Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:48

9
تیر
طرز تهیه حلوا گل محمدی (گل سرخ) با آرد سفید

طرز تهیه حلوا گل محمدی (گل سرخ) با آرد سفید

در گزارش زیرطرز تهیه حلوا گل محمدی (گل سرخ) با آرد سفید آموزش داده شده است.

به گزارش دلگرم،امروز قصد داریم طرز تهیه حلوا گل محمدی ( گل سرخ ) با آرد سفید را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

حلوای گل سرخ یکی از انواع حلوا‌های خوشمزه و بسیار پرطرفدار ایرانی است که در شهر‌های مختلف با دستور‌های متنوعی تهیه می‌شود. این حلوای خوشمزه به دلیل استفاده از گلاب و پودر گل محمدی عطر و طعم فوق العاده مطبوعی دارد و به همین دلیل می‌تواند یک گزینه مناسب برای سفره‌های مذهبی و پذیرایی در مراسم‌های خاص باشد.

برای تهیه این حلوا معمولا از قالب‌های تک نفره استفاده می‌شود که می‌توانیم برای این منظور از قالب‌های سیلیکونی استفاده کنیم. توصیه ما این است برای تهیه این حلوای خوش عطر از قالب گل استفاده کنید تا علاوه بر طعم خوب، ظاهر زیبایی نیز داشت باشد.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه حلوای شیر و زعفران؛ عطر و طعمی بی‌نظیر

 

 

مواد لازم حلوای گل سرخ

آرد سفید..............½ لیوان

کره و روغن جامد................یک سوم لیوان

پودر قند..............یک سوم لیوان

گلاب...............یک سوم لیوان

پودر گل محمد.............¼ لیوان

مغز گردوی پودر شده...............یک سوم لیوان

پودر هل...............½ قاشق چایخوری

حتما از گل محمدی با کیفیت استفاده کنید تا حلوا تلخ نشود.

بیشتربخوانید:

2طرز تهیه حلوا زعفرانی و ساده با آرد گندم برای افطار

 

 

 

دستور پخت حلوای گل سرخ

مرحله اول

برای تهیه حلوای گل سرخ خوشمزه و مجلسی ابتدا گردو‌ها را داخل آسیاب می‌ریزیم و پوره شده تحویل می‌گیریم و کنار می‌گذاریم. آرد را داخل تابه‌ای از الک رد می‌کنیم و تابه را روی حرارت قرار می‌دهیم.

مرحله دوم

سپس با حرارت بسیار ملایم به مدت ۲۰ دقیقه به طور مداوم آرد را تفت می‌دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. اصلا قصد نداریم که رنگ آرد تغییر کند. بعد از گذشت زمان اشاره شده در خط بالا، تابه را از روی حرارت بر می‌داریم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد سفید را در یک گوشه تابه جمع می‌کنیم و داخل کاسه‌ای می‌ریزیم، سپس به صورت مجدد داخل همین تابه الک می‌کنیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و مخلوط روغن و کره را به آن اضافه می‌کنیم.

مرحله چهارم

سپس به صورت مداوم با قاشق چوبی به مدت تقریبا ۵ دقیقه مواد را تفت می‌دهیم تا کاملا یکست شوند. در ادامه گردو پودر شده را می‌افزاییم و مجددامواد را تفت می‌دهیم به مدت ۳ دقیقه تا خوب مخلوط شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله تابه را از روی حرارت بر می‌داریم و بدون فوت وقت گلاب را اضافه می‌کنیم و با قاشق چوبی خوب با مواد مخلوط می‌کنیم و پودر قند را داخل تابه از الک رد می‌کنیم و مجددا مواد را ترکیب می‌کنیم.

مرحله ششم

حالا پودر هل را نیز می‌افزاییم و کمی مخلوط می‌کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه گل محمدی پودر شده را الک می‌کنیم به مواد اضافه می‌کنیم و مواد را مداوم تفت می‌دهیم تا یکدست شود و حلوا لطیفی داشته باشیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب سیلیکونی مورد نظرمان را جلو دستمان قرار می‌دهیم، سپس کمی از مایه حلوا را با قاشق بر می‌داریم و داخل قالب می‌ریزیم. در ادامه با پشت قاشق حلوا را فشار می‌دهیم تا فیکس شود.

مرحله هشتم

حالا قالب را داخل یخچال می‌گذاریم تا به مدت ۳ ساعت استراحت کند و خودش را بگیرد. بعد قالب را از داخل یخچال بیرون می‌آوریم و حلوا‌های بوتیکی را نیز راحت از قالب خارج می‌کنیم و در ظرف مورد نظرمان می‌چینیم.

 بیشتربخوانید:

 طرز تهیه حلوای گردو

 

برچسب ها: حلوا، طرز تهیه، حلوا گل محمدی، حلوا گل سرخ تعداد بازديد: 1355 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز