Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 13:20

26
آذر
طرز تهیه دسر یلدایی پاناکوتا با طرح هندوانه

طرز تهیه دسر یلدایی پاناکوتا با طرح هندوانه

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه دسر یلدایی پاناکوتا را با تمام نکاتش به شما آموزش دهیم.

به گزارش کتاب کاله، سی‌ام آذر ماه هر سال برای ما جشن خداحافظی با روز‌های کوتاه پاییزی است. ما هر سال در این روز به مناسبت یلدا در کنار خانواده و افرادی که دوستشان داریم تا نیمه شب به انتظار روز‌های روشن آینده بیدار می‌مانیم و بلندترین شب سال را با خوراکی‌های سنتی مثل آجیل، شیرینی و دسر‌های یلدایی و میوه‌های پاییزی مثل هندوانه و انار در کنار هم سپری می‌کنیم. پیشنهاد جذاب ما برای یلدای امسال یک دسر یلدایی پاناکوتا است که با طرح هندوانه اش رنگ بیشتری به سفره شما خواهد بخشید.

تهیه این خوراکی خوشمزه بسیار آسان است چرا که با پاناکوتای آماده کاله دیگر نیاز نیست زحمت آماده کردن مایه آن را به خود بدهید. کافی است دسر پاناکوتا آماده کاله را روی حرارت کمی داغ کنید تا از حالت جامد خارج شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه دسر یلدایی پاناکوتا را با تمام نکاتش به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر یلدایی پاناکوتا رنگی و خوشمزه با طرح هندوانه

دسر پاناکوتا............  یک بسته

پودر ژله هندوانه............... به مقدار لازم

پودر ژله موهیتو............ به مقدار لازم

شکلات تخته‌ای............. ۵۰ گرم


طرز تهیه دسر یلدایی پاناکوتا رنگی و خوشمزه با طرح هندوانه

شما باید یک لیست کامل از همه خوراکی‌هایی که می‌خواهید در شب یلدا آماده کنید داشته باشید و سالاد هندوانه و سوپ انار را به آن اضافه کنید. چند مدل فینگرفود خوشمزه یلدایی نیز برای کوچک‌تر‌ها تدارک ببینید تا از این شب طولانی کنار خانواده با خوراکی‌های رنگارنگ و خوشمزه لذت ببرند. برای دسر هم می‌توانید یک پودینگ شکلاتی خوشمزه یا پاناکوتای هندوانه‌ای تهیه کنید.

برای تهیه دسر یلدایی پاناکوتا ابتدا یک بسته دسر پاناکوتای کاله را در قابلمه‌ای که روی حرارت ملایم قرار داده‌اید بریزید و با قاشقی چوبی به آرامی هم بزنید تا نرم و رقیق شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و داخل سه کاسه تمیز بریزید.

پودر ژله هندوانه و موهیتو را جدا جدا داخل یک پیمانه آب سرد بریزید و به روش بن ماری حل کنید تا مایه ژله شما آماده شود. سپس مقداری از ژله هندوانه داخل یک کاسه پاناکوتا و مقداری از ژله موهیتو داخل کاسه دیگر پاناکوتا بریزید و هم بزنید.

سه لیوان بلند برای دسر آماده کنید و یک سوم آن را با پاناکوتای موهیتو پر کنید. سپس لیوان‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا مایه داخل آن‌ها سفت شود.

پس از سفت شدن لایه اول دسر، لیوان‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و لایه دوم سفید رنگ پاناکوتا را داخل آن‌ها بریزید به صورتی که دو سوم لیوان‌ها پر شود. سپس آن‌ها را مجددا داخل یخچال قرار دهید تا برای ۱۵ دقیقه دیگر در سرما بمانند.

در آخر لیوان‌ها را با پاناکوتا قرمز رنگ هندوانه‌ای پر کنید و برای ۳۰ دقیقه دیگر داخل یخچال قرار دهید تا دسر یلدایی پاناکوتا شما آماده شود.

پس از گذشت سی دقیقه و سفت شدن دسر می‌توانید لیوان‌ها را از یخچال خارج کنید و روی آن‌ها را با شکلات آب شده تزیین کنید. دسر یلدایی پاناکوتای هندوانه‌ای شما آماده است، نوش جان.

برچسب ها: دسر، شب یلدا، طرز تهیه، پاناکوتا، دسر هندوانه ای، پاناکوتای موهیتو تعداد بازديد: 338 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز