Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 22:15

19
مهر
پاپسیکل هندوانه

پاپسیکل هندوانه

پوره هندوانه را در قابلمه‌ای کوچک بریزید و سپس شکر را افزوده و هم بزنید، پودر ژلاتین را روی مخلوط فوق بپاشید به طوری که در یک جا انباشته نشود. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و گه‌گاه با مفتول سیمی هم بزنید تا ذرات شکر و ژلاتین حل شوند

مواد لازم

پوره هندوانه...................... 250 گرم

شکر................. 80 گرم

پودر ژلاتین............... 15 گرم

خامه شیرین‌شده قنادی.................. 150 گرم

هندوانه نگینی‌شده................ 55 گرم

شکلات سبز و قرمز و کنجد (برای تزیین)............... به مقدار لازم

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه دسر یلدایی پاناکوتا با طرح هندوانه

 

روش‌تهیه

پوره هندوانه را در قابلمه‌ای کوچک بریزید و سپس شکر را افزوده و هم بزنید، پودر ژلاتین را روی مخلوط فوق بپاشید به طوری که در یک جا انباشته نشود. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و گه‌گاه با مفتول سیمی هم بزنید تا ذرات شکر و ژلاتین حل شوند، سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا از گرمای آن کاسته شود. خامه قنادی را از فریزر خارج کرده و با کمک کارد آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید، هر از گاهی خامه را با قاشق هم بزنید تا کاملاً یخ خامه ذوب شده و به صورت مایعی کاملاً یکدست و روان و خنک درآید، سپس خامه را با همزن برقی بزنید تا کمی فرم بگیرد. برای این دسر نیاز به زدن بیش از اندازه خامه نیست و خامه نباید خیلی سفت شود.

در حین هم‌زدن خامه با مفتول سیمی دستی مخلوط پوره هندوانه را کم‌کم اضافه کرده و هم بزنید. دقت داشته باشد که مواد را به یکباره داخل خامه نریزید زیرا گلوله‌گلوله می‌شود و در انتها هندوانه‌های نگینی‌شده را اضافه کنید. مواد را در قالب مورد نظر بریزید و به مدت ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا ببندد. اگر از قالب‌های سیلیکونی استفاده می‌کنید فقط کافی است بعد از خارج‌کردن قالب از یخچال اطراف دسر را با کارد از ظرف جدا کرده و سپس به‌راحتی دسر را از داخل قالب خارج کنید. در این دستور از قالب‌های سیلیکونی که به شکل بستنی در بازار موجود است استفاده شده است و در انتها هم روی دسرها با شکلات ذوب‌شده رنگی تزیین شده و برای نشان‌دادن تخمه هندوانه از کنجد سیاه استفاده شده است.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: هندوانه، دسر، تزیین دسر، آموزش، دسر هندوانه ای تعداد بازديد: 311 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز