Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 19:06

4
آبان
مازورکاس

مازورکاس

یک قالب 33×23 سانتی‌متری را چرب کرده و طوری کاغذ بیندازید که دو طرف آن از اطراف قالب آویزان باشد. برای تهیه پایه شیرینی، آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را با هم مخلوط و الک کنید. کره و شکر را با سرعت بالای همزن حدود 2 دقیقه بزنید

مواد پایه شیرینی:

آرد......................... 280 گرم

بیکینگ‌پودر ...............یک‌دوم قاشق چای‌خوری

نمک ..................یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

کره نرم (خنک باشد)................ 225 گرم

شکر................ 180 گرم

تخم‌مرغ بزرگ............... 1 عدد

وانیل............... یک‌هشتم قاشق چای‌خوری

 

مواد رویه شیرینی:

آرد نشاسته ذرت .....................10 گرم

شکر.................. 15 گرم

آب پرتقال ......................250 میلی‌لیتر

زردآلوی خشک خردشده...................... 70 گرم

خرمای خشک خردشده.................... 70 گرم

گیلاس خشک خردشده ...................80 گرم

کشمش طلایی یا تیره..................... 80 گرم

پوست پرتقال شیرین‌شده.................... 20 گرم

پسته خام خردشده .....................60 گرم

رنده پوست لیموترش..................... 1 قاشق چای‌خوری

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه شیرینی قرابیه آردی به روش اصیل ترکیه‌ای

 

 

روش‌تهیه

یک قالب 33×23 سانتی‌متری را چرب کرده و طوری کاغذ بیندازید که دو طرف آن از اطراف قالب آویزان باشد. برای تهیه پایه شیرینی، آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را با هم مخلوط و الک کنید. کره و شکر را با سرعت بالای همزن حدود 2 دقیقه بزنید تا کرم‌مانند شود و بعد تخم‌مرغ و وانیل را افزوده و مواد را خوب مخلوط کنید، سپس در حالی که با سرعت کم در حال هم‌زدن هستید مواد خشک را در سه مرحله اضافه کرده و تا حدی هم بزنید که مواد با هم مخلوط شوند. خمیر آماده را در قالب قرار داده و با یک پالت به خوبی در قالب پخش کنید و تا جایی که می‌توانید سطح آن را صاف کنید. قالب را به مدت 30 دقیقه در فر از پیش گرم‌شده با دمای 190 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. لبه‌های خمیر پس از پخت تیره‌تر خواهد شد. اجازه دهید خمیر در قالب کاملاً سرد شود. برای تهیه رویه شیرینی، آرد نشاسته ذرت و شکر را با هم مخلوط کرده و در شیرجوش بریزید، آب پرتقال را هم افزوده و هم بزنید تا مواد در آب پرتقال حل شوند، سپس میوه‌ها و پوست پرتقال شیرین‌شده را اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار داده و هم بزنید تا جوش بیاید و غلیظ شود. از روی حرارت برداشته و در کاسه‌ای بریزید، مغز پسته و رنده پوست لیمو را هم افزوده و هم بزنید. مایه آماده را روی نان داخل قالب که خنک شده پخش کنید. قالب را این بار به مدت 10 دقیقه در فر از پیش گرم‌شده با دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید، سپس خارج کرده و اجازه دهید شیرینی سرد شود و بعد با یک چاقوی تیز برش بزنید و در ظرف سرو بچینید.

 بیشتربخوانید:

نکته

رویه این شیرینی را می‌توانید از یکی دو روز قبل تهیه کرده و در یخچال نگه دارید. شیرینی‌ها را در ظرف دردار قرار داده و بین آن‌ها کاغذ روغنی بگذارید.

برای ماندگاری بیش‌تر می‌توانید به جای کره از مارگارین استفاده کنید.

این شیرینی متعلق به کشور لهستان از اروپای شرقی می‌باشد و به خاطر طعم خوب و ظاهر رنگارنگ و جذابی که دارد معمولاً در اعیاد پخته می‌شود.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: شیرینی تعداد بازديد: 255 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز