Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 20:24

23
اردیبهشت
اسلایس وانیلی

اسلایس وانیلی

فر را با دمای 180 درجة سانتیگراد گرم کنید و قالب را به اندازة 20×30 سانتیمتر چرب کنید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. کره، شکر و وانیل را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود. آن‌گاه زردة تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی بیفزائید و مخلوط کنید.

آشپزباشی - افسانه ظروفی :

 

مواد لازم برای حدود 8 برش

کره..............  180 گرم

شکر........... 180 گرم

اسانس وانیل............. 1 قاشق چایخوری

زردة تخم‌مرغ..............  4 عدد

تخم‌مرغ کامل............. 1 عدد

آرد.............. 250 گرم

بیکینگ‌پودر ............1 قاشق چایخوری

خامة فرم گرفته............ به میزان لازم

توت فرنگی، کرن بری و برگ نعنا .............. برای تزئین

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه دسر ایتالیایی پاناکوتا وانیلی و انار

 

روش‌تهیه

فر را با دمای 180 درجة سانتیگراد گرم کنید و قالب را به اندازة 20×30 سانتیمتر چرب کنید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. کره، شکر و وانیل را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود. آن‌گاه زردة تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی بیفزائید و مخلوط کنید. سپس تخم‌مرغ را به آن افزوده و مخلوط نمائید. حالا مخلوط الک کردة آرد و بیکینگ‌پودر را نیز درون این مایه بریزید و هم بزنید. اکنون مایة‌ فراهم کرده را در قالب بریزید و کیک را به مدت تقریبی 20-25 دقیقه در فر بپزید. همینکه کیک خنک شد، آن را به مستطیل‌های 5×10 سانتیمتری برش دهید و آنها را سه تا سه تا با خامة فرم گرفته به هم بچسبانید. اینک اسلایس وانیل را دست کم 6 ساعت در یخچال نگه دارید تا آمادة مصرف شود. آن‌گاه اسلایس وانیلی را برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی قرار دهید و رویش را با خامه، توت فرنگی، کرن بری و برگ نعنا بیارائید.

 بیشتر بخوانید:

7فوت کوزه گری پخت مربای توت فرنگی

 

 

 

خواص  وانیل

از آنجا که وانیل رایحه ای عالی دارد، بنابراین بر روی مغز و سیستم عصبی تأثیر می گذارد تا استرس و احساس افسردگی را کاهش دهد. همچنین با رایحه ای عالی، روحیه را بالا می برد و به عنوان یک داروی ضد افسردگی نیز عمل می کند. در نتیجه، اگر روز شلوغی دارید، پس از آن هر نوع غذای وانیلی را برای تسکین استرس خود داشته باشید، زیرا غذاهای وانیلی رایحه‌ای شیرین دارند.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: کیک، کیک وانیلی، طرز تهیه تعداد بازديد: 221 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز