Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 17:18

29
تیر
كيك تـرد با خامه و توت‌فرنگی

كيك تـرد با خامه و توت‌فرنگی

در كاسه‌ي مناسبي آرد، بيكينگ‌پودر، نمك و شكر را با هم مخلوط كنيد و كره را بيفزائيد. به كمك چاقو (به حالت بريدن) كره را با مواد خشك مخلوط كنيد تا به شكل خرده‌ نان درآيد. سپس بتدريج شير را بيفزائيد تا خمير نرم و لطيفي به دست آيد

افسانه ظروفی:

 

مواد لازم برای 12 نفر:

آرد ...................225 گرم

بيكينگ‌پودر.................1 قاشق چايخوري

نمك................ يك‌دوم قاشق چايخوري

شكر................. 50 گرم

كره‌ي نرم................ 50 گرم

شير............. 150 ميلي‌ليتر

خامه‌ي فرم‌گرفته.............. 300 گرم

توت‌فرنگي ..............450 گرم

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه چیزکیک زنجبیلی با پایه کیک در فر

طرز تهیه کیک پنیری شکلاتی خیلی خوشمزه

 

 

روش تهیه

در كاسه‌ي مناسبي آرد، بيكينگ‌پودر، نمك و شكر را با هم مخلوط كنيد و كره را بيفزائيد. به كمك چاقو (به حالت بريدن) كره را با مواد خشك مخلوط كنيد تا به شكل خرده‌ نان درآيد. سپس بتدريج شير را بيفزائيد تا خمير نرم و لطيفي به دست آيد (خمير را ورز ندهيد). اكنون خمير را به دو قسمت مساوي تقسيم كنيد و هر يك را به شكل دايره‌اي به قطر 20 سانتيمتر باز كنيد. يكي از دايره‌ها را به دوازده قسمت مساوي تقسيم كنيد؛ به طوري كه فقط خطوط برش مشخص شود ولي از هم جدا نشوند. اكنون هر دو دايره را داخل سيني كه از قبل با كاغذ روغني پوشانده و چرب كرده‌ايد، بگذاريد و در فر (تاون) گرم شده با دماي 220 درجه‌ي سانتيگراد، به مدت تقريبي 10 تا 15 دقيقه يا تا زماني كه رنگ آنها طلائي شود، بپزيد. پس از آن، كيك‌ها را روي پنجره‌ي فلزي بگذاريد تا كاملاً خنك شود. اينك يكي از دايره‌ها را روي ظرف مخصوص پذيرائي قرار دهيد و روي آن را با خامه‌ي فرم گرفته بپوشانيد. دوسوم از توت‌فرنگي‌ها را برش دهيد و روي خامه بچينيد. حالا دايره‌ي بعدي را كه خطوط برش روي آن كشيده‌ايد، روي توت‌فرنگي‌ها بگذاريد و با خامه و توت‌فرنگي، روي كيك را تزئين كنيد.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: کیک، کیک توت فرنگی، طرز تهیه کیک تعداد بازديد: 307 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز