين روي شيريني، از تخم خرفه استفاده كنيد. شيريني را در فر با دماي 170 درجة سانتيگراد و در مدت 30 دقيقه، بپزيد. اين شيريني در فر تغيير رنگ نمي‌دهد. پس از سرد شدن آن را در ظرف بچينيد.

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه پای مرغ پنیری خوشمزه

 

 

نكته:

1ـ اگر خمير بعد از استراحت به كرة بيشتري نياز داشت و هنوز نرم و لطيف نشده بود، مي‌توانيد تا 20 گرم كره ذوب شده را به آن اضافه كرده و ورز دهيد.

2ـ اين شيريني، شيريني سنتي گيلان است كه در نوروز و نيز در ميهماني‌هاي رسمي و سفره‌هاي عقد اين استان مورد استفاده و استقبال قرار مي‌گيرد.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: شیرینی، دسر، آموزش شیرینی پزی، آموزش آشپزی، طرز تهیه تعداد بازديد: 153 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز