Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 05:30

14
آذر
شیرینی پسته و قهوه

شیرینی پسته و قهوه

فر را با دمای 175 درجه‌ی سانتی‌گراد روشن کنید. کره و پودرشکر را با همزن بزنید تا به حالت کرم درآید. سپس تخم‌مرغ و قهوه را اضافه کرده و حدود 2 دقیقه دیگر بزنید. بعد آرد الک شده و نمک را اضافه کنید.

مواد لازم برای 20 عدد شیرینی:

کره.....................85 گرم

پودرشکر......................45 گرم

تخم‌مرغ  ............................. 2/1 عدد

قهوه.......................2 قاشق چایخوری

آرد الک شده.......................110 گرم

نمک..................2 پنسه

سفیده‌ی تخم‌مرغ (کمی با چنگال زده شده)....................یک عدد

پسته‌ی نگینی خرد شده.......................حدود 80  گرم

بیشتربخوانید:

 

 

روش‌تهیه

فر را با دمای 175 درجه‌ی سانتی‌گراد روشن کنید. کره و پودرشکر را با همزن بزنید تا به حالت کرم درآید. سپس تخم‌مرغ و قهوه را اضافه کرده و حدود 2 دقیقه دیگر بزنید. بعد آرد الک شده و نمک را اضافه کنید. از خمیر گلوله‌های کوچکی به اندازه کوچکتر از گردو برداشته، گلوله‌ها را در سفیده‌ی تخم‌مرغ زده و سپس در پسته‌ی نگینی خرد شده بغلطانید. بهتر است بعد از غلطاندن در پسته، شیرینی را دوباره در دست گلوله کنید تا پسته‌ها به خورد خمیر برود. گلوله‌ها را در سینی فری که کاغذ روغنی انداخته‌اید، چیده و با ته یک لیوان که آن را در پودرقند زده‌اید، مقداری به گلوله‌ها فشار بیاورید. شیرینی‌ها را به مدت حدوداً 15 دقیقه در فر از پیش گرم شده بپزید. سپس از فر بیرون آورده، صبر کنید تا خنک شوند و بعد از روی کاغذ جدا کنید(در مورد زمان پخت، به نکته 2 دقت نمایید).

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه شیرینی قرابیه آردی به روش اصیل ترکیه‌ای

 

 

نکته:

 از مغزهای دلخواه دیگر هم می‌توانید به جای مغز پسته استفاده کنید، اما با پسته رنگ زیبایی در شیرینی خود خواهید داشت.

 هنگامی که لبه‌های شیرینی مقداری تغییر رنگ دهد، شیرینی آماده است. اگر زمان زیادی برای پخت این شیرینی بدهید، رنگ پسته تغییر خواهد کرد.

 استفاده از مارگارین به جای کره در این دستور بلامانع است. اگر می‌خواهید مدت طولانی‌تری شیرینی را نگهداری کنید و یا طعم کره را نمی‌پسندید، از مارگارین استفاده نمایید.

 می‌توانید شیرینی‌ها را کوچکتر در نظر گرفته و آنها را دو به دو با کرم کره‌ای به هم بچسبانید.

 می‌توانید شیرینی‌ها را در سفیده‌ی تخم‌مرغ نزنید. البته در این حالت احتمال جدا شدن پسته‌های نگینی بیشتر است. پس اگر از سفیده‌ی تخم‌مرغ استفاده نکردید، پس از غلطاندن گلوله‌ها در پسته، آنها را در دستتان مجدداً گلوله کنید تا پسته ها بیشتر در خمیر فرو روند.

 هر گاه در دستوری نصف تخم‌مرغ نیاز بود، تخم‌مرغ را در ظرفی شکسته و خوب با چنگال هم بزنید تا بتوانید به راحتی نصف آن را جدا کنید.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: شیرینی تعداد بازديد: 197 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز